ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل نقاشی های 50 میلیون کاربر را برای توسعه دهندگان هوش مصنوعی منتشر کرد

کمپانی گوگل سال گذشته از چند پروژه در حوزه یادگیری ماشینی پرده برداری کرد که در میان آنها، بازی «Quick Draw» برای رسم نقاشی های ساده، بیشتر از بقیه موارد مورد توجه کاربران قرار گرفت. ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

کمپانی گوگل سال گذشته از چند پروژه در حوزه یادگیری ماشینی پرده برداری کرد که در میان آنها، بازی «Quick Draw» برای رسم نقاشی های ساده، بیشتر از بقیه موارد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

بازی مذکور با انتخاب یک موضوع برای نقاشی (مانند گربه، درخت، خودرو و...)، به افراد 20 ثانیه فرصت می دهد که تصور خود را در مرورگر تلفن، تبلت یا کامپیوتر رسم نمایند. نکته جالب اینکه میلیون ها نفر در این بازی شرکت کرده و داده های ارزشمندی را برای توسعه سیستم های هوش مصنوعی فراهم نموده اند.

حالا گوگل 50 میلیون نسخه از نقاشی های ثبت شده در پروژه خود را به صورت فراداده در در اختیار عموم و به خصوص توسعه دهندگان قرار داده تا بتوانند با استفاده از آن، سیستم های یادگیری ماشینی و شبکه های عصبی خود را بهینه سازی کرده و توسعه دهند.

داده های منتشر شده به توسعه یادگیری ماشینی و شبکه های عصبی کمک می کنند

لازم به ذکر است که نقاشی های مورد بحث از کشورهای مختلفی ارسال شده و در صورت دسته بندی مناسب، اطلاعات جالبی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. به عنوان مثال روس ها و کره ای ها، صندلی را با زاویه نقاشی می کنند یا کاربران مختلف یک گربه را به صورت های متفاوت (کل بدن، فقط صورت، از پهلو و...) رسم می نمایند.

البته مسلماً اطلاعات و جزئیات بسیار بیشتری در داده های منتشر شده توسط گوگل وجود دارد که از آن مهم تر، نحوه استفاده توسعه دهندگان از دیتای موجود برای تقویت هوش مصنوعی و یافتن الگوهای تکرار شونده خواهد بود.

گفتنی است 50 میلیون نقاشی مورد اشاره، تنها بخشی از داده های جمع آوری شده در پروژه «Quick Draw» بوده و حدود 750 میلیون نقاشی دیگر نیز در اختیار گوگل قرار دارد که طبق اعلام شرکت، در آینده و به مرور منتشر خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۶ شهریور ۱۳۹۶

    عالی

مطالب پیشنهادی