ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شاتل هرگونه اتهام کم فروشی اینترنت را رد کرد

چندی پیش در خبرها خواندید که سازمان تنظیم مقررات رادیویی جدول مربوط به وضعیت شکایت کاربران از کم فروش اینترنت توسط شرکت های ارائه دهنده را منتشر کرد. حال، مدیرعامل گروه شاتل به این امر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۵۵

چندی پیش در خبرها خواندید که سازمان تنظیم مقررات رادیویی جدول مربوط به وضعیت شکایت کاربران از کم فروش اینترنت توسط شرکت های ارائه دهنده را منتشر کرد.

حال، مدیرعامل گروه شاتل به این امر واکنش نشان داده و مدعی شده که هیچ گونه کم فروشی انجام نشده است. در ادامه توجه شما را به متن بیانیه خبری این شرکت در همین رابطه جلب می نماییم.

انتشار گزارش اخیر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص وضعیت شکایات کاربران از کم‌ فروشی اینترنت ابهامات گوناگونی به همراه داشته است.

احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل گروه شرکت‌ های شاتل ریشه این ابهامات را در مشخص نبودن شاخص‌ های ارزیابی و ارایه جزییات دقیق در خصوص ثبت شکایات در سامانه 195 وزارت ارتباطات می‌داند و می‌گوید:

«جدول منتشر شده با استناد به شکایات ثبت شده در سامانه 195 بدون توضیحات و جزییات دقیق بوده و تنها براساس یکی از شاخص‌هایی که درصد شکایت مرتبط با مصرف اینترنت در کل شکایات است تنظیم شده است. همین شرایط نیز ابهامات جدی در اذهان عمومی ایجاد کرده است.»

وی در ادامه می‌افزاید:

«منطق مطرح شده پشت این جدول آن‌چنان ضعیف است که شرکت‌هایی با 4 هزار یا 15 هزار شکایت در شرایط به مراتب بهتری از شرکتی مانند شاتل قرار دارند که تعداد شکایت کاربرانش به سامانه 195 با حدود ۱۰۰۰ شکایت کمتر از 0.1 درصد کل کاربرانش بوده است. اگرچه در بررسی‌های بعدی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز هیچ کدام از این شکایت‌ها محق دانسته نشده است.»

براساس اظهارات نخجوانی شاخصی که در این جدول منتشر شده تعداد شکایات به تنهایی و یا تعداد شکایت‌ ها به نسبت کاربران اپراتورها را نادیده گرفته است. او تاکید می‌ کند در چنین شرایطی و با این روش ارزیابی یک اپراتور می‌تواند برای اینکه اوضاع بهتری در این شاخص‌ داشته باشد تلاش کند شکایات بیشتری در باره مسائلی غیر از موضوع مصرف اینترنت را در سامانه 195 ثبت کند!

نخجوانی در ادامه نیز به رد موضوع کم‌ فروشی توسط وزارت ارتباطات اشاره و می‌ گوید:

«در صحبت‌هایی که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم این عزیزان نیز منکر موضوع کم‌فروشی شده‌اند و منطق اعلام این نتایج را بیشتر در راستای شفاف‌سازی اعلام کرده‌اند. چه آن‌که این وزارتخانه تاکید کرده است که اگر کم‌فروشی اتفاق افتاده بود به جای انتشار جدول با اپراتور کم فروش براساس قانون برخورد می‌شد.»

مدیرعامل شرکت شاتل شاخص‌های متعددی را برای ارزیابی موفقیت یک اپراتور در بازار دخیل می‌داند و می‌افزاید:

«از دیدگاه ما بهترین شاخص‌هایی که می‌تواند موفقیت اپراتور در سرویس‌دهی مناسب به مشتریان را نشان دهد، شاخص‌هایی همچون سهم بازار، نرخ ریزش کاربران و درصد شکایت کاربران به نسبت کل کاربران یک اپراتور است که دست کم در مورد شرکت شاتل قضاوت در خصوص کیفیت سرویس‌دهی را به کاربرانمان واگذار می‌کنیم. از سوی دیگر خوشبختانه ما اپراتوری بوده‌ایم که در چند سال گذشته موفق به دریافت تندیس سیمین حمایت از حقوق مصرف کننده از وزارت صنعت معدن و تجارت شده‌ایم.»

او ضمن تشکر از وزیر ارتباطات برای توجه ویژه به حقوق مصرف‌کنندگان با انتشار چنین گزارش‌هایی، تاکید می‌کند که این حرکت در گام اول کاری ایشان، این پیام مهم را به اپراتورهای می‌دهد که کیفیت و نوع سرویس‌دهی آن‌ها زیر ذره‌بین وزارت ارتباطات است. همچنین نخجوانی تصریح می‌ کند که شاتل از هر گونه ارزیابی و اعلام شفاف نتایج استقبال و حاضر به هر گونه همکاری در این زمینه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی بحث‌های مطرح شده در خصوص کم‌فروشی و عدم توجه به حقوق مصرف‌کننده را مرتبط با بازارهای انحصاری، اقتصاد دولتی یا اشتراکی می‌داند و براین باور است که در بازاری که 17 شرکت اینترنتی پروانه FCP دریافت کرده‌اند کم‌ فروشی و بی‌ توجهی به حقوق مصرف‌ کننده معنایی نخواهد داشت چرا که در صورتی که یک شرکت به حقوق مصرف‌کننده توجه نکند و سرویس بی‌کیفیت در اختیارش بگذارد کاربر امکان انتخاب یک اپراتور دیگر را به راحتی و آزادانه دارد.

نخجوانی مهمترین مسوولیت نهادهای نظارتی را جلوگیری از شکل‌گیری انحصار می‌داند و تاکید می‌کند که با ایجاد فضای رقابت دیگر نیازی به نگرانی در خصوص کم‌فروشی یا بی‌توجهی به حقوق مصرف‌کننده وجود نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • mohpf1996
    mohpf1996 | ۸ شهریور ۱۳۹۶

    اقا انصافا شاتل کیفیت خدمات و مشتری مداریش خوبه ولی من یه گله اساسی دارم ، همه شرکت ها واسه کاربری پرمصرف بسته های حجم بالا با تخفیف میزاره ولی شاتل نه ! ما مجبوریم هی گیگ گیگ به قیمت معمولی بخریم که هزینه زیاد برامون در میاد ! یه ایراد دیگشم اینه شبانه از 1 تا 3 بشدت افت سرعت داره و از 3 به بعد خوبه. من به شخصه هر شب 10 تا 15 گیگ ولی دانلود میکنم سرعت نزدیک 1 مگ . من در کل راضیم ولی جای بهتر شدن داره شدیدا?

  • k
    k | ۸ شهریور ۱۳۹۶

    همرو کلافه کرده با طرح محدود کننده منصفانه شبانش. افتضاحه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی