ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزیر ارتباطات برای دسترسی به توییتر از فیلترشکن استفاده نمی‌کند

محمدجواد آذری جهرمی، جوان‌ترین وزیر در دولت دوازدهم خبر می‌دهد که برای دسترسی به شبکه اجتماعی توییتر و استفاده از آن به سراغ فیلترشکن‌ها نرفته و با دریافت مجوز از آن استفاده می‌کند؛ مجوزی که ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

محمدجواد آذری جهرمی، جوان‌ترین وزیر در دولت دوازدهم خبر می‌دهد که برای دسترسی به شبکه اجتماعی توییتر و استفاده از آن به سراغ فیلترشکن‌ها نرفته و با دریافت مجوز از آن استفاده می‌کند؛ مجوزی که گویا همه قادر به دریافت آن نیستند.

جهرمی در یک برنامه تلویزیونی گفت:‌ «از فیلترشکن استفاده نمی‌کنم. زیرا ما در چارچوب مقررات می‌توانیم به کارگروه تعیین مصادیق درخواست بدهیم تا مجوز دهند برای اینکه فیلتر نداشته باشیم.»

وزیر ۳۶ ساله در رابطه با مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان دیدگاهی نزدیک به دیدگاه کاربران دارد و می‌گوید که بستن ابزارهای ارتباطی نقش یک مُسکن را دارد اما راه حل نهایی نیست. وی در رابطه با شبکه‌های پیام رسان نیز می‌گوید:‌ «پیام‌رسان‌ها منافعی برای کشور دارند و ضررهایی هم دارند. اما تا کنون جمع‌بندی ما این بوده که منافع بیش از ضررها بوده است. هرچند ضررها هم تاثیرگذار هستند. ما باید تلاش کنیم این ضررها به خصوص در حوزه فرهنگی را کاهش دهیم.»

جهرمی که در انتهای هفته گذشته خبر از آمادگی خود توییتر برای مذاکره جهت اعتمادسازی مسئولین ایرانی داده‌ بود، حالا عنوان می‌کند که مسئله رفع فیلتر توییتر و یوتوب را در شورای عالی فضای مجازی منعکس کرده است: «اگر آنجا بتوانند به جمع‌بندی برسند و چارچوب به تایید آنها برسد ما می ‌توانیم این مساله و چالش‌های فرهنگی آن را حل کنیم که این شبکه‌های اجتماعی رفع فیلتر شود.»

آذری جهرمی از سوی دیگر بدون اشاره به نام یک اپلیکیشن خاص که در داخل محبوبیت بالایی دارد، از تعلق آن به رژیم صهیونیستی گفت: «در حال حاضر داده‌های زیادی از کشور روی یک اپلیکیشن قرار می‌گیرد که برای رژیم صهیونیستی است. مردم کاری به اینکه از این داده‌ها ممکن است چه استفاده‌ای شود ندارند، آنها سرویس می‌خواهند. نمی‌شود خودمان در داخل حرکت نکنیم و دسترسی به این سرویس‌ها را هم ببندیم.»

وزیر ارتباطات همچنین خبر داد که در حال حاضر میانگین سرعت دسترسی به اینترنت برای کاربران خانگی بین ۶ تا ۸ مگابیت برثانیه است که این رقم به ۲۰ مگابیت برثانیه افزایش خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • nhho
    nhho | ۱۶ آذر ۱۳۹۶

    ببخشیداا،مگه تویترغیراخلاقی وزننده نیست که فیلترش کردین اونوقت خودتون ازش استفاده میکنین؟؟!!!برایک ایرانی استفاده ازسایتی که فیلترشده اصلاجایزنیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی