ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنوو از هدست واقعیت ترکیبی «Explorer» رونمایی کرد

نه آکیلس و HTC با هدست‌های واقعیت مجازی گران و نیازمند کامپیوترهای قوی، و نه هدست‌های واقعیت‌ مجازی کم کیفیتی که به موبایل‌تان برای رندر تصاویر نیازمندند. مایکروسافت و شرکایش دقیقاً به دنبال نقطه‌ای در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۳:۴۳

نه آکیلس و HTC با هدست‌های واقعیت مجازی گران و نیازمند کامپیوترهای قوی، و نه هدست‌های واقعیت‌ مجازی کم کیفیتی که به موبایل‌تان برای رندر تصاویر نیازمندند. مایکروسافت و شرکایش دقیقاً به دنبال نقطه‌ای در میان این دو راهکار برای فناوری واقعیت مجازی هستند تا آن را با قیمت و کیفیتی مناسب فراگیر کنند.

پس از رونمایی از هدست واقعیت مجازی مجهز به نمایشگر (HMD) از سوی Dell با نام Visor، حالا نوبت به شرکت چینی لنوو رسیده تا هم‌پیمان مایکروسافت شده و برای پلتفرمی که ردموندی‌ها توسعه داده‌اند، هدستی تازه را معرفی کند.

هدست جدید لنوو «Explorer» نام دارد و از واقعیت ترکیبی ویندوز نیرو می‌گیرد. سخت‌افزار آن هم تفاوت چندانی با رقیبای دیگرش که اتفاقاً آنها هم از شرکای مایکروسافت هستند، ندارد.

Explorer از سنسورهایی بهره می‌برد که آن را از پایش توسط دستگاهی بیرونی بی‌نیاز می‌کند و خود هدست می‌تواند موقعیت فیزیکی کاربرش را به سادگی تشخیص دهد. درون آن نیز دو نمایشگر با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۱۴۴۰ قرار گرفته و از دو پورت HDMI و USB نوع A هم بهره می‌برد.

همانطور که مایکروسافت در روزهای گذشته خبر داد، برای استفاده از هدست‌های اینچنینی می‌توان از کامپیوترهای ویندوزی با کارت‌های گرافیکی مجتمع استفاده کرد و در حالت واقعیت ترکیبی، کیفیتی معادل ۶۰ فریم بر ثانیه را به دست آورد اما در صورتی که سیستم شما قوی تر باشد و کارت گرافیک انویدیا GTX 965M یا AMD RX 460M و یا از نوع بهتری برخوردار باشد، می‌توانید به راحتی ۹۰ فریم بر ثانیه را نیز دریافت کنید.

سازنده‌ی چینی Explorer خبر می‌دهد که از آغاز اکتبر کاربران می‌توانند این هدست را با قیمت ۳۴۹ دلار خریداری کنند، هرچند که یک نسخه دیگر نیز با کنترلرهای حرکتی عرضه می‌شود که ۴۴۹ دلار قیمت خورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • tohid_heshmati
    tohid_heshmati | ۱۰ شهریور ۱۳۹۶

    تبلت جدید لنوو چی شد؟ یوگا تب ها رو فراموش کردن؟

مطالب پیشنهادی