ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک تصویری از خودروی تسلا درون تونل هایپرلوپ منتشر کرد

چند روز قبل، شورای شهر هاوتورن (Hawthorne) آمریکا به «بورینگ کمپانی» اجازه داد تا حفر تونل را در زیر خیابان های این شهر آغاز کند. امروز ایلان ماسک نخستین تصویر را از این تونل آزمایشی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

چند روز قبل، شورای شهر هاوتورن (Hawthorne) آمریکا به «بورینگ کمپانی» اجازه داد تا حفر تونل را در زیر خیابان های این شهر آغاز کند. امروز ایلان ماسک نخستین تصویر را از این تونل آزمایشی منتشر کرده که یک دستگاه خودروی تسلا مدل S هم درون آن دیده می شود.

البته طبق طرح مفهومی که از این پروژه دیدیم، قرار نیست خودتان در این تونل ها رانندگی کنید. هدف این است که آسانسور مخصوص، ماشین ها را به درون تونل انتقال دهد و سپس ابزارهای مخصوص، آنها را با سرعت حدود 200 کیلومتر بر ساعت روی ریل های مغناطیسی جابجا کنند.

این تونل آزمایشی زیر مقر اصلی اسپیس اکس در هاوتورن احداث شده که در نزدیکی لس آنجلس قرار دارد، و صرفاً یک نمونه اولیه به شمار می آید. زمانی که ماسک بتواند سیستم حمل و نقل زیرزمینی اش را در مسیر 3 کیلومتری تست کند، آنگاه به دنبال کسب مجوز نهایی برای حفر تونل های اصلی و راه اندازی هایپرلوپ خواهد بود.

به هر حال، خودروی تسلا مدل اس درون تونل هاوتورن نشان می دهد که ماسک عزم خود را برای اجرایی کردن ایده اش جزم کرده و به زودی شاهد تست های نهایی این سیستم خواهیم بود، پروژه ای که می تواند آینده حمل و نقل دنیا را متحول سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Reza Jaberi
    Reza Jaberi | ۶ شهریور ۱۳۹۶

    تیتر این خبر اشتباست. هایپرلوپ یه پروژه متفاوته.

    • amir pazaj
      amir pazaj | ۶ شهریور ۱۳۹۶

      درسته، این خبر مربوط boring company است

مطالب پیشنهادی