ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دارا خسروشاهی، مدیر عامل جدید اوبر کیست؟

همان طور که اطلاع یافتید هیئت مدیره اوبر در اقدامی غیر منتظره، دارا خسروشاهی را به عنوان مدیر عامل جدید این کمپانی برگزید. اگر خسروشاهی این پست را بپذیرد، سکان هدایت ارزشمند ترین استارتاپ حوزه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۵

همان طور که اطلاع یافتید هیئت مدیره اوبر در اقدامی غیر منتظره، دارا خسروشاهی را به عنوان مدیر عامل جدید این کمپانی برگزید.

اگر خسروشاهی این پست را بپذیرد، سکان هدایت ارزشمند ترین استارتاپ حوزه تکنولوژی را در دست می گیرد که اکنون بالغ بر 60 میلیارد دلار ارزش دارد. البته باز گرداندن اوبر به مسیر اصلی پس از بحران های چند ماه گذشته کار سختیست.

دارا خسروشاهی کیست؟

دارا خسروشاهی دوازده سال گذشته را به مدیریت یکی از بزرگ ترین کمپانی های مسافرتی آنلاین جهان یعنی اکسپدیا (Expedia) مشغول بوده است. اکسپدیا در شهر بلویو (Bellevue) در واشنگتن واقع است و بنابراین خسروشاهی از فعالان تکنولوژی سیاتل، رقیب اصلی اهالی سیلیکون ولی به شمار می رود.

او در تاریخ 7 خرداد 1348 در تهران و در خانواده متمول خسروشاهی، مالک چندین کارخانه داروسازی از جمله «تولید دارو» و «تولی پرس» به دنیا آمد. خانواده خسروشاهی پس از انقلاب به آمریکا مهاجرت کردند و دارا در ایالت نیویورک به عنوان شهروند آمریکایی بزرگ شد.

خسروشاهی در سال 1991 میلادی مدرک کارشناسی مهندسی برق خود را از دانشگاه براون آمریکا دریافت کرد. او در بین سال های 1991 تا 1998 در شرکت سرمایه گذاری «Allen & Company» مشغول به کار بود و از سال 1995 تا 1998 هم مدیریت این شرکت را بر عهده داشت.

خسروشاهی چندین سال هم به عنوان مدیر ارشد غول رسانه ای و اینترنتی آمریکا یعنی IAC ایفای نقش کرد. نهایتاً در سال 2003، کمپانی IAC شرکت اکسپدیا را خرید و هدایت آن را به دستان خسروشاهی سپرد.

اکسپدیا تحت هدایت خسروشاهی عملکرد فوق العاده ای را نشان داد و رشد 18 درصدی سالانه را تجربه کرد. درآمد اکسپدیا از 2.1 میلیارد دلار در سال 2005 به 8.7 میلیارد دلار در سال 2016 رسید.

خسروشاهی یکی از پر درآمد ترین مدیران آمریکا محسوب می شود و در سال 2016 با حقوق سالیانه 96 میلیون دلار، رتبه نخست را در بین مدیران حوزه تکنولوژی آمریکا به دست آورد.

گفتنیست این مدیر برجسته ایرانی-آمریکایی، چندین سال است که در هیئت مدیره کمپانی بزرگ نیویورک تایمز هم حضور دارد.

حال باید دید دارا خسروشاهی چگونه می تواند اوبر را سر و سامان ببخشد و این کمپانی بزرگ را از بحران بیرون آورد. او از همان روز نخست باید چندین مدیر ارشد را به استخدام درآورد و در دادگاه حاضر شود تا به شکایات گوگل پاسخ دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • sP
    sP | ۶ شهریور ۱۳۹۶

    مگه ما چیکار کردیم که باید مایه خجالت این اقا باشیم؟ از ایرانی بودن این آقا فقط اسمش مونده، خب همونم عوض میکردی تا شاهد این همه کامنت های پر بار نبودیم!

    • آریا
      آریا | ۷ شهریور ۱۳۹۶

      بگو چکار نکردیم

  • FXH
    FXH | ۶ شهریور ۱۳۹۶

    این خوبه :digi:

  • thelastofus
    thelastofus | ۶ شهریور ۱۳۹۶

    ماشالله احساس غرور میکنم یه ایرانی داده میشه مدیر عامل اوبر داداش ایشالله جای تیم کوک بشینی

  • arminrad
    arminrad | ۶ شهریور ۱۳۹۶

    چی؟ آمریکااا دمت گرم واقعا ایول داری البته چیز عجیبی نیس نزدیک ۲ میلیون ایرانی تو آمریکا زندگی میکنند و همه شونم خیلی موفقن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی