ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دارپا و طراحی چیپست های ماژولار برای افزایش انعطاف پذیری کامپیوترها

بخش تحقیقاتی وزارت دفاع آمریکا تحت عنوان «DARPA» سال گذشته ایده طراحی چیپست های ماژولار را با استفاده از چیپلت های (Chiplet) مجزا مطرح کرد و حالا پس از یک سال، مشارکت کنندگان در طرح ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

بخش تحقیقاتی وزارت دفاع آمریکا تحت عنوان «DARPA» سال گذشته ایده طراحی چیپست های ماژولار را با استفاده از چیپلت های (Chiplet) مجزا مطرح کرد و حالا پس از یک سال، مشارکت کنندگان در طرح مورد بحث برای تبادل نظر و اطلاعات گرد هم آمده اند.

پروژه مذکور که «CHIPS» نام گرفته، با همکاری دانشگاه ها، صنایع نظامی و تولیدکنندگان قطعات سخت افزاری شکل گرفته و قصد دارد با ارائه پلتفرمی جدید، امکان شخصی سازی چیپست ها برای مصارف گوناگون را فراهم کند.

چیپلِت ها به صورت موزاییکی روی برد مداری سوار می شوند

البته هنوز معلوم نیست که امکان اعمال تغییرات در چیپست ها توسط کاربران عادی (مانند نصب یک کارت گرافیک جدید روی کامپیوتر) نیز وجود دارد، یا فقط در کارخانه ها بر اساس سفارش انجام خواهد شد؛ اما به هر حال چنین قابلیتی انعطاف پذیری صنعت پردازنده ها را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

لازم به ذکر است که هرکدام از چیپلِت ها وظیفه خاصی (مانند ذخیره سازی، پردازش یا ارسال و دریافت سیگنال ها) را به عهده داشته و در ترکیب با چیپلت های دیگر برای انجام امور متفاوت، به صورت موزاییکی روی یک برد مداری سوار می شوند.

گفتنی است روش جدید موجب کاهش اندازه و قیمت چیپست ها شده، و به گفته مدیر پروژه «دن گرین» تصور ما از طراحی و ساخت سیستم های الکترونیکی را تغییر خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی