ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه جدید سیستم عامل Sailfish برای موبایل اکسپریا اکس سونی عرضه می شود

استارتاپ فنلاندی یولا (Jolla) به تازگی تصمیم گرفته سیستم عامل نسبتاً ناشناخته خود یعنی Sailfish OS را به طریقی دیگر به دست کاربران برساند، اما این بار هم موبایل نه چندان مطرح سونی اکسپریا اکس ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

استارتاپ فنلاندی یولا (Jolla) به تازگی تصمیم گرفته سیستم عامل نسبتاً ناشناخته خود یعنی Sailfish OS را به طریقی دیگر به دست کاربران برساند، اما این بار هم موبایل نه چندان مطرح سونی اکسپریا اکس (Xperia X) را برای این کار انتخاب کرده است.

یکی از نقاط قوت موبایل های اندرویدی شرکت سونی، باز بودن آنهاست. در واقع تلفن های همراه این شرکت در کنار محصولات خود گوگل، یکی از بهترین گزینه ها برای توسعه رام های سفارشی و ایجاد تغییرات به شمار می روند.

به همین دلیل، یولا تصمیم گرفته این موبایل سونی را به عنوان هدف بعدی خود انتخاب کند و سیستم عاملش را روی این دستگاه نصب کند. اکسپریا اکس بهترین دستگاه برای این کار محسوب می شود، هرچند پیدا کردن آن بسیار دشوار است و فاصله زیادی با پرچمداران کنونی بازار دارد.

این موبایل میان رده، به چیپست اسنپدراگون 650، سه گیگابایت حافظه رَم، نمایشگر 5 اینچی تمام اچ دی و دوربین 23 مگاپیکسلی مجهز است. البته در حال حاضر مدیران یولا گزینه های بهتری مانند محصولات وان پلاس یا موتو اکس را نیز پیش رو داشتند، اما تصمیمات آنها همواره عجیب و غریب بوده است.

نسخه جدید سیستم عامل Sailfish OS که در این موبایل با نام Sailfish X شناخته می شود، در مقایسه با اندروید، ارتباط عمیق تری با سیستم عامل لینوکس دارد. رابط کاربری این OS بیشتر بر مبنای جسچرهای حرکتی عمل می کند.

اولین نسخه از Sailfish X در تاریخ 27 سپتامبر (پنجم مهر ماه) عرضه خواهد شد که با مشکلاتی نیز همراه است و بلوتوث، برخی از سنسورها و حسگر اثر انگشت در آن فعال نیستند. یولا سیستم عامل جدیدش را به قیمت 60 دلار می فروشد که رقم زیادی محسوب می شود، اما برای استفاده از آن باید حتماً یک دستگاه موبایل سونی اکسپریا اکس تک سیم کارت هم داشته باشید، که این روزها به سختی پیدا می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • no one
    no one | ۶ شهریور ۱۳۹۶

    من با اینکه از گوشی های سونی استفاده نمیکنم و نخواهم کرد باید اعتراف کنم که باید بخاطر کیفیت گوشیاش سر تعظیم جلوش فرود اورد. الحق که شایستگی made in japan بودن رو داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی