ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی نزدیک تر به نوار شناور LG V30؛ جایگزینی برای نمایشگر ثانویه

یکی از مهم ترین ویژگی های موبایل های سری V ال جی، نمایشگر ثانویه بوده است؛ بخش جداگانه ای در بالای نمایشگر 16:9 و 1440p که می توانستید از آن برای میانبرها، کنترل مدیا و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

یکی از مهم ترین ویژگی های موبایل های سری V ال جی، نمایشگر ثانویه بوده است؛ بخش جداگانه ای در بالای نمایشگر 16:9 و 1440p که می توانستید از آن برای میانبرها، کنترل مدیا و غیره استفاده کنید. اما در ال جی V30 که دقایقی پیش در IFA 2017 معرفی شد، نمایشگر ثانویه جای خود را به «نوار شناور» داده است. دیگر خبری از نمایشگر اضافه نیست و در عوض با ضربه زدن به کناره نمایشگر، می توانید نوار شناور را باز کنید.

مهم ترین ویژگی نوار شناور، امکان حرکت دادن به بخش سمت چپ یا راست نمایشگر است و هنگامی که مشغول بازی، استفاده از دوربین یا تماشای ویدیو هستید، محو می شود. به نظر می رسد که ال جی با افزودن نوار شناور، صرفاً قصد داشته عاشقان نمایشگر ثانویه را راضی نگه دارد؛ زیرا این قابلیت حتی به صورت پیش فرض فعال نیست اما امکان فعال سازی آن از تنظیمات و شخصی سازی میانبرها مهیا شده.

همانطور که در تصاویر می توان دید، گزینه های کمتری برای نمایش در نوار شناور نسبت به نمایشگر ثانویه V20 وجود دارد. مشخصاً دیگری نیازی به «امضا» نیست، اما کاربران دیگر نمی توانند به «برنامه های پیش رو» هم دسترسی داشته باشند که در واقع اعلانات تقویم را نمایش می دهد.

وقتی دستگاه در حالت اسلیپ به سر می برد، گزینه ای برای نمایشگر همیشه روشن در نظر گرفته شده که البته وقتی ال جی V10 را برای اولین بار با نمایشگر ثانویه عرضه کرد لزومی برای افزودن آن به دستگاه وجود نداشت. ال جی در آن زمان گفت که برای مشاهده زمان، نیازی به باز کردم قفل دستگاه نیست و این موضوع هنوز هم مصداق دارد. ضمناً می توانید از طریق نمایشگر همیشه روشن، به نوار شناور هم دسترسی داشته باشید.

هنوز مشخص نیست که کاربران نسبت به نوار شناور چه عکس العملی از خود نشان می دهند؛ خصوصاً در قیاس با قابلیت های به مراتب متنوع تری که با نمایشگر ثانویه به دست می آید. اما فعلاً باید منتظر عرضه دستگاه و بررسی آن طی هفته های پیش رو بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی