ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رویایی ترین خودروهایی که راندنشان خالی از لطف نیست

لیست خواسته هایی که هر فرد دوست دارد قبل از سفر به دیار باقی به آن ها دست پیدا کرده و به انجام برساند، معمولاً شامل مواردی مانند جهانگردی و تجربه سقوط آزاد می شود. ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

لیست خواسته هایی که هر فرد دوست دارد قبل از سفر به دیار باقی به آن ها دست پیدا کرده و به انجام برساند، معمولاً شامل مواردی مانند جهانگردی و تجربه سقوط آزاد می شود. اما برای دوست داران خودرو، این لیست شامل رویای نشستن در پشت فرمان انواع خودروهای کلاسیک و سوپر اسپرت های افسانه ایست.

در این نوشتار، بر 5 سوپر اسپرتی که هر علاقه مند به خودرویی، باید در طول مدت زندگی خود رانندگی با آن ها را تجربه کند تمرکز خواهیم کرد.

قطعاً قرارگیری F1 در این لیست دور از انتظار نبود؛ چراکه این خودرو همچنان پس از گذشت 25 سال از عمرش، مانند روز اول شگفت انگیز است.

به دلیل توانایی در دستیابی به حداکثر سرعت 384 کیلومتر در ساعت، تا پیش از معرفی بوگاتی ویرون، F1 لقب سریعترین خودروی جهان را با خود یدک می کشید.

موتور 6.1 لیتری V12 ساخت کمپانی باواریایی، BMW، قدرتی معادل 618 اسب بخار را برای F1 به ارمغان می آورد. ممکن است F1 دیگر سریعترین خودروی دنیا نباشد، اما به کمک مواردی مانند گیربکس شش سرعته دستی، احساسی آنالوگ و خاص را ایجاد می کند که در هیچ خودروی دیگری دست یافتنی نیست. در سال های اخیر قیمت F1 به طرز چشم گیری در حال افزایش بوده است و این مسئله آن را از دسترس بسیاری افراد دور می کند.

همانندF1، فراری F40 نیز در هنگام معرفی در سال 1987 سریعترین خودروی بازار بود.

F40 اولین خودرویی بود که توانست به سرعتی بالاتر از 320 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. بسیاری، از فراری بخاطر استفاده از توربوشارژر در خودروهای جدیدش گله مندند؛ در حالی که F40، خودرویی که در نظر بسیاری بهترین فراری تولید شده تاکنون است در آن زمان از سیستم توربوشارژر استفاده می کرد.

قدرت 471 اسب بخاری این خودرو حاصل از پیشرانه 2.9 لیتری V8  تویین توربوی آن است. وزن بسیار پایین 1090 کیلوگرمی F40 از نکات دیگز حائز اهمیت است. فراری 1311 نمونه از این خودرو را تولید کرد، بنابراین شانس رانندگی با F40 همچنان برای دوستداران این خودرو وجود دارد.

همواره در این مورد که کدام خودرو سریعترین در دنیاست بحث و جدال وجود دارد، برای همین تصمیم گرفتیم این بخش را باز بگذاریم و خودروی خاصی برای آن در نظر نگیریم.

در ابتدای این لیست دو خودرو را معرفی کردیم که در زمان خود سریعترین بودند، اما اشتیاقمان برای نشستن در پشت فرمان آن ها به سریع بودنشان مربوط نیست. اکثر مردم خودروی متفاوتی برای تجربه رانندگی با یک هایپرکار در نظر دارند.

هم اکنون بهترین نمونه ها برای مثال زدن ویرون و شیرون هستند. بسیاری شاید کونیگ زگ یا هنسی ونوم GT را ترجیح دهند؛ اما راندن یکی از این دو خودروی دیوانه وار بوگاتی، پای ثابت همه کارهایی است که قبل از مرگ باید انجام داد.

اکثر افراد خوش شانسی که نشستن پشت فرمان کانتاش را تجربه کرده اند از آن به عنوان یک کابوس یاد می کنند.

دید بسیار کم، فضای داخلی کوچک و تنگ، فرمان و کلاچ سفت، همگی رانندگی با این خودرو را به مرحله بالاتری از دشواری می رسانند. کانتاش بین سال های 1974 تا 1990 روی خط تولید قرار داشت و در این بین تغییرات زیادی را تجربه کرد، به طوری که هر کس به مدل خاصی از آن علاقه دارد. مدل محبوب ما مدل LP500 متعلق به اواسط دهه 80 میلادی به همراه باله عقب بی فایده اما جذابش است.

امروزه کررا جی تی در خارج از دنیای خودرو هم معروف است. حتی قبل از حادثه غم انگیزی که برای پاول واکر رخ داد، این پورشه به رفتار موذیانه اش و دشواری در رانندگی با آن مشهور بود.

حتی استیگ، راننده معروف برنامه تاپ گیر، در کنترل کررا جی تی با مشکل مواجه شده بود. با این حال کررا جی تی یکی از خاص ترین سوپر اسپرت های دنیاست و موتور 5.7 لیتری V10 آن صدایی فوق العاده جذاب تولید می کند.

بر خلاف هایپر کارهای امروزی در این خودرو از گیربکس دستی بکار گرفته شده که استفاده از کلاچ سرامیکی آن بسیار دشوار بوده است اما افرادی که توانسته اند این خودرو را رام کنند، صدای بی نظیر آن را به عنوان پاداش دریافت کرده اند.

البته با توجه به شرایط کشورمان، رانندگی با چنین خودروهایی تقریبا محال به نظر می رسد و تنها می توان در بازی های کامپیوتری به برخی از این افسانه های قدرت و سرعت دسترسی داشت اما فارغ از این موضوع شما نیز می توانید فهرست خودروهای مورد علاقه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • James Hetfield
    James Hetfield | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

    فورد ماستنگ
    لامبورگینی اونتادور و ونینو
    فورد جی تی فورتی
    کوئینگ سگ رگرا
    پاگانی هوآیرا
    دوج شیطان
    مک لارن پی وان





  • mohammad
    mohammad | ۷ شهریور ۱۳۹۶

    ما که همون پراید میرونیم پس پرایدو عخشه???

  • حسین حاجیانی
    حسین حاجیانی | ۶ شهریور ۱۳۹۶

    نصل gtr از نیسان بنظرم طرفدار زیاد ااشته باشه

  • emad.jaliliyan
    emad.jaliliyan | ۶ شهریور ۱۳۹۶

    پدیده قرن پراید وانت ارتباط مستقیم میان مادر پیر طبیعت و بشریت
    تیتر خوبیه به نظرم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی