ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

وداعی با بربرها؛ بهترین جایگزین های کلش رویال کدام هستند؟

بیایید یک راست برویم سر اصل مطلب؛ اصلا برای چه باید عنوانی را جایگزین کلش رویال کنیم؟ ساخته استودیوی سورپسل یکی از بهترین بازی های آنلاین تلفن های هوشمند بوده و با آپدیت جدید آن ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

بیایید یک راست برویم سر اصل مطلب؛ اصلا برای چه باید عنوانی را جایگزین کلش رویال کنیم؟ ساخته استودیوی سورپسل یکی از بهترین بازی های آنلاین تلفن های هوشمند بوده و با آپدیت جدید آن که شاهد رقابت های چهار نفره هستیم بازی توانسته رنگ و بویی متفاوت به خودش بگیرد.

اما گاهی اوقات «سلیقه» به کیفیت یک اثر غلبه می کند. کلش رویال عنوان جذابی بوده و این بر کسی پوشیده نیست. ولی به علت وجود برخی المان ها ممکن است خیلی با آن ارتباط برقرار نکنید. یا حتی بعد از چند ساعت از تجربه بازی خسته شوید.

به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مطلب به سراغ بهترین جایگزین های کلش رویال برویم و به بازی های کارتی یا اپلیکیشن هایی که برای بخش هایی گیم پلی خود از این سبک جذاب الهام گرفته اند بپردازیم. فقط یک نکته را همینجا بگوییم؛ عناوین پیش رو بازی های کلون نیستند.

معمولا وقتی نام جایگزین به میان می آید، ذهن خیلی ها سمت عناوین کلون یا همان اپلیکیشن های مشابه به بازی های معروف می رود. نه، برای این مقاله روی کلون ها دست نگذاشتیم و جایش بهترین ساخته هایی که با کلش رویال شباهت های نسبی دارند را معرفی کردیم. بیش از مقدمه را طولانی نمی کنیم؛ این شما و این بهترین جایگزین های کلش رویال.

Wagers of War

  • ناشر: Jumb-O-Fun Games
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS
  • بازی آنلاین است

هارت استون را با کلش رویال ترکیب کنید، معجونی به نام Wages of War به دست می آید؛ شاید Heart Royale بهترین لقبی باشد که بتوانیم به ساخته Jumb-O-Fun Games بدهیم. گیم پلی Wages of War به دو بخش تقسیم می شود. در قسمت ابتدایی هر دو بازیکن تک به تک [در چند مرحله] کارت هایی را به زمین مسابقه فرستاده و کسی که کارتش قوی تر بود، تعدادی مانا یا همان انرژی به دست می آورد.

بعد از اتمام زمان این قسمت، نوبت به جنگ می رسد. حالا بسته به مانایی که دارید، باید از بین سه کارت بازی یکی را انتخاب کنید. با کارت های قرمز رنگ می توانید دفاع کرده و کارت های مشکی هم نقش مدافع را دارند. حالا بسته به استراتژی خود و البته مقدار انرژی تان باید یکی از این کارت ها را انتخاب کند. اکنون حمله انجام شده و دوباره به مرحله نخست و ذخیره مقداری مانا باز می گردید.

شاید Wages of War عنوانی به درگیر کنندگی کلش رویال نباشد و حتی با خواندن توضیحات، دو مرحله ای بودنش را خسته کننده بخوانید اما نکته اینجاست توسعه دهنده با کاهش سرعت مسابقات، ترکیب چند سبک و البته کارت های مختلف یک تجربه جذاب به بازیکن ها هدیه بدهد. بد نیست بدانید بازی فعلا تنها برای iOS منتشر شده و مشخص نیست کی شاهد عرضه ورژن اندروید هستیم.

Titanfall Assault

  • ناشر: Nexon
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آنلاین است

راستش را بخواهید ابتدا انتظار زیادی از Titanfall Assualt نداشتیم و وقتی موفقیت هایش را دیدیم تا حدودی هم تعجب کردیم. نه اینکه بازی لیاقتش را نداشت، تایتان فال یکی از بهترین شوترهای کنسولی بوده و طبیعتا بازیکن ها دوست دارند عنوانی با همان کیفیت را روی تلفن های هوشمند تجربه کنند. جدا از اینکه شرکت Nexon سابقه زیادی در ساخت بازی های آنلاین دارد.

بلکه علت اصلی این مسئله، به بازخوردهای ابتدایی متوسط مخاطبین نسبت به نسخه بتا و البته توقف توسعه یک نسخه فرعی دیگر از تایتان فال بر می گردد. اما بازی نهایت آمد و نشان داد که چیزی فراتر از یک کپی یا کلون از کلش رویال است. در اینجا بیش از حمله می توانید کارت های خود را بین سربازان یا ربات ها انتخاب نموده و سپس طی جنگ های تن به تن و همزمان به رقابت با بقیه بازیکن ها بپردازید. هدف شما هم این است تا سه نقطه از نقشه که مشخص شده را به دست آورید یا منطقه اصلی رقیب را نابود کنید.

تفاوت بزرگ Titanfall Assualt با بازی های مشابه در دو المان است. یکی اینکه محیط ها شباهت زیادی به عناوین MOBA داشته و همانند آن ها در مسیری به سمت منطقه دشمن می روید. نکته دوم تقسیم کارت ها به چند کلاس متفاوت است که باعث شده هر کارت یک کاراتی داشته باشد. نکته جالب اینجاست از همان ابتدا که دست به انجام این عنوان می زنید، تعداد کارت ها زیاد بوده و همین مسئله ممکن است کمی گیج تان کند.

South Park Phone Destroyer

  • ناشر: Ubisoft
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آنلاین است

آیا South Park Phone Destroyer جدیدترین رقیب بزرگ کلش رویال است؟ با وجود اینکه بازی های الهام گرفته از فیلم های سینمایی یا سریال ها در بهترین حالت «سرگرم کننده» هستند ولی یوبیسافت با Phone Destroyer که امید زیادی هم به آن دارد آمده تا تمام معادلات را بهم بزند. از دیدگاه اهمیت این بازی برای فرانسوی ها تا همین حد بگوییم که این بار خود خالق سریال South Park دست به کار شده و Phone Destroyer را کارگردانی می کند.

در نگاه اول ممکن است South Park را کپی از کلش رویال بنامید. چون همانند آن بازی یک نوار انرژی داشته و باید با استفاده از کارت ها شخصیت هایتان را به رقابت با حریف رو به رویی بفرستید. اما این تنها ظاهر قضیه بوده و South Park تفاوت های زیادی با کلش رویال دارد. یکی از آن ها را باید به نام وجود یک منطقه بزرگ بزنیم. برخلاف کلش رویال که بازی به دو لاین تقسیم شده، در اینجا محدودیتی وجود نداشته و با محیطی یک دست رو به رو هستید.

بنابراین مبارزین تان را می توانید هر جایی بگذارید. ترکیب این المان با ویژگی های Beat-'em-up گونه بازی باعث شده تا شاهد آزادی بیشتری هنگام اعمال استراتژی ها باشیم؛ هر شخصیت قدرت خاص خودش را داشته و با پر شدنش قابلیت استفاده از آن را دارید. جدا از اینکه شوخی های همیشگی South Park و وجود یک بخش داستانی از دیگر ویژگی های این عنوان به شمار می روند. بازی در مرحله سافت لانچ قرار داشته و برای تجربه آن نیازمند نرم افزار تغییر آی پی هستید.

Stellar: Galaxy Commander

  • ناشر: King
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آنلاین است

استودیوی کینگ، سازنده کندی کراش، که این روزها سرش حسابی شلوغ شده و روی چند پروژه مختلف کار می کند، با Stellar Galaxy: Commander توانست یکی از دلنشین ترین تجربه های ممکن را به بازیکن ها هدیه بدهد. با وجود اینکه تکرار موفقیت های کندی کراش برای هر بازی دور از انتظار به نظر می رسد ولی Stellar: Galaxy Commander به قدری لذت بخش است که حتی اگر نتواند به آن نزدیک شود همچنان نقطه عطفی برای کارنامه کینگ به حساب می آید.

در این عنوان محیط مبارزات به دو قسمت تقسیم شده [زمین شما و حریف] و حالا باید با چینش درست فضاپیماهایی که دارید سعی کنید منطقه رقیب تان را از بین ببرید. اما چگونه؟ برای درک درست گیم پلی Stellar: Galaxy Commander نگاهی به بازی های Match 3 یا خود کندی کراش بیاندازید. در این عناوین شما هنگامی که حداقل سه جسم مشابه را کنار یکدیگر بگذارید، آن اشکال غیب شده و امتیازاتی به دست می آورید.

اگر هم تعداد آن ها بیش از سه عدد باشد، جایزه هایی دریافت خواهید کرد. Stellar: Galaxy Commander هم به نوعی به همین صورت است. فضاپیماها به تنهایی شلیک نمی کنند بلکه باید حداقل سه تا از این وسیله ها پیش یکدیگر باشند تا بتوانند به سمت دشمنان تیراندازی کرده و هر چیزی که سر راهشان هست نابود سازند. Stellar: Galaxy Commander ترکیبی جالب از چند سبک بوده و پیشنهاد می کنیم تجربه اش را اصلا از دست ندهید.

League of Dragons

  • ناشر: Social Point
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آنلاین است

League of Dragons به نوعی نسخه ارتقا یافته Spellbinders [معرفی دیجیاتو] با تغییرات مثبت فراوان به حساب می آید. گیم پلی League of Dragons  به دو بخش تقسیم می شود. در قسمت ابتدایی می توانید شهر خودتان را ساخته و با گسترش آن، طلا به دست بیاورید. در ارتقا کارت هایتان، طلاهایی که شهر تولید می کند مهمترین نقش را دارند. سپس نوبت به بخش جذاب جنگ می رسد.

محیط مبارزه به 4 لاین تقسیم شده و حالا با استفاده از جادو یا مبارزین تان باید دشمن را شکست دهید. تعداد زیاد لاین ها، استراتژی های فراوان برای حمله، کارت های گوناگون و ترکیب دو سبک مختلف همگی از جمله المان های مثبت League of Dragons هستند که همگی باعث می شوند تا ساخته Social Point یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین تلفن های هوشمند به شمار برود.

Hearthstone Heroes of Warcraft

  • ناشر: Blizzard
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آنلاین است

با وجود اینکه مکانیزم های هارت استون با کلش رویال کاملا متفاوت است و هر کدام بازیکن های خاص خود را دارند ولی اگر به واسطه شباهت های نسبی موجود بخواهیم معروف ترین رقیب ساخته سوپرسل را از بین لیست انتخاب کنیم، مطمئنا هارت استون با اختلاف انتخاب خواهد شد. عنوانی که بیش از 70 میلیون کاربر داشته و گزارشات نشان می دهند که ماهیانه نزدیک به 20 میلیون دلار هم درآمد دارد.

همانند آثار مشابه، در این بازی هم باید با کارت های خود به رقابت بپردازید؛ از بین کارت هایی که دارید بهترین ها را جدا کرده و با انتخاب درست آن ها هنگام مبارزه به پیروزی برسید. هارت استون یکی از سرگرم کننده ترین عناوین کارتی بازار بوده و با آخرین بسته الحاقی هم شاهد افزایش جذابیت آن بودیم. بنابراین اگر تاکنون دست به تجربه ساخته بلیزارد نزده اید، اکنون زمان مناسبی است.

Age of Rivals

  • ناشر: Roboto Games
  • قیمت: 3.99 دلار
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آنلاین و آفلاین است

روحی که به سبک کارتی دمیده شد؛ این جمله ای بود که هنگام خواندن نقدهای Age of Rivals زیاد مشاهده می کردید. علت این تعریف ها هم به مکانیزم های جالب گیم پلی بازی و تقسیم آن به چند بخش باز می گردد. در Age of Rivals دو بازیکن رو به رو یکدیگر قرار گرفته و حالا آن ها باید بهترین شهر ممکن را بسازند. البته همه چیز به آن آرامی که فکر می کنید نیست و گاهی اوقات باید بجنگید.

گیم پلی ساخته Roboto Games از 4 راند که هر کدام دارای 5 مرحله هستند تشکیل شده است. در راند اول به شما 20 سکه طلا داده می شود و کارت هایی که می خواهید را می خرید. در راندهای بعد هم باید با تبادل کارت هایتان سکه بیشتری به دست آورده و سربازهایی که می خواهید را خریداری کنید تا هنگام دفاع یا حمله به هدف تان که ساخت بهترین شهر است برسید.

احتمالا در نگاه اول گیم پلی Age of Rivals گیج کننده یا حتی طولانی به نظر برسد ولی سازنده با آموزش های لازم و کاهش پیچیدگی های اضافی موفق شده عنوانی تاکتیکی و اعتیادآور بسازد. جدا از اینکه مبارزات هم چندان طولانی نبوده و خسته نمی شوید. بد نیست بدانید Age of Rivals توانست بین بهترین های فستیوال بازی های مستقل راه یابد و به خاطر نکات مثبتش شانس زیادی برای حضور بین سه عنوان نهایی دارد.

The Elder Scrolls: Legends

  • ناشر: Bethesda
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آنلاین است

The Elder Scrolls: Legends همان هارت استون با شمایلی متفاوت نیست. ساخته بتسدا تفاوت های گوناگونی با هارت استون داشته و شباهت هایی هم که میبینید مکانیزم های پایه ای سبک CCG یا همان کارتی هستند. بنابراین وجودشان بین دو اپلیکیشن کاملا بدیهی است. در لجند دو بازیکن رو به رو یکدیگر قرار گرفته و باید با استفاده از کارت های سرباز، جادو یا هیولاهایی که دارید [البته بسته به مانا] دشمن تان را شکست دهید. بازی جدا از بخش آنلاین دارای حالت تک نفره هم بوده و مطمئنا با المان های جذابش می تواند سرگرم کننده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • mohammad
    mohammad | ۸ شهریور ۱۳۹۶

    اقایون خدایی فقط بلدید نظر ادم رو رد کنید خودتون فکر کنید تو رویال صندق چه هات فول باشن و تا 4 باز نشن چی میخوای بازی کنی ناموسا?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی