ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تانزانیا بزرگترین شبکه ملی پهپادها را برای حمل دارو راه اندازی می کند

تانزانیا به عنوان یکی از کشورهای شرق آفریقا، از خدمات بهداشت و درمان خوبی برخوردار نیست به طوری که به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور، تنها 3 پزشک به درمان بیماران می ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

تانزانیا به عنوان یکی از کشورهای شرق آفریقا، از خدمات بهداشت و درمان خوبی برخوردار نیست به طوری که به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور، تنها 3 پزشک به درمان بیماران می پردازند.

از طرفی تانزانیا با جمعیت 56 میلیون نفری خود، تنها 5640 مرکز درمانی عمومی در اختیار داشته و دسترسی به داروی بیماری هایی مانند ایدز (بزرگترین عامل مرگ و میر در تانزانیا) برای بسیاری از ساکنان در این کشور دشوار است.

حالا خبر می رسد که دولت تانزانیا برای حل مشکل دسترسی مردم به دارو و خدمات درمانی، با همکاری کمپانی کالیفرنیایی «Zipline» در حال راه اندازی بزرگترین شبکه ملی حمل و نقل با پهپاد دنیاست که در سال 2018 به بهره برداری خواهد رسید.

شبکه مورد بحث در مجموع شامل 120 فروند پهپاد بوده که در چهار مرکز مختلف در سطح تانزانیا توزیع خواهند شد. در ضمن هرکدام از این پهپادها توانایی حمل 1.5 کیلوگرم محموله را داشته و می تواند با نهایت سرعت 112 کیلومتر در ساعت، مسافت 160 کیلومتر را بپیماید.

محموله پهپادهای Zipline شامل داروهای ضد مالاریا و ضد HIV نیز خواهد بود

لازم به ذکر است که شبکه پهپادی تانزانیا برای توزیع واکسن های اورژانسی، داروهای ضد مالاریا و ضد HIV، ادوات انتقال خون و لوازم پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. موارد مذکور در بسته بندی مقاوم از طریق پهپادهای Zipline به محل های از پیش تعیین شده ارسال می شوند که پس از رسیدن به این محل ها، پهپاد ارتفاع خود را کاهش داده و محموله را رهاسازی می کنند.

گفتنی است یکی از مهم ترین دلایل راه اندازی پروژه مورد بحث، قوانین نه چندان سختگیرانه تانزانیا در قبال پرواز پهپادها بوده و رئیس داروخانه های این کشور نیز ابراز امیدواری کرده طرح جدید، دسترسی بیمارانی که به صورت اورژانسی به داروهای خاص احتیاج پیدا می کنند را تسهیل نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • miAmir
    miAmir | ۷ شهریور ۱۳۹۶

    لازانیا هم نشدیم

  • Lemano
    Lemano | ۷ شهریور ۱۳۹۶

    آفرین تانزانیا :)

مطالب پیشنهادی