ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جریمه برای جملات ادبی و فلسفی؛ دردسر تازه رانندگان وانت

پشت نویسی خودروها پدیده ای بسیار فراگیر است که از دیرباز بین رانندگان خودروهای سنگین و برخی مالکین خوش ذوق خودروهای سواری رایج بوده است. به تازگی استفاده از علائم و برچسب های مختلف از ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

پشت نویسی خودروها پدیده ای بسیار فراگیر است که از دیرباز بین رانندگان خودروهای سنگین و برخی مالکین خوش ذوق خودروهای سواری رایج بوده است.

به تازگی استفاده از علائم و برچسب های مختلف از لوگو برندهای معروف گرفته تا نماد های اختصاصی مربوط به مواد مخدر، جملات انگلیسی تهدید آمیز و حتی پندهای آموزنده مربوط به مسائل اجتماعی نیز به این مقوله اضافه شده است و حالا پلیس قصد دارد تا با اعمال جریمه ای 30 هزار تومانی از ترویج بیشتر این پدیده جلوگیری به عمل آورد.

پیش از این شاهد مخالفت پلیس با نصب برچسب مربوط به شیشه دودی تیره رنگ، برچسب های مربوط به مصرف مواد مخدر و مسائلی از این دست بودیم اما اعمال جریمه رانندگی برای وجود نوشته هایی با مضامین شعر و جملات فلسفی باعث شده تا قشر تازه ای از رانندگان نیز به شامل حال جرایم پلیس شوند.

در این میان به نظر می رسد که سهم رانندگان خودروهای تجاری نظیر وانت، کامیون و حتی برخی رانندگان تاکسی بیش از سایرین باشد.

از طرف دیگر با توجه به گستردگی این خرده فرهنگ در سطح جامعه، سخت گیری در برخورد با خودروهای پشت نویسی شده کمی بعید به نظر می رسد، بخصوص با توجه به نزدیک بودن ماه محرم و مرسوم بودن پشت نویسی خودروها در ایام عاشورا، پلیس مسیر دشواری را در اعمال جریمه و برخورد با رانندگان متخلف در پیش خواهد داشت..

باید گفت که این میزان از سخت گیری در تزیین و شخصی سازی خودروها در بسیاری از کشورها رایج نیست و استفاده از اعلائم و نشانه های متفاوت، پلاک های اختصاصی و تیونینگ خودروها در بسیاری از پیشرفته ترین کشورها با در نظر گرفتن ضوابطی، قانونی محسوب می شوند، اما در کشورمان با توجه به مشخص نبودن چهارچوب های مربوطه، تقریبا اعمال هر تغییری بر روی خودرو می تواند زمینه ساز صدور قبض جریمه توسط پلیس باشد.

به هر روی باید منتظر ماند و دید که در عمل شدت برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی با این تخلف تازه اعلام شده چگونه خواهد بود، اما مسلما رانندگانی که خودرو خود را غرق در انواع برچسب و شعر و شعار کرده اند بیش از سایرین در معرض اعمال قانون قرار خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۶ شهریور ۱۳۹۶

    ملت ما همیشه ان یه چیزی رو در میارن ! الان جدیدا مد شده یه برچسب انگلیسی میچسبونن روش هم نوشته به ماشین من دست نزن، don't touch my car عکسشم یه یاروهه داره با اسلحه شلیک میکنه تو سر یکی دیگه ! صد رحمت به اون موقعی که شعر مینوشتن حداقل آدم یه چیزی یاد میگرفت ! ترویج خشونت نمیشد ! وقتی میان گیر میدن که نچسبونید همین میشه دیگه ملت بدتر میکنند !

    • مجتبی محبی
      مجتبی محبی | ۶ شهریور ۱۳۹۶

      بابا ترویج خشونت... جلبک ماهیه آبزی :|

  • Ali.T
    Ali.T | ۶ شهریور ۱۳۹۶

    خب پس اول از همه برن اتوبوس واحدا خودشونو جریمه کنن
    پشت همش آیه قرآن نوشته که چی مثلا
    راننده درحین رانندگی بخونه متحول شه توبه کنه

  • yazdi
    yazdi | ۶ شهریور ۱۳۹۶

    هر دم از این غم بری میرسد

  • Robot
    Robot | ۶ شهریور ۱۳۹۶

    مگه هنوزم کسی ازین کارا میکنه؟!
    پشت نویسی های مذهبی مثه داغی میمونه که بعضیا رو پیشونیشون میزنن که بگن زیاد نماز میخونن.. این افراد از دورو ترین و ضد مذهبی ترین افراد جامعه هستن در باطن، فقط میخوان از آب جوب تا حد ممکن کره بگیرن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی