ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بهترین آنتی ویروس برای ویندوز 10 کدام است؟

ویندوز 10 همانند ویندوز 7 شما را در نصب آنتی ویروس عذاب نمی دهد. از نسخه 8 ویندوز به بعد بود که مایکروسافت آنتی ویروسی داخلی به نام Windows Defender را در سیستم عامل خود تعبیه ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

ویندوز 10 همانند ویندوز 7 شما را در نصب آنتی ویروس عذاب نمی دهد. از نسخه 8 ویندوز به بعد بود که مایکروسافت آنتی ویروسی داخلی به نام Windows Defender را در سیستم عامل خود تعبیه کرد تا نیاز مبرم کاربران به نصب این بسته های امنیتی را به کل از بین ببرد.

اما آیا واقعاً ویندوز دیفندر بهترین انتخابی است که یک کاربر ویندوز جهت محافظت از رایانه خود می تواند داشته باشد یا این که گزینه های مناسب تری نیز وجود دارند؟ بارها در طی مطالب مختلف به مبحث آنتی ویروس ها پرداخته ایم و در ادامه نیز قصد داریم بهترین ترکیب جهت محافظت از رایانه را مورد بررسی قرار دهیم.

آنتی ویروس و ضد بد افزار: محافظت هوشمندانه از رایانه

بزارید خیالتان را راحت کنیم؛ همه شما به یک نرم افزار آنتی ویروس روی رایانه های خود احتیاج دارید. به وجود آمدن ویروس ها و بد افزارهای جدید و ناشناخته سبب شده تا وظیفه نبرد در میدان جنگ بر عهده بخش های مختلف دفاعی بیفتد.

در رابطه با همین موضوع آنتی ویروس ها (حتی اگر به قدر کافی هوشمند باشند) دیگر از امنیت کافی برخوردار نیستند و نمی توانند به تنهایی از تمام سیستم شما در برابر خطرات احتمالی محافظت نمایند.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم در کنار آنتی ویروس از یک نرم افزار ضد بد افزار خوب نیز استفاده کنید. این دو در کنار یکدیگر قادر هستند از رایانه شما در مقابل بسیاری از بزرگترین تهدیدات اینترنتی همچون ویروس ها، نرم افزارهای جاسوسی، برنامه های نا خواسته و... محافظت کنند.

آیا Windows Defender به اندازه کافی خوب است؟

همانطور که گفتیم ویندوز 10 از یک آنتی ویروس داخلی به نام ویندوز دیفندر برخوردار است. این ابزار به هنگام باز شدن برنامه ها توسط کاربر به طور خودکار اقدام به اسکن آن ها می کند و به روز رسانی های خود را نیز از سیستم Windows Update تأمین می نماید.

همچنین با استفاده از ویندوز دیفندر و رابط کاربری ساده اما کاربردی آن قادر خواهید بود به اسکن های عمیق روی سیستم خود بپردازید. از همه مهم تر این ابزار موجب کند شدن سیستم شما نمی شود و گاه و بی گاه به پر و پای شما نمی پیچد.

پیش از این ویندوز دیفندر یک فاجعه در امر محافظت از رایانه و مقابله با ویروس ها به شمار می رفت.

پیش از این ویندوز دیفندر یک فاجعه در امر محافظت از رایانه و مقابله با ویروس ها به شمار می رفت؛ همین مورد سبب شده بود تا بسیاری از آنتی ویروس های دیگر را ارجح تر بدانیم و آن ها را جهت نصب به کاربران توصیه کنیم.

اما خوشبختانه با تمهیدات ویژه ای که مایکروسافت برای این ابزار در نظر گرفته است می توان ویندوز دیفندر را در زمره آنتی ویروس های خوب به حساب آورد.

در یک جمع بندی کلی باید بگوییم که در کوتاه مدت و در صورتی که ویندوز دیفندر را در کنار نرم افزارهای ضد بد افزار مورد استفاده قرار دهید، این ابزار به اندازه کافی خوب است و می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

آیا ویندوز دیفندر بهترین آنتی ویروس است؟ چه ابزار دیگری در این زمینه وجود دارد

اگر مقایسه آنتی ویروس های مختلف را دیده باشید، متوجه خواهید شد که ویندوز دیفندر در بحث امنیت و محافظت از رایانه در برابر تهدیدات خارجی بالاترین نمره را ارائه نمی دهد؛ بنابراین ممکن است بپرسید که چرا به سراغ آنتی ویروس ها و ابزار دیگر نرویم؟

پیش از هر چیزی بگذارید به برخی از امتیازات نگاهی بیاندازیم. در آوریل سال 2017 به گزارش AV-TEST این ابزار توانسته 99.99 درصد از تروجان های گسترده و شایع را در تور خود گرفتار کند. ویندوز دیفندر همچنین توانست با افتخار در مقابل 98.8 درصد از حملات روز صفر مقاومت نماید.

ویندوز دیفندر در بحث امنیت و محافظت از رایانه در برابر تهدیدات خارجی بالاترین نمره را ارائه نمی دهد.

حملات روز صفر یک حمله یا تهدید رایانه‌ ای است که از یک آسیب‌ پذیری در یک نرم‌ افزار کاربردی که تا پیش از آن ناشناخته بوده است بهره‌ جویی می‌ کند و به همین سبب نیز قصد نفوذ و آسیب رساندن به سیستم قربانی را دارد.

در مقابل آنتی ویروس Avira، یکی از برنامه های تراز اول ثبت شده در AV-TEST دارای نمرات مشابه در ماه آوریل است. این در حالی است که طی ماه گذشته بنا به دلایلی امتیازات آن افزایش یافته و همین امر سبب شده است که امتیازات کلی آن نسبت به آنتی ویروس ویندوز دیفندر بالاتر شود.

با این حال باید گفت که آنتی ویروس های دیگر با موارد اضافه ای چون افزونه برای مرورگرهای اینترنتی، پاک کننده های رجیستری و... به کاربران عرضه می شوند که نه تنها ضروری نیستند بلکه در برخی مواقع سبب کند شدن سیستم شما می شوند و با ارائه شیوه های مختص به خود می توانند بعضا امنیت رایانه شما را با خطر مواجه کنند.

فیلتر SmartScreen بدون توجه به آن که از چه آنتی ویروسی استفاده می کنید، از دانلود و اجرای بدافزارها جلوگیری می کند.

در مقابل ویندوز دیفندر هیچ کدام از این گزینه ها را ارائه نمی دهد و کاملاً رایگان است. همچنین ویندوز 10 بسیاری از اقدامات محافظتی معروف ویندوز 8 را نیز در خود جای داده است. مثل فیلتر SmartScreen که بدون توجه به آن که از چه آنتی ویروسی استفاده می کنید، از دانلود و اجرای بدافزارها جلوگیری می کند.

کروم و فایرفاکس نیز شامل قابلیت مشابهی به نام Google’s Safe Browsing می شوند که از دانلود و اجرای بدافزارهای مخرب و تهدید آمیز جلوگیری می کنند. اگر به دلایلی از ویندوز دیفندر نفرت دارید و می خواهید از یک آنتی ویروس دیگر استفاده نمایید، استفاده از نرم افزار Avira را به شما توصیه می کنیم.

نسخه رایگان این آنتی ویروس پاسخگوی نیازهای کاربران خانگی است و نسخه پرو آن به همراه چند ویژگی اضافی می تواند خیال شما را از بابت امنیت سیستم راحت کند. فقط حواستان باشد پس از نصب، نسبت به حذف افزونه مرورگر Avira که سعی می کند به هر طریقی خودش را به شما تحمیل کند، اقدام نمایید.

تنها آنتی ویروس کافی نیست: از ابزارهای ضد تروجان و ضد کدهای مخرب نیز استفاده کنید

آنتی ویروس ها مهمند، اما مهم تر از آن ها ابزار محافظت از کدهای مخرب (اکسپلویت) برای محافظت از مرورگر وب و پلاگین ها هستند؛ مواردی که بیشتر از دیگر نقاط یک سیستم مورد حمله واقع می شوند.

در همین خصوص Malwarebytes برنامه رایگانی است که به شما پیشنهاد می دهیم. بر خلاف آنتی ویروس های سنتی، این ابزار در پیدا کردن برنامه های ناخواسته و دیگر نرم افزارهای بلا استفاده بسیار خوب عمل می کند.

برای آخرین نسخه Malwarebytes که ترکیبی از سه ابزار امنیتی است باید به طور سالانه 40 دلار بپردازید.

از نسخه 3 به بعد Malwarebytes یک ویژگی ضد نفوذ جدید به آن اضافه شده که هدفش بلوکه کردن برخی سوء استفاده های معمول (حتی حملات روز صفر) در برنامه های مختلف عنوان شده است. علاوه بر این ابزار مذکور به یک ضد باج افزار نیز مجهز شده که از کاربران در برابر حملات باج افزاری محافظت می کند.

لازم به ذکر است که برای آخرین نسخه Malwarebytes که ترکیبی از سه ابزار امنیتی را در تحت یک پکیج به کاربران ارائه می کند باید به طور سالانه 40 دلار بپردازید. Malwarebytes ادعا می کند که قادر است جایگزین آنتی ویروس های سنتی شود.

اما ما به کل با چنین موضوعی مخالف هستیم، چرا که هر یک از این ابزار استراتژی مخصوص به خود را برای حفاظت از رایانه تان ارائه می دهند. آنتی ویروس ها، برنامه های مضری که به رایانه شما راه پیدا کرده اند را مسدود کرده و در مقابل Malwarebytes تلاش می کند در وهله اول از دسترسی برنامه آلوده و مضر به رایانه شما جلوگری کند.

به همین دلیل از آن جایی که ضد بد افزارها با آنتی ویروس ها تداخل ندارند، توصیه می کنیم هر دو مورد را روی رایانه خود نصب نمایید. توجه داشته باشید که قادر به استفاده از نسخه رایگان Malwarebytes و ابزار محدودتر آن نیز هستید. نظرتان راجع به ویندوز دیفندر و دیگر آنتی ویروس ها چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • ali azehari
    ali azehari | ۲ شهریور ۱۳۹۸

    درب ضد آب معمولا براي مصارف مسکونی و تجاری بیشتر برای درب سرويس بهداشتي حمام و دستشويي استفاده شده و ضد اب بودن اين
    بر اين اساس است كه ايا مغري درب ضد آب را مواد ضد آب ساخته است يا اينكه درب ضد آب روكش ضد اب شده

  • leader _ir
    leader _ir | ۵ اسفند ۱۳۹۶

    ویندوز 10 اگه اورجینال باشه آنتی ویروس نمیخواد و با همون ویندوز دیفندر کارش حله. افرادی که وقت و انرژی زیادی را صرف تولید فایل‌های Crack و از بین بردن محدودیت‌های نرم افزارها و سیستم عامل‌ها به طور رایگان می‌کنند، قطعاً با دلیل مشخص و حساب شده‌ای اقدام به این کار کرده‌اند. دسترسی به رمزهای عبور مربوط به سایت‌های مختلف، اطلاعات حساس بانکی و پست الکترونیکی، عکس‌های شخصی و فایل‌های محرمانه یا خصوصی بخشی از خطری است که هر رایانه ناامنی را تهدید می‌کند. ویندوزهای غیراصلی پر از ایرادها و نواقص هستند و توسط مایکروسافت به‌روزرسانی نمی‌شوند. در صورت وقوع مشکل تنها راه‌حل نصب مجدد ویندوز و پذیرش خطر از دست دادن بخشی از فایل‌ها… بیشتر بخوانید

  • ali1982_gh
    ali1982_gh | ۱ اسفند ۱۳۹۶

    خیلی وقت پیش من با شرکت Malwarebytes تماس گرفتم و شرکت سایسک و بعنوان نماینده برای خرید معرفی کردن. ولی با اونا که تماس گرفتم گفتند که آنتی ویروس مالوربایتز جدیدا به ایران آنتی ویروس نمیفروشه و فقط دفتر روسیه سایسک اجازه فروش داره. ولی الان آنتی ویروس های بهتر از این هم هستند که دارند تو ایران می فروشند مثل اویرا - کسپرسکی - اف سکیور - بیت دیفندر که همه هم رسمی هستند.

  • Robot
    Robot | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶

    طبق تجربه میگم ،
    اویرا : فری اما چیزی از پولی ها کم نداره و خیلی هم سبکه، بهترین رایگان دنیا.
    آکرونیس ترو ایمیج : بکاپ منظم و اتوماتیک از ویندوز به صورت روزانه.
    پروسس هکر : یافتن پردازش های مشکوک و مخفی بعد از آلوده شدن به ویروس و یافتن آنها با کمی تجربه و سرچ نام آن فایل مشکوک در اینترنت و سپس امها و نابودسازی آن عنصر مخرب و نجس.

    اولی و آخری رو نداشتی هم نداشتی، اما به وسطی نه نگو که بدجوری ناراحت میشه.

  • Robot
    Robot | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶

    هر سیستمی هم که داشته باشید بازم آنتی ویروس به میزان زیادی سرعت رو کم میکنه و فشار به هارد دیسک میاره، مگر اینکه هارد اس اس دی داشته باشید. سالها در زمینه ی نرم افزار تجربه دارم و میگم که تا ۹۰ درصد نیاز به آنتی ویروس ندارید اگر ویندوزتون ۱۰ هست و آپدیت میکنید و اصولا فایلهای بیخود و مشکوک به اسم کرک و کیجن از سایت های "تابلو" ! که معمولا آدرس های طولانی و بی ربط و ساده ای همچون "freefullversion" یا "fullsoftwarecrack4pc" و امثالهم که اکثرا خیلی سریع و مزحک لینک دانلود رو آماده کرده اند و به محض کلیک یک فایل EXE توسط مرورگر دانلود میشه که حجمش زیر مگابایته و به ریخت و سایزش نمیخوره که اونیه که دنبالشین رو دانلود نکنید مشکل خاصی پیش نمیاد بدون آنتی ویروس هم.. سایت های ایرانی معتبر که همراه نرم افزار کرک و کیجن میزارن اوکی هست ! به حمدالله و یاری خدا این دوستان از جاهای معتبری سرقت میکنند./ خداوند قوتشون بده محکم به این راه ادامه بدن تا نابودیه کل سیستم سرمایه داری و نرم افزاریه ابر شیطان نرم افزار ساز، سازنده ی مارکوسافت.، آمریکای جنایت کار.
    به هر حال این سایتهای کلاه بردار و ویروس پخش کن معمولا توضیح میدن با عکس که اول فایل دانلود میشه و پنجره باز میشه و نکست میزنید و ازین جفنگیات که با زبون مهد کودکی دارن میگن مثه پسر خوب ویروس مون رو دانلود که کردی بازش کن یه پنجره باز میشه بعد نکست بزن تا سیستمت رو آلوده کنیم توش جا خوش کنیم ! اینجور سایتهارو بزاید تو گوگل بلک لیست تا دیگه ریختشون رو نبینید.
    """از سایتهای خارجی که کرک و کیجن تنها واسه دانلود میدن رو اصلا به هیچ وجه دانلود نکنید اگر هم کردید کلیک نکنید."""
    البته اکثرا اینجور ویروس ها واسه ویندوز های زیر ۱۰ یا آپدیت نشده ساخته شدن..
    به هر حال Malwarebytes هم یکم سنگینه و خصوصا به درستی اکتیو نمیشه به وسیله ی کیجن و سریال و بعد از مدتی تریال میشه باز.. به هر حال اونایی که آنتی ویروس میسازن خودشون هکر و برنامه نویس قدر و ویروس نویس هستن و به این راحتی ها نمیشه برنامه هاشون رو کرک کرد ! دائم در حال تغیره سیستم آکتیویشن شون. {{{تخصصش هم بیشتر تو تروجان و اسپای وره و نمیشه گفت که یه آنتی ویروس کامل با امنیتی در حد کسپره،}}} هرچند خود کسپر و بیت دفندر هم کامل نیستن و """اگه خودت حواست نباشه و تجربه کافی نداشته باشی و بیخودی رو هرچیزی کلیک کنی بازهم اسیر میشی اگه ویندوزتم جدید نباشه""".
    به هر حال من که سالهاست هم فایروال و هم وین دفندر مسخره رو دیسبل کردم و استفاده نمیکنم از هیچ گونه آنتی ویروسی،

    اما اگه هنوز تو تشخیص ویروس از غیر ویروس تجربه کافی ندید و شبها از حالت پارانویدی خابتون نمیبره میتونید >>>>Avira Antivirus<<<< رو نصب کنید که بسیار سبکه و اصلا معلوم نیست داره کار میکنه اما با چند موتور جداگانه و قوی مشغول چک کردن سیستمه همیشه !! رایگان هم هست و از پشتیبانیه یک لابراتوار حرفه ای در زمینه ی ویروس در آلمان برخورداره که میشه گفت با تجربه ای که من ازش داشتم و تحقیقاتی که کردم و نظرهایی که تو اینترنت دیدم میشه گفت قویترین و بهترین آنتیویروس رایگان دنیا که در شناسایی ویروس چیز زیادی از کسپر و بیت دفندر کم نداره در آمار ها میباشد و بدون نیاز به هیچ نرم افزار امنیتی دیگه ای میتونید ازش استفاده کنید اما بازهم مراقب رفتارتون در اینترنت و مخصوصا باز کردن مموری فلش ها باشید.!!! بیشتر ویروس هایی که میگیرید از مموری دیسک هایتان میباشد نه اینترنت !
    همیشه هم سیستم رو بکاپ بگیرید به صورت منظم اگه کار مهم و خاصی باهاش انجام میدید ، فقط هم از درایو ویندوز بکاپ بگیرید اگر جای کافی ندارید.
    با نرم افزار Acronis True Image میتوانید با کمی آموزش چن دقیقه ای از سایت های فارسی زبان به راحتی برنامه را بر روی سیستم بکاپ منظم و اتوماتک روزانه قرار بدید تا در صورت هرگونه خرابی و بالا نیومدن ویندوز سریع آن را به قبل از خرابی برگردانید.،، {{{دلخوش نباشید که سیستم رستور دارید.،، دلخوش نباشید که شما ویندوز سیستم بکاپ داریددد... هرگز به این میزان دلخوش نباشید..}}}
    اینها همیشه به دادتان نخواهند رسید..!! شما را در تنگناهای تاریک و تنگ محیط بوت تنها خواهند گذاشت.. اینها یاران بی وفایند.،، حقا که ساخته ی شیطان نجسند. خصوصا هنگامی که ویندوز بالا نمیآید و آن بوت مسخره ی ابی رنگ ریکاوری ویندوز که هیچ کاری "تاکید میکنم هیچ کاری !!" به جز ری استارت و شات داون از آن بر نمیاید و فقط مقداری نوشته ی خوش رنگ به نام ریکاوری و ریپیر و فیکسینگ پرابلمز دارد.. همگی آنها دکوری میباشد و در این سالها برای من جز رستارت کردن سیستم کار دیگری انجام نداده اند. پس همیشه یه برنامه بکاپ مطمئن داشته باشید.
    اکرونیس من روی گزینه ی اسکژوال نیم ساعت یکبار بکاپ هست چون مدام در حال تغیر و تحوله سیستمم ! خیلی پر انرژیه.. بیش فعالی داره. البته اگه هم مشکوک بشم به سیستم که نرمال نیست تنها کاری که میکنم اینه که زیرو بم پروسس های مخفی و غیر مخفی سیستم رو از هنگام بالا اومدن بوت سیستم تا درایور ها و سرویس هارو به وسیله برنامه های اسکنر و روت کیت چک میکنم تا مطمئن شم هیچ جونوری با اسمی جدید که شباهتی به نام فایلهای سیستم ندارد جا خوش نکرده باشد !!
    من خیلی وقته از آنتی ویروس استفاده نمیکنم ولی با تمام انگولک هایی که در سیستم و نرم افزار های جدید میکنم بازم پاک پاکم به حمدالله و لب به هیچ آنتی ویروسی نزدم.. به جز چند ماهی که به صورت تفننی آویرا مصرف میکردم، که اونم خوب بود اما دیگه بریده بودم.. میخواسم رها باشم.
    برای شما هم که ممکنه هنوز به خودتون و نحوه استفادتون مشکوک باشید بهترین پیشنهاد اینهاست :
    Avira Antivirus برای آنتی ویروس.
    acronis true image برای بکاپ
    everything search برای جستجوی realtime در کل سیستم حتی فایلهای مخفی سیستمی ! برای یافتن هرگونه تحرکات مشکوک تروریستی منافقی، بسته به نام سایز محل سکونت فایل و تاریخ تولدش در سیستم و مدل کرم ریختنش! میشه راحت پیداش کرد.
    به هر حال طولانی شد اما جون خیلیا رو نجات خواهد داد همین موارد بر حسب تجربه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی