ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی نزدیک تر به نمایشگر OLED FullVision در موبایل ال جی V30

در حالی که تنها اندکی بیش از یک ساعت از رونمایی رسمی LG V30 می گذرد، اطلاعات مربوط به این پرچمدار تازه طی هفته های اخیر در فضای مجازی افشا شده اند. یکی از نخستین ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۲:۵۰

در حالی که تنها اندکی بیش از یک ساعت از رونمایی رسمی LG V30 می گذرد، اطلاعات مربوط به این پرچمدار تازه طی هفته های اخیر در فضای مجازی افشا شده اند. یکی از نخستین اطلاعات افشایی، بهره گیری از نمایشگر OLED FullVision بود که نخستین نمایشگر نوع خود در سری V به حساب می آید و V30 را به نخستین موبایل LG با نمایشگر OLED از زمان عرضه G Flex 2 تبدیل می کند.

ال جی برای مدت های طولانی، سردمدار تکنولوژی OLED بوده است. در واقع، اگر بخواهید تلویزیونی OLED بخرید، پنل آن احتمالاً توسط ال جی ساخته شده است. با این همه، کمپانی کره ای از این تکنولوژی استفاده چندان قابل توجهی در موبایل های خود نداشته است. نمایشگر G Flex 2 چندان منحصر به فرد نبود، آیا نمایشگر V30 قرار است بهتر باشد؟

قطعاً بله. نمایشگر V30 بسیار زیبا به نظر می رسد و این موضوع از تصاویر هم مشهود است. V30 احتمالاً از بهترین نمایشگر ممکن در میان تمام اسمارت فون های ال جی بهره می برد؛ رنگ ها زنده هستند و مشکی ها، واقعاً مشکی هستند؛ درست همانطور که از یک نمایشگر OLED انتظار دارید.

پنل های OLED کارکرد متفاوتی نسبت به LCD دارند؛ در این پنل ها، هر پیکسل می تواند به صورت جداگانه خاموش شود و به همین خاطر، رنگ مشکی واقعاً مشکی به نظر می رسد. LCD ها کاملاً Backlit هستند و به همین خاطر حتی زمانی که هیچ چیزی نشان نمی دهند، فکر می کنید روشن هستند.

موبایل های V10 و V20، به پنل LCD مجهز بودند و حتی هنگامی که نمایشگر خاموش بود، می توانستید نور نمایشگر ثانویه را ببینید. البته در V30، دیگر خبری از نمایشگر ثانویه نیست و ال جی این بار به استفاده از نوار شناور و نمایشگر همیشه روشن روی آورده است.

کاربران در صورتی که از حالت پیش فرض نمایشگر لذت نبرند، می توانند تنظیمات آن را تغییر دهند. چهار حالت مختلف به نام های «معمولی»، «بهترین برای تماشای فیلم»، «بهترین برای تماشای عکس» و «بهترین برای وب» در نظر گرفته شده و ضمناً تنظیماتی برای تعیین میزان حرارت و میزان RGB نیز وجود دارد.

افرادی که قادر به بررسی زودهنگام نمایشگر V30 بوده اند می گویند مشاهده محتویات صفحه زیر نور مستقیم خورشید دشوار است که امری رایج برای موبایل های ال جی به حساب می آید. البته این مشکل را می توان به سهولت با افزایش روشنایی حل کرد و ضمناً حالتی به نام «تماشای آسوده» در نظر گرفته شده که نور آبی را در شب و به هنگام خواب کاهش می دهد.

نمایشگر FullVision موبایل تازه ال جی، از P-OLED استفاده می کند که با دیگر OLED های موجود در بازار تفاوت دارد. به صورت معمول، نمایشگر های P-OLED عملکرد ضعیف تری نسبت به همتایان خود دارند و به همین خاطر، بیشتر به عنوان نمایشگر پوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرند. دقیقاً نمی دانیم نمایشگر V30 در صورت برخورد با زمین، تا چه حد از خود مقاومت نشان می دهد اما قطعاً یکی از خوش منظر ترین نمایشگرهای موجود در بازار موبایل های هوشمند است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali kjh
    Ali kjh | ۹ شهریور ۱۳۹۶

    گفتن زیر نور آفتاب کم دیده میشه صفحش.
    خب عزیزای دلم روشنایی رو زیاد کنید تبلیغات منفی کار بدیه!!!

مطالب پیشنهادی