ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین کوچک RX0 سونی، برای تهیه محتویات واقعیت مجازی ساخته شده است

سونی به تازگی و در جریان نمایشگاه IFA 2017 از دوربینی کوچک به نام RX0 رونمایی کرده که 700 دلار قیمت داشته و بازار واقعیت مجازی و فیلم برداری از راه دور را هدف قرار ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۴

سونی به تازگی و در جریان نمایشگاه IFA 2017 از دوربینی کوچک به نام RX0 رونمایی کرده که 700 دلار قیمت داشته و بازار واقعیت مجازی و فیلم برداری از راه دور را هدف قرار داده است. این دوربین 100 گرمی، به سنسور 1 اینچی و 15 مگاپیکسلی Exmor RS CMOS مجهز شده و از لنز 24 میلی متری و عریض Zeiss بهره می برد که به ثبت تصاویری با کیفیت در حد و اندازه دوربین RX100 Mark V کمک می کند.

RX0 قادر به ضبط ویدیوهای 4K یا Full HD با 240 فریم بر ثانیه است و در هر ثانیه، 16 فریم تصویر Raw به ثبت می رساند. با ابعادی معادل 2.38x1.63x1.19 اینچ، دوربین تازه سونی بسیار کوچک بوده و در دنیای واقعی، جثه به مراتب کوچکتری نسبت به آنچه در تصاویر به نظر می رسد دارد. علاوه بر این، RX0 در برابر گرد و خاک و باران از خود مقاومت نشان می دهد و می تواند در عمق 10 متری آب دوام بیاورد. ضمناً می توانید این دوربین را از ارتفاع 6.5 متری نیز به زمین بیندازید و از سلامت باقی ماندن آن اطمینان داشته باشید.

اگرچه چنین مشخصاتی، RX0 را به دوربین مستقل فوق العاده ای تبدیل می کنند، اما لازم نیست به صورت تکی از آن استفاده کنید و به لطف رادیو کامندر وایرلس FA-WRC1M، امکان فیلم برداری با سقف 15 دوربین RX0 مهیا شده تا خریداران قادر به تهیه محتویات واقعیت مجازی، واقعیت ترکیبی و ویدیوهای 360 درجه ای باشند. گفتنی است که سونی برای افزایش تعداد دوربین های مورد پشتیبانی از طریق یک اکسس پوینت نیز برنامه ریزی کرده که در سال 2018 از راه می رسد.

احتمالاً یکی از دلایل پشتیبانی سونی از قابلیت مورد اشاره، این بوده که بسیاری از فیلم برداران، معمولاً چندین دوربین Alpha A7 سونی را کنار یکدیگر قرار می دهند تا به صورت واقعیت مجازی فیلم برداری کنند. اما RX0 که ذاتاً برای ضبط چنین محتویاتی ساخته شده، قطعاً کار فیلم برداران را راحت تر خواهد کرد. RX0 قرار است در ماه اکتبر امسال با قیمت 700 دلار عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی