ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین آزمایش کوانتوم فوتون ایران به زودی انجام می شود

طبق اعلام رئیس سازمان انرژی اتمی، ایران به زودی اولین آزمایش کوانتوم فوتون خود را انجام می دهد تا به این ترتیب مهم ترین گام را برای ورود به این تکنولوژی برداشته باشد. علی اکبر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

طبق اعلام رئیس سازمان انرژی اتمی، ایران به زودی اولین آزمایش کوانتوم فوتون خود را انجام می دهد تا به این ترتیب مهم ترین گام را برای ورود به این تکنولوژی برداشته باشد.

علی اکبر صالحی که از جمله مدعوین نخستین همایش ملی فناوری کوانتومی بود در حاشیه این رویداد به خبرنگاران حاضر در سالن گفت:

متخصصان کشورمان یک سالی می شود که روی موضوع فناوری کوانتومی فعالیت می کنند و حتی مذاکراتی هم با وزارت علوم انجام شده تا رشته ای تحت عنوان فناوری کوانتومی در دانشگاه ها تدریس شود.

صالحی افزود: با این تدبیر می توانیم دانشجویانی در رشته فناوری کوانتوم تربیت نماییم چراکه این حوزه با رشته های دیگری نظیر ارتباطات، محیط زیست و زیست شناسی در ارتباط است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در ادامه صحبت هایش خاطر نشان کرد که به زودی اولین آزمایش کوانتوم فوتون توسط متخصصین کشور انجام می گیرد و هم اکنون بسیاری از مقدمات انجام این آزمایش صورت گرفته و تجهیزاتی هم تهیه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Javad213
    Javad213 | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

    ما توی مملکتی زندگی میکنیم کسی ارزش فیزیک و علوم پایه رو نمیدونه یکی نیست به مردم بگه انتظار پیشرفت دارید ولی با چی؟؟؟ تمام کشور هایی که پیشرفت کردند و الان اقتدار دارند فقط توی این راه سرمایه گذاری کردند نه پرستاری و قضاوت و رشته های دیگه...
    ما مردم ایران هر بلایی سرمون بیاد حقمونه چون قدر شناس نیستیم کاااااااااااااااااااش انقد مطالعه داشتیم میفهمیدیم این قبیل آزمایش ها چقدر ارزش دارند البته ما ایرانی ها فقط تلگرام و اینستا داریم نه کتاب از مردمی که مطالعه ندارند چه انتظاری هست ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی