ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی از موبایل Xperia XZ1 Compact رونمایی کرد؛ ابعاد کوچک، قابلیت های بزرگ

کمپانی سونی دقایقی پیش به استیج نمایشگاه IFA 2017 آمد و از پرچمدار XZ1 به همراه میان رده XZ1 Plus رونمایی کرد. اما فارغ از این دو موبایل، کمپانی ژاپنی از مدل کامپکت پرچمدار تازه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۲

کمپانی سونی دقایقی پیش به استیج نمایشگاه IFA 2017 آمد و از پرچمدار XZ1 به همراه میان رده XZ1 Plus رونمایی کرد. اما فارغ از این دو موبایل، کمپانی ژاپنی از مدل کامپکت پرچمدار تازه خود نیز پرده برداری کرده که مطمئناً دوست داران اسمارت فون های کوچک تر را راضی نگه می دارد.مثل همیشه، XZ1 Compact از منظر مشخصات سخت افزاری تفاوت چندانی با XZ1 ندارد و صرفاً در ابعادی کوچکتر (و با چند ویژگی جزئی کمتر) روانه بازار می شود.

روی پنل جلویی XZ1 Compact، نمایشگر 4.6 اینچی به چشم می خورد که رزولوشن 720p را به نمایش در می آورد اما برخلاف برادر بزرگترش، قادر به نمایش محتویات HDR نیست. در بالا و پایین نمایشگر نیز یک جفت اسپیکر استریو تعبیه شده و در حاشیه بالایی نمایشگر، بریدگی های مربوط به سنسور مجاورت سنجی و دوربین سلفی قرار دارد. نکته جالب درباره طراحی XZ1 Compact، عدم برابری اندازه حاشیه بالایی و پایینی نمایشگر است که قاعده OmbiBalance را زیر پا می گذارد.

از منظر مواد به کار گرفته شده، سونی یکبار دیگر به استفاده از شیشه ماتی روی آورده که پیشتر در Z5 Compact مورد استفاده قرار گرفت و خبری از آلومینیوم با کیفیت نیست. از کنار، مدل کامپکت هیچ تفاوتی باXZ1 ندارد و دکمه پاور سمت راستی، به عنوان اسکنر اثر انگشت نیز عمل می کند. جک 3.5 میلی متری هدفون و کانکتور USB-C هم پورت هایی هستند که روی بدنه قرار گرفته اند.

دوربین قدرتمند یکی از مهم ترین ویژگی های XZ1 به شمار می آید و طبیعی است که مدل کامپکت هم از همین خط مشی پیروی کند. بنابراین سنسور 19 مگاپیکسلی MotionEye که پیشتر در XZ و XZ پریمیوم به چشم می خورد، یکبار دیگر راه خود را به XZ1 Compact باز کرده و قادر به فیلم برداری ویدیوهای اسلوموشن با 960 فریم بر ثانیه است.

یکی از قابلیت های تازه XZ1، نرم افزاری است که امکان اسکن سه بعدی اشیا را با اسمارت فون فراهم می کند. در حال حاضر مشخص نشده که این قابلیت روی مدل کامپکت نیز در دسترس قرار می گیرد یا خیر، اما با توجه به سخت افزار یکسان دو دستگاه، بعید است که نرم افزار سونی در انحصار XZ1 باقی بماند. ضمناً گفتنی است دوربین جلو نیز به لنزی عریض و 120 درجه ای مجهز شده و می توان در دو حالت معمولی یا عریض با آن به تصویربرداری پرداخت.

موبایل کوچک سونی، برخلاف ظاهر غلط اندازش از مشخصات سخت افزاری قدرتمندی بهره می برد و به چیپست اسنپدراگون 835، چهار گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 2700 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است؛ نکته لازم به اشاره اینست که از منظر گنجایش باتری، دو مدل کامپکت و استاندارد تفاوتی با یکدیگر ندارد که دستاوردی مهم برای XZ1 Compact به حساب می آید.

XZ1 Compact درست مانند برادر بزرگترش به صورت پیش فرض همراه با اندروید 8 اوریو عرضه می شود و از این جهت، در جایگاه برتری نسبت به پرچمداران ال جی یا سامسونگ قرار می گیرد که همراه با اندروید نوقا عرضه خواهند شد.

در صورتی که اخبار اکسپریا XZ1 را دنبال کرده باشید، می دانید که این دستگاه در ماه سپتامبر روانه بازار خواهد شد. اما متاسفانه مدل کامپکت در تاریخی یکسان به دست مشتریان نمی رسد و برای خرید آن، باید تا روز 4 اکتبر (12 مهرماه) صبر کرد. Xperia XZ1 Compact بالغ بر 599 دلار قیمت دارد و چهار رنگ مشکی، نقره ای، صورتی و آبی برای آن در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • lmn10
    lmn10 | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

    سلام میخواستم بدونم گوشی کامپکت سونی به بازار ایران میاد یا نه

  • souran shahkaram
    souran shahkaram | ۹ شهریور ۱۳۹۶

    باتریش بیشتر از یک دستاورد بزرگ برای کامپکت یک ناامیدی واسه نسخه استاندارده

  • loganlegend
    loganlegend | ۹ شهریور ۱۳۹۶

    همینطور که ژاپنی ها نشون دادند هنوزم با گوشی های کشویی رابطه برقرار میکنند شاید حاشیه ها هم براشون مهم نباشه کلا عجیبن این مردم :-/

مطالب پیشنهادی