ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس هئیت مدیره کوالکام به زودی از سمت خود کناره گیری می کند

هفته گذشته کوالکام اعلام کرد که Derek Aberle رئیس هیئت مدیره این شرکت از تاریخ ۳۱ دسامبر از سمت خود کنار می رود. در همین راستا شماری از مدیران عالی رتبه این کمپانی نیز با انتشار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

هفته گذشته کوالکام اعلام کرد که Derek Aberle رئیس هیئت مدیره این شرکت از تاریخ ۳۱ دسامبر از سمت خود کنار می رود. در همین راستا شماری از مدیران عالی رتبه این کمپانی نیز با انتشار یک بیانیه خبری مشترک از آقای Aberle به خاطر خدمات ارزنده اش و همچنین ۱۷ سال همکاری با این شرکت از وی تقدیر و تشکر کردند.

Aberle چهل و هفت ساله نیز با انتشار بیانیه ای اعلام نمود که به خاطر همکاری طولانی مدتش با کوالکام و همچنین تمامی تلاش هایی که این شرکت در طول دوران فعالیتش انجام داده «به خود می بالد».

بعد از ترک Aberle اما الکس راجرز که هم اکنون ریاست واحد پتنت های کوالکام را بر عهده دارد و همزمان به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره کار می کند، مستقیما به شخص مدیرعامل گزارش خواهد داد تا فرد جایگزین برای Aberle منصوب شود.

خبر استعفای آقای Aberle در حالی اعلام می شود که کوالکام به خاطر دعوای حقوقی گسترده اش با اپل و البته مناقشاتی که با نهادهای ناظر بر آنتی تراست دارد (این نهادها بر رقابتی بودن فعالیت شرکت های مختلف نظارت می کنند) سخت درگیر فرایندهای حقوقی پیچیده شده. لازم به ذکر است که آقای Aberle در سال ۲۰۱۴ میلادی و بعد از هشت سال فعالیت در پست های بالای مدیریتی واحد پتنت های کوالکام به این سمت منصوب شد.

جالب است بدانید که بخش قابل توجهی از درآمدهای این کمپانی در واحد پتنت های آن ایجاد می شوند و سهم قابل توجهی از سود کوالکام نیز به این واحد مربوط می گردد؛ از همین رو، هرگونه مناقشه و ناآرامی در این واحد می تواند سود آن را تحت تاثیر قرار دهد.

در اینجا بد نیست اشاره کنیم که کوالکام براساس قیمت کلی هر دستگاه موبایل حق امتیاز خود را مشخص و از شرکت های تولیدکننده مبلغی را دریافت می کند. حال اپل مدعی شده که کوالکام با این تدبیر سودی را به جیب می زند که در تولیدش نقشی نداشته، هرچند که طرف مقابل یعنی کوالکام معتقد است پتنت های آن همچنان برای اسمارت فون های امروزی و دیگر دستگاه های مبتنی بر اینترنت موثر هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • agha
    agha | ۴ شهریور ۱۳۹۶

    کوالکام اپل رو ببره من راضیم

مطالب پیشنهادی