ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لنوو از لپ تاپ Yoga 920 رونمایی کرد؛ یک دستیار خانگی تمام عیار

چند سالی می شود که دستیار دیجیتالی کورتانا، راه خود را به لپ تاپ های مبتنی بر ویندوز 10 باز کرده و معمولاً از طریق سرچ باکس ویندوز دسکتاپ یا در برخی موارد، از طریق ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۳:۳۰

چند سالی می شود که دستیار دیجیتالی کورتانا، راه خود را به لپ تاپ های مبتنی بر ویندوز 10 باز کرده و معمولاً از طریق سرچ باکس ویندوز دسکتاپ یا در برخی موارد، از طریق دکمه فیزیکی مخصوص خود قابل دسترسی است. اما لنوو اخیراً پا را فراتر از این گذاشته و لپ تاپ تازه خانواده Yoga خود را به محصولی تبدیل کرده که در غایی ترین حالت، به عنوان دستیاری خانگی عمل می کند.

لپ تاپ Lenovo Yoga 920 که دقایقی پیش از سوی این کمپانی در نمایشگاه IFA معرفی شد، از میکروفون هایی دوربرد بهره می برد که به کاربر اجازه می دهد از فاصله چند متری فرمان های صوتی را برای کورتانا صادر کند؛ حتی وقتی که لپ تاپ بسته است. بنابراین می توانید فرمان های مد نظرتان را از فاصله بسیار دور فریاد بزنید و کورتانا به نت برداری یا تنظیم تقویم شما می پردازد.

در حالی که به نظر می رسد امسال، سال دستیارهای دیجیتالی است، لنوو خط مشی سال گذشته خود و تمرکز مضاعفش روی قلم های استایلوس را نیز فراموش نکرده و Yoga 920 با قلم Active Pen 2 لنوو سازگاری دارد؛ آن هم در حالی که مدل پیشین، یعنی Yoga 910 از این قابلیت پشتیبانی نمی کرد. لنوو می گوید نسخه جدید Active Pen حساس تر از مدل قبلی است و «هیچ تاخیر محسوسی» از خود نشان نمی دهد.

لپ تاپ تازه معرفی شده Yoga 920، نسل هشتم پردازنده های چهار هسته ای و Core i7 اینتل را در خود جای می دهد و در کنار آن، می توان منتظر دسترسی به 16 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD نیز بود. ضمناً به نظر می رسد لنوو به نقدهای وارد شده به Yoga 910 نیز گوش داده و دو پورت تاندربولت 3 هم روی بدنه لپ تاپ جدیدش تعبیه کرده است. گذشته از این، سنسور اثر انگشت نیز روی دستگاه جای گرفته اما هنوز خبری از تشخیص چهره به کمک دوربین لپ تاپ و قابلیت Windows Hello نیست.

Yoga 920 تمام فلزی و 13.9 اینچی، تفاوت چندان بزرگی با دیوایس های قبلی این خانواده ندارد و کماکان می توان با چرخاندن نمایشگر، آن را از حالت لپ تاپ به حالت تبلت تغییر داد. نمایشگر لمسی و 4K دستگاه نیز به گفته لنوو تقریباً بدون حاشیه است؛ هرچند که هنوز حاشیه زیادی در بخش پایینی نمایشگر به چشم می خورد. ضمناً وزن دستگاه به 1.3 کیلوگرم می رسد و از این نظر، تفاوتی با Yoga 910 وجود ندارد.

از آن جایی که لپ تاپ های سری یوگا، جزو محصولات پرچمدار لنوو به حساب می آیند، برای خرید Yoga 920 مجبور به پرداخت هزینه قابل توجهی خواهید بود. این لپ تاپ تبدیل شونده با قیمت پایه 1329.99 دلار در خاک ایالات متحده فروخته خواهد شد و انتظار می رود طی تعطیلات کریسمس در سه رنگ برنزی، مسی و نقره ای پلاتینیومی در دسترس قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۰ شهریور ۱۳۹۶

    بهترین لب تاب هم خوشگله سبک

  • tohid_heshmati
    tohid_heshmati | ۱۰ شهریور ۱۳۹۶

    تبلت جدید لنوو چی شد؟ یوگا تب ها رو فراموش کردن؟

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۹ شهریور ۱۳۹۶

    سخت افزار مشابه Asus ZenBook Flip S داره.

مطالب پیشنهادی