ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین مکلارن برقی جهان در راه است؛ مسیر ناگزیر سازندگان خودروهای اسپرت

مک لارن یکی از پر آوازه ترین و برترین شرکت های خودروسازی در تاریخ خودروهای هایپرکار است. این شرکت در حال حاضر به دنبال افزایش استفاده از تکنولوژی های هیبریدی برای بهبود و افزایش نیروی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

مک لارن یکی از پر آوازه ترین و برترین شرکت های خودروسازی در تاریخ خودروهای هایپرکار است.

این شرکت در حال حاضر به دنبال افزایش استفاده از تکنولوژی های هیبریدی برای بهبود و افزایش نیروی خروجی موتورهای ۸ سیلندر P1 است و با توسعه فناوری های مربوط به خودروهای برقی و هیبریدی، تا سال ۲۰۲۲ نیمی از خودروهای قدرتمند تولیدی مکلارن نیروی خود را از قوای محرکه هیبریدی تأمین خواهند کرد.

با این وجود گفته می شود که در چند سال آینده شاهد حضور یک مدل کاملا منحصر به فرد و تمام الکتریکی از این کمپانی خواهیم بود.

بر طبق گفته های مجله اینترنتی Autocar، این شرکت قرار بود در ابتدا یک مدل آزمایشگاهی (test bed) برای تست و ارزیابی خودروهای الکتریکی بسازد که در نهایت تصمیم به ساخت چند نمونه واقعی گرفته شد.

تست بِد به پلتفرمی گفته می شود که برای انجام تست های دقیق، شفاف و تکرار پذیر مربوط ساخته می شود و از ابزارهای محاسباتی و فن آوری های جدید در آن استفاده می شود. البته در صورت استفاده از این پلتفرم فقط چند نمونه از محصول تولید خواهد شد.
در حالی که از برخی از اتومبیل های موجود در خط تولید مک لارن بیش از صدها نمونه ساخته شده است، برخی منابع مدعی اند که این شرکت از اولین خودروی تمام الکتریکی خود فقط پنج عدد تولید خواهد کرد.

این خودرو ها به گروه خاصی از مالکان فعلی مک لارن تعلق خواهد گرفت که حاضر باشند در ازای آن مبلغ قابل توجهی پرداخت کنند. به این طریق این افراد با راندن این خودرو ها در بخشی از فرآیند توسعه آن ها شرکت خواهند کرد.

یکی از مواردی که در مورد این خودرو به آن اشاره شده است این است که منبع قدرت آن که همان باتری خودرو است سروصدا کرده و صدای متفاوتی نسبت به سایر خودروهای برقی تولید کند. ریمیک کار یک تولید کننده خودرو در کرواسی است که به توسعه و تولید خودروهای پر قدرت الکتریکی، رانشگر و سیستم باتری در شهر سوتا ندلیا در غرب کرواسی مشغول است.

اولین خودروی الکتریکی این کمپانی که بر اساس کانسپت وان این شرکت ساخته شده به عنوان سریع ترین وسیله نقلیه الکتریکی در جهان شناخته می شود. حال این شرکت قصد دارد که یک مدل بالاتر و قویتر تولید کند. هدف گذاری برای خودروی الکتریکی بعدی جبران شکست فروش خودروی Nio EP9 است.

هدف بعدی که ریمیک کار برای خودروی الکتریکی جدید خود تعیین کرده بدست آوردن محبوبیت اتومبیل الکتریکی وندا دندروبیوم است.

این سوپراسپرت الکتریکی که از یک طراحی بسیار زیبا برخوردار است می تواند با نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت (۲۰۰ مایل در ساعت) حرکت کند.

البته هنوز خبری از تولید کنندگان سنتی و با سابقه نیست، به جز استون مارتین که قصد دارد مدل رپید ای را تا سال ۲۰۱۹ به مرحله ی تولید برساند.


همچنین پروژه ی missionE پورشه نیز خودرویی ۴ نفره خواهد بود که تیراژ تولید آن از مقدار متداول خودرو های سوپر اسپرت بمراتب بیشتر خواهد بود.
بدون شک با وجود چنین فضای رقابتی، مک لارن قادر خواهد بود که خودروی الکتریکی و منحصر به فرد خود را به بهترین شکل ممکن تولید کند.

در این میان همه مشتاقانه منتظر هستند تا ببینند که کدام یک از این خودروسازان موفق خواهد شد از دیگر رقبای خود پیشی گرفته و به عنوان پیشگام در این زمینه شناخته شود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی