ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون 670 چیپستی 10 نانومتری با هسته های نسل سوم Kryo خواهد بود

در حالی که چیپست اسنپدراگون 660 هنوز جای پای خود را در صنعت موبایل محکم نکرده است، اخیراً شایعات توسعه و تولید چیپست جدیدی تحت عنوان اسنپدراگون 670 به گوش می رسد که ظاهراً اوایل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

در حالی که چیپست اسنپدراگون 660 هنوز جای پای خود را در صنعت موبایل محکم نکرده است، اخیراً شایعات توسعه و تولید چیپست جدیدی تحت عنوان اسنپدراگون 670 به گوش می رسد که ظاهراً اوایل سال 2018 عرضه شده و با فرآیند 10 نانومتری تولید می گردد.

گفته می شود که این چیپست، به پردازنده هشت هسته ای Kryo مجهز خواهد بود؛ با دو هسته قدرتمند Kryo 360 و شش هسته کم قدرت تر دیگر. گفتنی است که Kryo 360، هسته ای نسل سومی خواهد بود و اسنپدراگون 835 و 660 فعلی، از نسل دوم این هسته ها استفاده می کنند؛ هرچند که تقسیم قدرت هسته ها در این دو چیپست، به صورت 4+4 صورت گرفته.

این پردازنده تازه، از تکنولوژی DynamlQ بهره می برد که پیش تر برای Cortex-A75 و A55 مورد استفاده قرار گرفته است. این تکنولوژی، در واقع دنباله روی معماری big.LITTLE است و انعطاف پذیری بسیار بیشتری از خود نشان می دهد.درست مثل پردازنده اصلی، پردازشگر گرافیکی چیپست اسنپدراگون 670 هم نسل ششم آدرنو خواهد بود که یک نسل از آدرنوهای سری 5 موجود در اسنپدراگون های فعلی بالاتر است.

در نهایت به نظر می رسد که تولید اسنپدراگون 670 به سامسونگ و تکنولوژی 10 نانومتری LPP آن واگذار خواهد شد؛ تکنولوژی ارتقایافته ای نسبت به فرآیند 10 نانومتری LPE که برای تولید اگزینوس 8895 و اسنپدراگون 835 مورد استفاده قرار گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mr. Noom
    Mr. Noom | ۹ شهریور ۱۳۹۶

    چه قوی ????

  • Milad Shokrkhah
    Milad Shokrkhah | ۹ شهریور ۱۳۹۶

    عالی

  • Linux_Kernel
    Linux_Kernel | ۹ شهریور ۱۳۹۶

    پردازنده های موبایل با چه سرعتی در حال پیشرفت هستند... عالیه.

مطالب پیشنهادی