ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با نصب چند اپ ساده، به هفت ویژگی تازه اندروید O دست پیدا کنید

مدتی پیش اندروید O به طور رسمی معرفی شد و ما هم در بخش آموزش دیجیاتو از ویژگی های تازه و جذاب آن برایتان گفتیم. البته همانطور که می دانید، این اندروید تازه فعلا در ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

مدتی پیش اندروید O به طور رسمی معرفی شد و ما هم در بخش آموزش دیجیاتو از ویژگی های تازه و جذاب آن برایتان گفتیم. البته همانطور که می دانید، این اندروید تازه فعلا در دسترس تمامی کاربران موبایل های هوشمند قرار نگرفته و تنها تعداد محدودی قادر به دریافت آن شده اند.

در حال حاضر تنها کاربران نکسوس های 5X و 6P و پیکسل ها قادر به دریافت اندروید تازه هستند. اما کاربران محصولات برندهای دیگر، فعلا نباید برای دریافت اندروید O عجله ای داشته باشند. از طرف دیگر، احتمال خیلی کمی وجود دارد تا این اندروید تازه، پا به موبایل های قدیمی تر بگذارد.

پس به همین ترتیب خیلی از کاربران موبایل های اندرویدی، برای مدت ها قادر به تجربه نسخه اورئو نیستند. اما در ادامه این متن می خواهیم راهکارهایی ارائه دهیم که می توان به وسیله آن ها به ویژگی های تازه اندروید O، روی هر موبایلی دست پیدا کرد. پس در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

۱) به تعویق انداختن اعلان ها

یکی از ویژگی های تازه ای که در نسخه O پا به اندروید گذاشته، امکان به تعویق انداختن نمایش اعلان اپ های مختلف است. اما تنها اورئو نیست که قادر به انجام چنین کاریست و می توان با نصب یک اپ ساده به چنین ویژگی جالبی روی هر موبایلی دست پیدا کرد.

اپلیکیشنی که در مورد آن صحبت می کنیم، Snowball نام دارد. اسنوبال یک اپ کاملا رایگان است که امکان به تعویق انداختن نمایش اعلان ها را دقیقا همانند اندروید O، در اختیار کاربر قرار می دهد.

علاوه بر این، می توانید به وسیله این اپ کاربردی، نمایش اعلان اپ های مختلف را اولویت بندی کنید و نوتیفیکیشن اپلیکیشن های پر کاربرد را در بالای لیست قرار دهید.

۲) نشان اپ ها

یکی از ویژگی های تازه اندروید O، اضافه شدن نشان به آیکون اپ هاست که از این طریق کاربر می تواند تعداد اعلان های مشاهده نشده هر اپلیکیشن را به طور مستقل ببیند. البته این ویژگی، یک امکان کاملا تازه و جدید نیست و احتمالا شبیه به آن را در لانچرهای مختلف زیادی دیده اید.

اما در میان تمامی اپ هایی که قادر به ارائه چنین سرویسی هستند، Notifyer سرآمد است. نوتیفایر با آنکه از اپ های بسیاری پشتیبانی نمی کند، اما قادر است این امکان را برای اغلب اپلیکیشن های معروف و پر کاربرد فراهم آورد.

در اصل نوتیفایر آیکون اپ ها را با ویجتی جایگزین می کند که قادر به نمایش و شمارش نوتیفیکیشن های تازه آن هاست. تنها با یک اشاره روی این ویجت ها نیز خیلی راحت به اپ مورد نظر ارجاع داده می شوید و می توانید از آن ها استفاده کنید.

۳) قابلیت تصویر در تصویر

با معرفی اندروید O، مشخص شد که سیستم عامل تازه گوگل قادر به ارائه قابلیت تصویر در تصویر است. به این ترتیب کاربران اندروید O می توانند هنگام انجام فعالیت های روزمره خود، هم یوتوب ببینند و هم از طریق Google Duo با دوستانشان تماس ویدیویی بر قرار کنند.

با استفاده از این روش، کاربران اندروید می توانند ابعاد تصویر اپ یوتوب و Google Duo را کوچک کنند و با انتقال آن به گوشه صفحه، به کارهای دیگرشان هم برسند. اما مسئله اینجاست که این ویژگی هم به وسیله سه اپ بسیار کاربردی نیز قابل دسترسی است.

به عنوان مثال این امکان با Floating Tube به یوتوب اضافه می شود و از طریق Float Video، تماشای ویدیوها به صورت شناور میسر می گردد. علاوه بر این، با نصب Flyperlink نیز به یک مرورگر خاص و جالب دست پیدا می کنید که امکان استفاده از آن به صورت شناور نیز وجود دارد.

۴) بهبود وضعیت مدیریت فایل ها

بالاخره فایل منیجر اندروید در نسخه O، کمی تغییر به خود دید و اندکی بهبود پیدا کرد. حالا فایل منیجر اندروید O ظاهری زیباتر پیدا کرده و چندین ویژگی تازه نیز به تنظیماتش افزوده شده است.

با این حال گوگل پلی پر شده از اپ های گوناگونی که حتی یک سر و گردن از فایل منیجر بهبود یافته اندروید O بهتر هستند و امکانات بیشتری در اختیار کاربر قرار می دهند. اما در صورتیکه به دنبال اپلیکیشنی هستید که شباهت زیادی به فایل منیجر تازه گوگل داشته باشد، بهتر است Solid Explorer را امتحان کنید.

سالید اکسپلورر از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به فایل منیجر اندروید O دارد و در عین حال تمامی ویژگی های خوب آن را نیز در خود جای داده است.

۵) میانبرهای لاک اسکرین

خوشبختانه بالاخره گوگل تصمیم گرفت که امکان افزودن میانبر به صفحه لاک اسکرین را به اندروید بیاورد. البته برای دسترسی به این ویژگی، حتما نیازی به دریافت اندروید O نیست و می توانید با استفاده از چندین اپ مختلف به این ویژگی دست یابید.

تنها کافیست به پلی استور بروید و Start را دانلود و نصب کنید. با پیمودن همین مسیر، کار تمام است و می توانید با استفاده از تنظیمات Start، به صفحه لاک اسکرین موبایل خود میانبرهای مختلفی اضافه کنید. علاوه بر این، می توانید از همتای Start یعنی GO Locker نیز برای دسترسی به این امکان بهره بگیرید.

۶) دسترسی به لیست تمامی اپ ها در هر لحظه

در بسیاری از موبایل های امروزی، مجبور هستید برای دسترسی به لیست اپ ها به صفحه هوم اسکرین باز گردید. اما در اندروید O، امکان آن فراهم شده تا در هر جایی بتوانید منوی کشویی اپ ها را بیرون بکشید و وارد برنامه های تازه شوید.

البته این هم ویژگی خاصی نیست که نشود با یک اپ ساده به آن دست یافت. App Swap برنامه ای است که می توان به واسطه آن در هر لحظه به لیست اپ ها دسترسی داشت.

تنها کافیست آن را نصب کنید و سپس با نگه داشتن دست خود روی کلید هوم به لیست برنامه های خود دست پیدا کنید.

۷) کلیدهای تازه برای نوار ناوبری

به لطف اندروید O، حالا کاربران می توانند به دو کلید بیشتر روی نوار ناوبری دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال می توانید یک کلید کیبورد به نوار ناوبری اضافه کنید تا در صورت لزوم، امکان دسترسی سریع تر به آن مهیا شود.

اما این تنها ویژگی اندروید ارئو است که برای دسترسی به آن ملزم به روت کردن موبایل خود هستید. پس اگر مشکلی با این قضیه ندارید می توانید موبایل تان را روت کنید و پس از آن به نصب GravityBox Module بپردازید. با نصب GravityBox Module حالا می توانید از ویژگی های بیشتری روی نوار ناوبری موبایل برخودار شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • mohpf1996
    mohpf1996 | ۹ شهریور ۱۳۹۶

    با معرفی اندروید 8 خیلی تمایل پیدا کردم که یه نکسوس یا وانپلاس با رام اکسیژن بخرم ! واقعا اندروید خام یه چیز دیگست و اندروید 8 هم معرکس ?

  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۹ شهریور ۱۳۹۶

    5 و 7 عالی ن

  • ɯɐɥpı
    ɯɐɥpı | ۹ شهریور ۱۳۹۶

    حیف. اندروید 8 رو با ویژگی ها کوچیک که تازه بیشترش تو رابط کاربری بقیه گوشی ها هس عرضه میکنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی