ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلی میان واقعیت مجازی موبایل و پی سی؛ ZEISS پا به میدان می گذارد

برخی معتقدند که پلتفرم های واقعیت مجازی وابسته به تلفن همراه مثل کاردبورد و Daydream نمی توانند پتانسیل حقیقی این فناوری را به نمایش بگذارند. اگرچه تلفن های همراه حالا بسیار قدرتمند شده اند اما ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

برخی معتقدند که پلتفرم های واقعیت مجازی وابسته به تلفن همراه مثل کاردبورد و Daydream نمی توانند پتانسیل حقیقی این فناوری را به نمایش بگذارند. اگرچه تلفن های همراه حالا بسیار قدرتمند شده اند اما در مقایسه با کامپیوترهای قدرتمند هنوز ضعف دارند.

از سوی دیگر هدست هایی مثل آکیلس ریفت، وایو و پلی استیشن وی آر هم بسیار گران قیمت هستند. به همین دلیل است که ZEISS پا به میدان گذاشته و هدست VR ONE Conncet را برای ایجاد پلی میان این دو دنیا ساخته است. با استفاده از این هدست می توانید تجربه بازی های با کیفیت در حد پی سی را روی موبایل داشته باشید.

با این حال، هنوز هم نیازمند یک پی سی قدرتمند هستید که محتوای موجود روی SteamVR را اجرا کند و در کنار آن به یک موبایل هم نیاز دارید. یکی از موبایل های اپل یا یک موبایل اندرویدی که به قدر لازم نمایشگرش با کیفیت باشد؛ بنابراین حداقل 2K WQHD پیشنهاد می شود.

تلفن خود را درون هدست ZEISS VR ONE قرار می دهید و از طریق بلوتوث نیز موشن کنترلرها را به دستگاه متصل می کنید. حالا موبایل از طریق یک کابل یو اس بی به کامپیوتر وصل می شود. همراه با این هدست احتمالا یک کابل بلند یو اس بی هم عرضه می شود چون تمام مدت شما باید به کامپیوتر وصل باشید.

اگر یه تلفن همراه قدرتمند و یک کامپیوتر قوی دارید، بنابراین لزوم وجود یک هدست 500 دلاری دیگر چیست؟ نکته اینجا نهفته است که برخلاف آکیلس ریفت و اچ تی سی وایو، شما اصلا نیازی به هدست ZEISS هم ندارید و فقط با 129 دلار می توانید دو کنترلر بلوتوث، نرم افزار و کابل های کناری را خریداری کنید و روی هر هدست وابسته به موبایل از آن استفاده کنید.

قیمت هدست به صورت جداگانه هنوز اعلام نشده ولی هدست در کنار موارد فوق در اروپا با قیمت 199 یورو به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی