ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهنمایی برای افزایش جذابیت سلفی های شما

تکرار کافی است شاید خود شما از دیدن چهره جذاب و همچون روی ماه خودتان هرگز سیر نشوید، اما مطمئن باشید اگر هر روز به آپلود کردن یک عکس مشابه از زاویه یکسان صورتتان ادامه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۲:۳۰

تکرار کافی است

شاید خود شما از دیدن چهره جذاب و همچون روی ماه خودتان هرگز سیر نشوید، اما مطمئن باشید اگر هر روز به آپلود کردن یک عکس مشابه از زاویه یکسان صورتتان ادامه دهید، بالاخره زمانی می رسد که دوستانتان از دیدن تصویر تکراری شما فرار کنند.

بر همین اساس توصیه می کنیم به جای استفاده چندباره از بهترین زاویه ای که پیدا کرده اید، تلاش کنید با آزمون و خطا با زاویه های دیگر هم عکس های جذابی خلق کنید.

خلاقیت بر هر درد بی درمان دواست

بعد از اینکه زاویه همیشگی را کنار گذاشتید، می توانید با کمک گرفتن از اشیای دم دستی سلفی های جذاب تری از خود داشته باشید. اطراف خود را نگاه کنید، حتی یک آینه کوچک هم می تواند با کمی خلاقیت سلفی ماندگار تری از شما خلق کند.

قانون یک سوم را در سلفی ها هم به کار ببندید

قانون یک سوم یکی از اولین اصولی محسوب می شود که باید در مورد عکاسی یاد بگیرید، قانونی ساده که توجه به آن می تواند یک سلفی سر سری را به عکسی دلربا و حساب شده تبدیل کند. برای اعمال این قانون کافی است صفحه را با دو خط افقی و دو خط عمودی به ۹ قسمت مساوی تقسیم کنید، یا در بخش تنظیمات دوربین guideline را فعال کنید تا دستگاه این تقسیم بندی را برای شما انجام دهد.

حالا کافی است سوژه (چهره ی خودتان) را به جای مرکز تصویر، داخل یکی از مربع های بالا سمت راست یا چپ قرار دهید تا نتیجه نهایی به مراتب بهتر شود.

برای آشنایی بیشتر با قانون یک سوم و دیگر نکات مربوط به عکاسی از شما دعوت می کنیم این مطلب را هم مطالعه فرمایید: راهنمای نوروزی دیجیاتو: موبایل شما می تواند عکس های بهتری بگیرد.

سلفی امشب را به فردا صبح موکول کنید

بهترین نور برای سلفی گرفتن نور طبیعی روز به حساب می آید. اگر در شرایط کم نور هستید، توصیه می کنیم کمی صبر پیشه کنید و پس از طلوع آفتاب چهره دلنواز تری از خود ثبت نمایید. البته برخی تلفن های هوشمند مثل هواوی نوا ۲ پلاس (بررسی دیجیاتو) می توانند نمایشگر دستگاه را به شکل هوشمند برای سلفی گرفتن در شب به فلش تبدیل کنند و برخی دیگر مثل Xperia XA Ultra (بررسی دیجیاتو) برای دوربین جلو هم به فلش مجهز هستند.

image

تصویر بالا در نور بسیار کم با استفاده از فلش هوشمند دوربین جلوی هواوی نوا ۲ پلاس (بررسی دیجیاتو) ثبت شده است، اما اگر چنین قابلیتی وجود نداشت نتیجه چیزی مثل عکس دوم می شد. اگر در شرایط تکرار نشدنی باشید، مثلا نیمه شب در کمپینگ بخواهید با یک سلفی، حس خوبی که با جمع دوستان در دامان طبیعت دارید را ثبت کنید، در این صورت وجود فلش برای سلفی می تواند ارزش واقعی خود را نمایان کند.

نرم افزار در خدمت انسان

هرچند نور طبیعی همیشه بهتر است، اما کمی روتوش نرم افزاری تا به حال کسی را به کشتن نداده است، خصوصاً اگر شرایطی که در آن عکاسی می کنید ایده آل نیست. در این صورت می توانید با کمی رنگ و لعاب نرم افزاری، ایرادهای غیر قابل اجتناب سلفی را مرتفع کنید. برای این منظور می توانید از اپلیکیشن هایی مثل FaceTune استفاده کنید که به شکل اختصاصی به منظور بهبود سلفی های شما ساخته شده اند.

برخی تلفن های هوشمند هم مثل نوا ۲ پلاس که پیشتر هم اشاره شد، با تمرکز بر کاربران علاقه مند به سلفی گرفتن ساخته شده اند.

میان رده جدید هواوی بر همین اساس صورت شما را به شکل سه بعدی اسکن می کند و بر اساس ویژگی هایی مثل رنگ پوست و استخوان بندی چهره بهترین تنظیمات ممکن را برای رسیدن به بهترین سلفی اعمال خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با امکانات دوربین این تلفن هوشمند مطالعه این مطلب را پیشنهاد می کنیم.

اردک ممنوع!

شاید ترکیب لب های غنچه و چشمان شهلا زیبا باشد، اما مطمئناً تکرار بیش از حد این ژست در سالهای اخیر از جذابیت آن تا حد زیادی کاسته است. اینکه تلاش کنید به نظر بیاید خودتان سلفی را ثبت نکرده اید هم موضوع دیگری است که در سالهای اخیر بیش از حد استفاده شده و حالا بیشتر مضحک به نظر می رسد تا خوش فکرانه و جذاب. به جای تکرار فرمولهایی مثل این، پیشنهاد می کنیم با رعایت همین چند اصل ساده، با خلق سلفی های خلاقانه خودتان را در ذهن مخاطب ماندگار کنید.

هیچ چیز جای خنده واقعی را نمی گیرد

از قدیم می گویند که «همه با خنده واقعی زیباترین هستند» و چه جمله ای بهتر از این می تواند هنگام ثبت سلفی به شما کمک کند. یک لبخند واقعی و از ته دل بر چهره داشته باشید و دیگر لازم نیست حرکت خارق العاده ای انجام دهید یا دائماً به دنبال زاویه مناسب برای ثبت عکس از چهره خود بگردید. ضمناً فراموش نکنید که هرچه تعداد چهره های خندان عکس بیشتر باشد، نتیجه نهایی هم به همان نسبت بهتر می شود، پس حین سلفی گرفتن از دوستان خوش خنده و سرحال خود غافل نباشید.

image

یکی از سلفی های بالا با خنده طبیعی ثبت شده و در دیگری تلاش کردیم خودمان را خوشحال نشان دهیم. آیا تفاوت برای شما هم محسوس است؟

اما پیش از پایان بد نیست نگاهی داشته باشیم به بخشی از آمار و ارقام جالب توجه در مورد پدیده سلفی:

  • در سالهای اخیر گرفتن سلفی بیشتر از حمله کوسه ها به مرگ و میر انسان منجر شده است.
  • بر اساس تخمین ها حداقل ۵۵ درصد از نسل موسوم به ایگرگ (متولدین دهه ۶۰ تا ۸۰ شمسی) تا به حال سلفی های خود را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته باشند.
  • ۷۴ درصد از تمام عکس های موجود روی سرویس اسنپ چت سلفی هستند.
  • هر ۱۰ ثانیه ۱۰۰۰ سلفی روی اینستاگرام آپلود می شود.
  • روزی بالغ بر ۹۳ میلون سلفی در جهان ثبت می شود. اگر دوربین های عکاسی هنوز آنالوگ بودند برای این مقدار سلفی هر روز ۲.۵ میلیون حلقه فیلم عکاسی مصرف می شد.
  • از هر ۲۰ جوان امروزی فقط یکی به گرفتن سلفی گرایشی ندارد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • eslami
    eslami | ۸ شهریور ۱۳۹۶

    به نظرم تنها خنده ی واقعی رو توی سلفی جمعی دارید اونم اقای پیرهن زرد پوشیده بقیه و بقیه ی عکسا خنده ها جعلیهه . نظرت؟

  • Farzad FJ
    Farzad FJ | ۸ شهریور ۱۳۹۶

    lemano
    این حجم از دیسلایک بی سابقست

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۷ شهریور ۱۳۹۶

    من موندم هواوی چقدر به سایت ها پول داده که تو هر پست تبلیغش میکنن،

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی