ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

علت عرضه گلکسی نوت Fan Edition دو ماه پیش از گلکسی نوت 8 چه بود؟

گلکسی نوت 7 سامسونگ تلفن هوشمند به روز و مجهزی بود که به خاطر نقص فنی باتری به سرنوشت بدی محکوم شد و توسط سامسونگ از بازارهای بین المللی جمع آوری شد. اما تقریباً یک ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

گلکسی نوت 7 سامسونگ تلفن هوشمند به روز و مجهزی بود که به خاطر نقص فنی باتری به سرنوشت بدی محکوم شد و توسط سامسونگ از بازارهای بین المللی جمع آوری شد.

اما تقریباً یک سال پس از جمع آوری موبایل مذکور، سامسونگ بار دیگر همان اسمارتفون را تحت عنوان «Galaxy Note Fan Edition» روانه بازار کرد که از نظر سخت افزاری به جز باتری متفاوت، هیچ فرقی با نسخه اصلی نداشت. اما دلیل اصلی این اقدام سامسونگ چه بود؟

به گفته «DJ Koh» مدیر بخش موبایل سامسونگ، بسیاری از افراد تصور می کردند که شرکت کره ای برند «نوت» را به فراموشی خواهد سپرد اما این برند، در طول سالهای حضور خود در بازار به پختگی و محبوبیت بالایی رسیده بود و طرفداران پر و پا قرصی هم داشت.

تولید انبوه فبلت ها سنت سامسونگ در بازار موبایل بوده است

از طرفی حرکت به سوی نمایشگرهای بزرگتر ریسکی بود که سامسونگ در مقابل رقبا پذیرفت، و بسیاری از کمپانی ها پس از موفقیت فبلت های شرکت مورد بحث به تولید موبایل با نمایشگرهای بزرگ پرداختند و می توان گفت تولید انبوه فبلت ها، به نوعی سنت سامسونگ در بازار موبایل بوده است. آقای کوه همچنین در ادامه افزود:

گلکسی نوت 8 جانشین رسمی گلکسی نوت 7 بوده و من نمی خواستم اشتباهاتمان را پنهان کنم. ما تمام تلاش خود را برای یافتن علت (مشکل باتری نوت 7) و حل آن به کار بستیم. خود من بر کل فرآیند روزانه تست 100 هزار تلفن و 30 هزار باتری طی صد روز نظارت داشتم.

در نهایت به این نتیجه رسیدیم که نقص فنی باتری عامل اصلی بروز مشکلات بوده و پس از آن، نسخه بازسازی شده نوت FE را روانه بازار کردیم. چنین کاری به خاطر کسب درآمد نبود، بلکه می خواستیم ثابت کنیم فراخوان محصولاتمان به دلیل مشکل باتری بود نه ایرادات دیگر.

با توجه به سخنان مدیر بخش موبایل سامسونگ تصمیم کره ای ها برای عرضه دوباره نوت 7 با باتری جدید، در واقع به منظور اطمینان بخشیدن به مشتریان درباره سلامت کامل سایر بخش های دستگاه بوده تا در کنار معرفی فرآیند هشت مرحله ای تست باتری، خیال خریداران را از کیفیت و ایمنی محصولات بعدی سامسونگ راحت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۸ شهریور ۱۳۹۶

    من خیلی این دیجی کو رو دوست دارم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی