ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحلیلگر مؤسسه برنشتاین، عینک هوشمند را محصول بزرگ بعدی اپل می داند

اوایل سال جاری میلادی، «جین مانستر» تحلیلگر دنیای تکنولوژی مدعی شد با عرضه عینک هوشمند اپل، فروش آیفون در سال 2019 به اوج خود می رسد و به مرور، این عینک هوشمند به محصول اول ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

اوایل سال جاری میلادی، «جین مانستر» تحلیلگر دنیای تکنولوژی مدعی شد با عرضه عینک هوشمند اپل، فروش آیفون در سال 2019 به اوج خود می رسد و به مرور، این عینک هوشمند به محصول اول اهالی کوپرتینو بدل خواهد شد.

حال «تونی ساکوناگی» از مؤسسه برنشتاین هم می گوید اگرچه تیم کوک شخصاً عاشق واقعیت افزوده (AR) است، اما این فناوری فراگیر نخواهد شد مگر اینکه اپل عینک هوشمند خودش را وارد بازار سازد.

ساکوناگی انتظار دارد که «اپل گلس» (Apple Glasses) نقش تعیین کننده ای برای این کمپانی داشته باشد. او می گوید با توجه به سخنان تیم کوک در موقعیت های مختلف، اپل باور دارد که عینک هوشمند مبتنی بر واقعیت مجازی، گام بزرگ بعدی خواهد بود.

این رویکرد کاملاً منطقیست، چون در حال حاضر آیفون 70 درصد از فروش اپل را تشکیل می دهد و این کمپانی طی سال های آتی به محصول محوری دیگری نیاز خواهد داشت تا جایگاهش را تثبیت کند.

به گفته ساکوناگی، تلاش دیگر شرکت ها برای توسعه محصولاتی نظیر گوگل گلس، پروژه تانگو و هولولنز، این فرصت را در اختیار اپل قرار داده تا از اشتباهات دیگران درس بگیرد و محصولی هیجان انگیز را در دسترس مشتریان بالقوه قرار دهد.

این تحلیلگر دنیای تکنولوژی معتقد است واقعیت افزوده در موبایل ها بسیار محدود خواهد بود و کاربرد اصلی آنها را باید در عینک های هوشمند جستجو کرد، محصولی که برای کاربران تازگی دارد و اپل هم به راحتی می تواند در این حوزه سرمایه گذاری کند.

البته ساکوناگی بر خلاف مانستر، عینک هوشمند را جایگزین آیفون نمی داند و می گوید این محصول، نهایتاً در رده ای بالاتر از ساعت هوشمند و هم رده آیپد قرار خواهد گرفت. طبق پیش بینی او، عینک هوشمند اپل در سه سال نخست، سالیانه 25 میلیارد دلار درآمد را برای آنها به همراه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی