ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ترس فراگیر؛ نتیجه تحقیق اینتل در مورد تکنولوژی رانندگی خودکار

شاید کمی تخیلی به نظر برسد، اما سرانجام روزی اتومبیل های بدون راننده به یک جریان اصلی تبدیل شده و در خیابان ها و جاده ها تردد خواهند کرد. این دسته از وسایل نقلیه با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

شاید کمی تخیلی به نظر برسد، اما سرانجام روزی اتومبیل های بدون راننده به یک جریان اصلی تبدیل شده و در خیابان ها و جاده ها تردد خواهند کرد.

این دسته از وسایل نقلیه با تکیه بر دوربین ها، سنسورها، رادارها و همچنین هوش مصنوعی پیشرفته قادر خواهند بود بدون نیاز به هدایت راننده، حرکت کرده و سرنشینان خود را به مقصد برسانند.

تا زمان فراگیر شدن تکنولوژی خودران، مسلما افرادی خواهند بود که نسبت به امنیت و کارایی آن به دیده شک و تردید نگریسته و از سوار شدن به اتومبیل های بدون راننده امتناع کنند.

طبق تحقیقات انجام شده، تعداد این افراد بسیار زیاد است و طیف وسیعی از جمعیت حاضر بر روی کره ی خاکی را شامل می شود.

به تازگی کمپانی معروف اینتل با انجام یک آزمایش به سراغ گروهی ده نفره از کسانی که از اتومبیل های بدون راننده واهمه دارند، رفته و با مهیا کردن شرایط تست، امکان تجربه ی رانندگی خودکار را برای آنها فراهم کرده است.

پس از پایان تست ها، افراد حاضر همگی اذعان کردند که بعد از این تجربه برداشتشان نسبت به اتومبیل های خودران کاملا عوض شده و دیگر نگرانی یا ترسی درباره فناوری خودران ندارند.

جالب اینکه اعضای این گروه به نکات بسیار جالبی اشاره کردند که تاکنون مورد توجه توسعه دهندگان قرار نگرفته بود.

برای مثال آنها نظر مثبتی درباره چرخش خودکار فرمان اتومبیل نداشتند و خواستار حذف آن در اتومبیل های خودران شدند.

آنها همچنین گفتند که بعد از حصول اطمینان نسبت به عملکرد سیستم های مختلف خودرو، اطلاعات مختلف نمایش داده شده مورد نیاز نبوده و گاه باعث اذیت می شود.

ایجاد روشی برای کنترل خودرو از طریق فرمان های صوتی یکی دیگر از مواردی بود که اعضای شرکت کننده در این تحقیق خواستار آن بودند.

پر واضح است که نمونه آماری به کار برده شده در این تحقیق بسیار کوچک بوده و مقامات اینتل نیز نسبت به این مساله آگاه هستند. به همین جهت این کمپانی قصد دارد در آینده در مقیاس های بزرگ تر تحقیقات مشابهی را به منظور تطابق هر چه بیشتر اتومبیل های خودران با سلایق و نیازهای مردم انجام دهد.

ناگفته پیداست که تمامی این فناوری ها برای رفع بهتر نیازهای مردم توسعه می یابند و چنانچه محصول نهایی با استقبال خوب مشتریان مواجه نشوند، راه به جایی نخواهد برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • npp
    npp | ۵ شهریور ۱۳۹۶

    با رانندگی‌های وحشتناکی که در ایران انجام می‌شه فکر نکنم نشستن تو ماشین‌های خودران برای ایرانی‌ها چندان ترسناک باشه.

    • Mr M
      Mr M | ۵ شهریور ۱۳۹۶

      واقعا موافقم
      باور کنید الان مردم وخصوصا این هایی که تازه گواهی نامه رو(چجوریشو کار ندارم) گرفتن به قدری بد رانندگی میکنن که ممکنه جرئت نکنید سر شب بیاین تو خیابون. حالا کاش ماشین ها هم یک ذره مستحکم باشه...
      خدا وضعو بخیر کنه. با این وضع همون بهتر که ترافیک باشه تا تو خیابون با 80 نتونه برونه کسی.

مطالب پیشنهادی