ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

۱۰ خودرو غیر قابل اطمینان سال 2017؛ از دوج چلنجر تا مرسدس بنز GLA

همانطور که می دانید یکی از موسسه های معتبر در راستای کیفیت سنجی خودروها و انجام مطالعات و تحقیقات مختلف بر روی آن ها در ایالات متحده JD Power است. کانسیومر ریپورت (customer report) نیز ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

همانطور که می دانید یکی از موسسه های معتبر در راستای کیفیت سنجی خودروها و انجام مطالعات و تحقیقات مختلف بر روی آن ها در ایالات متحده JD Power است. کانسیومر ریپورت (customer report) نیز از دیگر سازمان های اعتبار سنجی خودروهاست که مدعی است بی طرفانه به بازبینی و رتبه بندی وسایل نقلیه مشغول می باشد.
این موسسات تلاش می کنند تا خودروها را از لحاظ میزان اعتماد به سیستم تولید و انتقال قدرت ( شامل موتور، گیربکس و سایر متعلقات) بررسی کنند.

این مطالعات و گزارش ها بر اساس نظرسنجی از بیش از ۳۵ هزار مالک خودروی دارای عمر ۳ سال صورت گرفته و مسائلی در مورد سیستم تولید و انتقال قدرت خودروها مورد بررسی قرار گرفته اند.

به میزان قابل قبولی درستی آزمایش های سازمان consumer reports نیز توسط مشتریان و رانندگان خودروها تایید شده است.
اما در حال حاضر می خواهیم به طرف دیگر سکه نگاهی انداخته و ۱۰ خودرویی را که از نظر JDP کمترین میزان اعتماد و دوام سیستم تولید و انتقال قدرت در آن ها وجود دارد را به شما معرفی کنیم.

۱. کادیلاک ATS

این خودرو کوچکترین محصول کادیلاک محسوب می شود و به عنوان رقیب بی ام و سری ۳ مشخصات قابل قبولی دارد. عملکرد این مدل به خصوص در مدل ATS-V که از قدرت و قیمت بسیار بالایی نیز برخوردار است، مشخص تر است. اما این کوپه در کسب نمره در مورد میزان اعتماد در سایت JD Power ناکام مانده و دارندگان آن به میزان قابل توجهی نسبت به موتور و تجهیزات و وسایل جانبی این کوپه بی اعتماد هستند.

این در حالی است که در تست هایی جاده ای مجلات خودرو بسیاری از آزمایشگران این کادیلاک به آن نمره خوب و قابل قبول می دهند. در مطالعاتی که پیرامون میزان اعتماد پذیری و دوام فنی این خودرو صورت گرفته از ۵ امتیاز فقط ۱ امتیاز به آن تعلق گرفته است.

۲.کرایسلر 200

در حال حاضر این خودرو از خط تولید خارج شده و فقط موجودی باقی مانده از آن در آخرین سری فروخته می شود. این سدان سایز متوسط ۲۰۰ مدل ۲۰۱۴ تقریباً در تمامی زمینه ها در مطالعات JD Power در خصوص میزان اعتماد پذیری موتور رتبه کمی کسب کرده و فقط در خصوص تجهیزات و ویژگی های جانبی توانسته ۴ نمره بدست بیاورد.

در طراحی این خودرو تجدیدنظر شده و مدل ۲۰۱۵ آن به عنوان یک سدان نسبتا جذاب (تصویر بالا) راهی جاده ها شد اما این طراحی مجدد نتوانست کیفیت این سدان را افزایش دهد.

گواه این موضوع امتیازهای کمی است که سازمان کانسیومر ریپورت به این خودرو داده و آن را به عنوان یکی از ۱۰ خودروی نامرغوب و بد سال ۲۰۱۷ معرفی کرده است.

۳. دوج اونجر

آخرین اونجر سایز متوسط در سال ۲۰۱۴ فروخته شد. این خودرو درست شبیه کرایسلر ۲۰۰ است و از لحاظ قطعات مکانیکی نیز اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند. در مطالعاتی که توسط JD Power صورت گرفته امتیاز کمی را بجز در زمینه تجهیزات و ویژگی های جانبی از آن خود کرده است.

براساس گفته های کانسیومر ریپورت، این سدان هیچ سابقه مثبتی در مورد حفظ و پایداری دوام فنی ندارد. با این وجود ممکن است شما تعدادی بررسی و گزارش را در اینترنت ببینید که در آن ها این سدان کم امتیاز را به خصوص در مورد موتور چهار سیلندر و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک ستایش کرده اند.

۴. دوج چلنجر


علاقه مندان کمپانی دوج، شیفته کوپه چلنجر فول سایز نسخه های SRT و بخصوص نسخه جدید ۲۰۱۸ دیمن و نسخه هل کت هستند اما واقعیت این است که این خودرو در تمامی زمینه های مطالعات JD Power موفق به کسب رتبه بالایی نشده و میزان دوام فنی این کوپه در سطح پایینی قرار دارد.

بر اساس گزارش سازمان کانسیومر ریپورت نیز، دوج چلنجر تنها می تواند ۱ امتیاز از ۵ امتیاز قابلیت اطمینان را از آن خود کند.

۵. دوج چارجر

نسخه چهار نفره دوج چلنجر یا همان دوج چارجر بخصوص در مدل SRT هل کات که از قدرت ۷۰۰ اسب بخار بهره میبرد یکی از سرگرم کننده ترین خودروهای شناخته شده است اما این مدل چهار نفره نیز درست شبیه مدل کوپه چلنجر با اندکی بهبود وضعیت، امتیاز کمی از JD Power از آن خود کرده و در جایگاه پنجم غیر قابل اعتماد ترین خودروها قرار می گیرد.

این مدل چارجر کمترین امتیاز را از JD Power در همه زمینه ها و ۱ ستاره از ۵ ستاره سازمان کانسیومر ریپورت را در زمینه دوام فنی از آن خود می کند.

۶. دوج دارت


دارت خودرویی است که بین سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۶ توسط کمپانی دوج تولید می شد این خودرو مجددا بعد از یک بازه زمانی طولانی در سال ۲۰۱۳ در کلاس خودروهای کامپکت به بازار فروش بازگشت و سرانجام این اتومبیل ارزان قیمت سال گذشته از خط تولید خارج شد.

دوج علت این کار را فروش کم دارت و نیاز فیات کرایسلر به گسترش تولید خودروهای وانت و کراس اوور در راستای سود آوری بیشتر عنوان کرد. نسخه ویرایش شده ۲۰۱۴ این خودرو که در تحقیقات JD Power به چالش کشیده شده بود در تمامی زمینه های نظر سنجی آن نمره پایینی را در مورد قابلیت اطمینان از آن خود کرد.

مدل ۲۰۱۳ این خودرو نیز براساس گزارش های کانسیومر ریپورت پایین ترین امتیاز را از لحاظ میزان دوام فنی در میان تمامی خودروها کسب کرده است.

۷. فیات 500L

نسخه 500L فیات یک خودروی چهار درب است که اندازه ای به مانند واگن دارد و جایگزین دیگری برای فیات 500 محسوب می شود.

این خودرو بخصوص در مورد گیربکس اتوماتیک نمره بسیار کمی از آن خود می کند. این هاچ بک کشیده کمترین نمره ها از JD Power برای قابلیت اطمینان در تمامی زمینه ها به دست آورده است.

کانسیومر ریپورت علاوه بر اینکه به این فیات 500L یک امتیاز از پنج امتیاز مخصوص دوام فنی را می دهد. در جمع بندی کلی نیز پایین ترین امتیاز را در میان تمامی وسایل نقلیه این لیست ده تایی (۱۰ خودروی بدتر سال ۲۰۱۷) از آن این خودرو می کند.

۸. فورد فیستا


طرفداران این خودرو ممکن است عاشق و شیفته نسخه هاچ بک Fiesta ST شوند چرا که کارایی این مدل درست شبیه خودروهای رالی است اما مابقی نسخه های این خودرو در خط تولید پایین ترین نمره های JD Power را در اکثر مواردی که به دوام فنی خودرو مربوط است از آن خود کنند.

این هاچ بک ارران قیمت تنها توانسته در زمینه های اقتصادی نمره بالایی کسب کند در مابقی موارد یک ستاره از پنج ستاره را از آن خود کرده است. سازمان کانسیومر ریپورت نیز درست نتایج مشابهی را برای این خودرو اعلام کرده است.

۹. فورد فوکوس


نسخه کامپکت فوکوس درواقع از لحاظ دوام فنی بجز در مورد بدنه در مطالعات JD Power کمترین نمره را از آن خود کرده است. این خودرو در مورد بدنه توانسته بیش از ۵۰ درصد رضایت کسب کند و ۳ ستاره از ۵ ستاره بدست بیاورد. گزارش های کانسیومر ریپورت نیز در مورد اجزای فنی این محصول، یک امتیاز از پنج امتیاز را پیش بینی کرده و به طور کلی تقریبا پایین ترین رتبه را در کلاس خودروهای کامپکت از آن این خودرو می داند.

10. مرسدس بنز CLA

این خودرو که عنوان کم هزینه ترین سدان مرسدس بنز را یدک می کشد یک مثال خوب است که نشان می دهد گاهی اوقات هزینه زیادی صرف خودروهایی می شود که ارزش چنین پولی را ندارند.

این سدان لوکس کمترین امتیازات را در بسیاری از زمینه های مطالعات JD Power کسب کرده است. تنها موردی که این کامپکت کوچک موفق شده در آن میانگین امتیازات را بدست بیاورد در حوزه تجهیزات و ویژگی های جانبی بوده است. کانسیومر ریپورت پیش بینی می کند که CLA امتیازی کمتر از حد میانگین را در رابطه با دوام فنی بدست می آورد و به این ترتیب این خودروی لوکس در فهرست دهگانه بدترین خودروهای سال ۲۰۱۷ از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • ssd1990
    ssd1990 | ۷ شهریور ۱۳۹۶

    عنوانتون رو اصلاح کنید . CLA درسته

  • reza sdgh
    reza sdgh | ۷ شهریور ۱۳۹۶

    CLA یا GLA؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی