ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

همکاری زوتای و فورد برای تولید خودروی الکتریکی در چین

با گسترش فزاینده آلودگی در شهرهای بزرگ چین، حمل و نقل سبز به عنوان یکی از راهکارهای اصلی در دستور کار قرار گرفته و برای تحقیق و توسعه در این زمینه برنامه ریزی های زیادی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

با گسترش فزاینده آلودگی در شهرهای بزرگ چین، حمل و نقل سبز به عنوان یکی از راهکارهای اصلی در دستور کار قرار گرفته و برای تحقیق و توسعه در این زمینه برنامه ریزی های زیادی انجام شده است؛ طوری که تا سال 2025 حداقل 20 درصد از خودروهای تحویلی به مشتریان باید هیبریدی یا الکتریکی باشند.

به دنبال این مساله خودروسازان مختلف برای تصاحب سهمی بیشتر از این بازار یا تثبیت جایگاه خود وارد عمل شده و استراتژی هایی را تدوین کرده اند. تسلا، دایملر و جنرال موتورز جزو اولین خودروسازانی بودند که برای حضور در بازار خودروهای الکتریکی چین برنامه ریزی کرده اند. حال خبر می رسد کمپانی آمریکایی فورد نیز قصد دارد با تاسیس شرکتی مشترک (جوینت ونچر) با کمپانی زوتای، تولید وسایل نقلیه الکتریکی جدید را در پر جمعیت ترین کشور جهان آغاز کند.

شرکت فورد که فروش محصولات آن در چین امسال 7 درصد کاهش پیدا کرده، سه شنبه گذشته اعلام کرد گام های ابتدایی را برای پایه گذاری یک برند جدید به منظور تولید خودروهای الکتریکی برداشته است. این برند با همکاری زوتای شکل گرفته و طرف های آمریکایی و چینی سهمی 50-50 در آن خواهند داشت.

بازار خودروهای سبز چین (NEV) از لحاظ رشد پر شتاب ترین بوده و پیش بینی می شود تا سال 2025 سالانه 6 میلیون وسیله ی نقلیه با پیشرانه ی پاک به فروش برسد که از این تعداد نیز حدود چهار میلیون دستگاه از موتورهای کاملا الکتریکی برخوردار خواهند بود.

پیش از این در ماه آوریل کمپانی فورد از برنامه های خود برای استفاده از پیشرانه های هیبریدی و الکتریکی در تمامی محصولات خود تا سال 2025 در بازار چین خبر داده بود. شرکت چانگان که دیگر شریک چینی فورد محسوب می شود، نقشی پر رنگ در تحقق این برنامه خواهد داشت.

از ابتدای امسال تا ماه جولای 16000 دستگاه انواع اتومبیل برقی با برند زوتای در چین فروخته شده که این رقم در مقایسه با سال قبل از رشد 56 درصدی حکایت دارد. این شرکت خصوصی که مقر آن در استان ژجیانگ واقع شده، دوشنبه ی گذشته از شش برابر شدن سود خود در نیمه نخست سال 2016 خبر داد.

مقامات فورد اعلام کرده اند که در آینده با نهایی شدن توافق و امضا شدن قرارداد جزئیات بیشتری را درباره شرکت مشترک، محصولات و حجم تولید در اختیار رسانه ها قرار خواهد داد.

ناگفته نماند، زوتای یکی از شرکای چینی سایپا به شمار می رود. سدان آریو یکی از محصولات این شرکت است که در ایران مونتاژ می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۳ شهریور ۱۳۹۶

    خوب سایپا هم داره رو همین طرح کار میکنه، اما چه طرحی !؟ تیبا برقی !!! واقعا خجالت آوره ! ?

مطالب پیشنهادی