ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل چیپ Myriad X را برای کاربردهای بینایی کامپیوتری پیشرفته معرفی کرد

اینتل نخستین سالگرد خرید کمپانی Movidius را با معرفی چیپ جدیدی به نام Myriad X جشن می گیرد که در واقع نسخه حرفه ای تر Myriad 2 به شمار می رود. چیپ Myriad X که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

اینتل نخستین سالگرد خرید کمپانی Movidius را با معرفی چیپ جدیدی به نام Myriad X جشن می گیرد که در واقع نسخه حرفه ای تر Myriad 2 به شمار می رود.

چیپ Myriad X که همانند نسل قبل برای کاربردهای حرفه ای بینایی ماشین توسعه یافته، از نظر طراحی کاملاً متحول شده و به لطف «موتور محاسباتی عصبی» قابلیت های یادگیری عمیق بسیار پیچیده ای را به دست آورده است تا اطلاعات محیط اطراف را به راحتی پردازش کند.

اینتل بازار پهپادها، هدست های AR/VR، صنایع رباتیک و دوربین های هوشمند را هدف گرفته است

مدیر پروژه Movidius اینتل می گوید با تعبیه هوش مصنوعی سریع و جامع درون دستگاه های مختلف، می توان جهان را به محیطی ایمن، کارآمد و بدون مرز تبدیل کرد. چیپ اختصاصی برای بینایی کامپیوتر در تمامی دستگاه های الکترونیکی کنونی کاربرد دارد، اما اینتل بیشتر حوزه پهپادها، هدست های واقعیت مجازی/افزوده، صنایع رباتیک و دوربین های هوشمند را هدف گرفته است.

این چیپست ها علی رغم مصرف انرژی بسیار کم، می توانند توان پردازش فوق العاده ای را برای تشخیص اشیاء در محیط و شناسایی سریع تغییرات در اختیار دستگاه های مختلف قرار دهند.

نسل قبلی این SoC ها یعنی Myriad 2 در هر ثانیه بین 1 تا 1.5 تریلیون عملیات هوش مصنوعی را انجام می داد، اما Myriad X توانایی پردازش 4 تریلیون عملیات در هر ثانیه را دارد. موتور محاسباتی عصبی هم وظیفه پردازش تصویر را بر عهده دارد. جدول زیر مشخصات این دو نسل را با یکدیگر مقایسه می کند:

عرضه این واحد پردازش بصری (VPU) مبتنی بر هوش مصنوعی، به خوبی نشان می دهد که اینتل با تصاحب Movidius نه تنها مانع پیشرفت آنها نشده، بلکه تحقق اهداف بلندپروازانه آنها را نیز سرعت بخشیده است.

گفتنیست نسل قبلی این چیپست ها یعنی Myriad 2 همچنان در سبد محصولات اینتل قرار خواهد داشت، اما شرکت هایی که به سخت افزار قوی تر و البته گران قیمت تری نیاز دارند، می توانند از Myriad X استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی