ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل ضد آب سونی
تکنولوژی

سونی: موبایل های اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت را در آب فرو نکنید

دیروز کمپانی سونی از دو موبایل پرچمدار دیگر یعنی اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت رونمایی کرد. این دو تلفن هوشمند به مانند بیشتر همقطاران ژاپنی خود از استاندارد IP68 در خصوص مقاومت در برابر نفوذ آب به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

دیروز کمپانی سونی از دو موبایل پرچمدار دیگر یعنی اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت رونمایی کرد. این دو تلفن هوشمند به مانند بیشتر همقطاران ژاپنی خود از استاندارد IP68 در خصوص مقاومت در برابر نفوذ آب به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری برخوردار هستند. با این وجود سونی تاکید دارد که نباید این دو گجت را به طور کامل به زیر آب فرو برد.

مطلب فوق به صورت یک پانویس در صفحه اختصاصی معرفی اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت در وبسایت رسمی سونی درج شده. در این مطلب آمده که این دو موبایل هوشمند در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم هستند. بنابراین در صورتی که به طور اتفاقی در زیر باران قرار بگیرند یا قصد شستن آنها را داشته باشید، مشکلی برای آنها به وجود نخواهد آمد.

در ادامه اما تاکید شده که کاربر به هیچ وجه نباید گجت خود را به طور کامل زیر آب ببرید یا آن را در معرض آب دریا، آب شور، آب کلر دار و نوشیدنی ها قرار دهید. در صورت بروز مشکل در چنین مواردی دستگاه شامل گارانتی نخواهد شد.

در انتها نیز تاکید شده که درگاه USB در اکسپریا XZ1 فاقد پوشش است، بنابراین در صورت خیس شدن کاربر می بایست پیش از استفاده آن را کاملاً خشک نماید.

از گفته های بالا چنین می توان نتیجه گرفت که گرچه در صورت خیس شدن اتفاقی دو موبایل مورد بحث آسیبی به آنها نمی رسد، اما بهتر است کاربران هرگز قابلیت های ضد آب این گجت ها را مورد آزمایش قرار ندهند.

در این میان ذکر دو نکته خالی از لطف نیست. اول آن که کمپانی سونی در خصوص سایر موبایل های هوشمند ضد آبش نیز چنین تذکراتی را به کاربران خود داده و می دهد، بنابراین این مورد منحصر به دو موبایل جدیدش نیست.

نکته دوم آن که دیگر تولید کننده های موبایل های ضد آب همچون سامسونگ و ال جی چنین هشدارهایی را به کاربران خود نمی دهند. دو کمپانی کره ای حتی تاکید دارند که استفاده از موبایل های ضد آب آنها تا عمق ۱.۵ متری زیر آب به مدت ۳۰ دقیقه بلامانع خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • 79
    79 | ۱۵ آبان ۱۳۹۶

    بعضیا یه حرفایی میزنن آدم میخواد کلشو بکوبه به دیوار
    این حرف سونی به این معنی نیس که گوشیاش دیگه مقاوم نیستن!!
    داستان اینه یه عده میرن گوشیشون تا فیها خالدون میکنن تو آب گوشیشون میسوزه بعد میگن چرا سوخته(انتظار دارن تا عمق ۵ متر مقاوم باشه)بعد میندازن تقصیر شرکت که چرا کیفیت نداره

  • amirhosein moosanejad
    amirhosein moosanejad | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

    گوشیه من s8 پلاسه . یعنی ماله منم ممکنه خراب بشه؟

    • emius.atius
      emius.atius | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

      من با s7 تو استخر رفتم چیزی نشد...

    • وحید
      وحید | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

      ?

  • پویا ..
    پویا .. | ۱۰ شهریور ۱۳۹۶

    به خدا بعضیا مثه شما یه طوری طرف یه برند خاص رو می گیرن و ازش دفاع می کنن که هرکی ندونه فک می کنه اون برند ارث باباشونه یا حداقلش نصف سهامشو خریدن !!!
    یا ایها الناس هم من و هم شما مصرف کننده ایم و حالا هررر چقدر هم بیایم از یه برند تعریف کنیم و به خیال خودمون یکی دیگه رو خراب کنیم نه اونی که ازش تعریف کردین بهتون کاپ قهرمانی میده و نه اونی که بدشو گفتیم ککش می گزه فقط این وسط با کلمات زیبایی که گاهی اوقات بعضی دوستان به کار می برن شعور خودشونو در معرض نمایش عموم میذارن و لـــطـــفـــا سوتفاهم نشه من طرف حساب این حرف آخرم هیچ شخص به خصوصی نبود .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی