ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی و اپل، اصلی ترین بازیگران بازار پوشیدنی ها در سه ماهه دوم 2017

بنابر آمار تازه موسسه IDC، میزان عرضه دیوایس های پوشیدنی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، رشدی 10.3 درصدی نسبت به همین بازه در سال پیش داشته است. در بازه زمانی سه ماهه آوریل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

بنابر آمار تازه موسسه IDC، میزان عرضه دیوایس های پوشیدنی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، رشدی 10.3 درصدی نسبت به همین بازه در سال پیش داشته است. در بازه زمانی سه ماهه آوریل تا ژوئن، مجموعاً 26.3 میلیون دستگاه پوشیدنی به بازار عرضه شده است. برای اولین بار، دستگاه های پوشیدنی ساده (که از اپلیکیشن های شخص ثالث را اجرا نمی کنند) با رشد سالانه منفی 9 درصدی، کاهش میزان عرضه را پشت سر گذاشته اند و از طرف دیگر، عرضه ساعت های هوشمند با رشد سالانه 60.9 درصدی مواجه شده است.

طی سه ماهه دوم 2017، شیائومی بزرگ ترین عرضه کننده دیوایس های پوشیدنی بود و 3.5 میلیون دستگاه روانه بازار کرد. بعد از این کمپانی چینی، اپل با فاصله ای اندک در جایگاه دوم قرار دارد و 3.4 میلیون دستگاه عرضه کرده است. اصلی ترین پوشیدنی کمپانی شیائومی، دسبتند پایشگر سلامتی Mi Band است که 20 دلار قیمت دارد. عمر باتری این دستگاه به 20 روز می رسد و ضمناً استاندارد IP67 را نیز دریافت کرده است. در مجموع، با رشد 13.7 درصدی، شیائومی حالا سهمی 13.4 درصدی از بازار پوشیدنی ها دارد.

همانطور که گفتیم، اپل با فاصله بسیار کمی از شیائومی، 3.4 میلیون دستگاه به بازار عرضه کرده و در جایگاه دوم قرار گرفته، اما برای اپل، این موضوع به معنای افزایش 49.7 درصدی عرضه نسبت به عرضه 2.1 میلیون واحدی در سه ماهه دوم 2016 بوده است. اپل حالا 13 درصد از سهم بازار پوشیدنی ها را در اختیار دارد و انتظار می رود با معرفی اپل واچ سری 3 در مراسم روز 12 سپتامبر کمپانی، این مدل تازه به کنار زدن شیائومی از سوی اهالی کوپرتینو کمک کند.

درست بعد از اپل، نام فیت بیت در رده سوم به چشم می خورد. این کمپانی هم دقیقاً مثل اپل 3.4 میلیون دستگاه به بازار فرستاده و با فاصله ای بسیار اندک، 12.9 درصد از بازار پوشیدنی ها را در اختیار گرفته است. سه ماهه دوم سال 2017، بازه زمانی چندان خوبی برای فیت بیت نبوده است و نسبت به عرضه 5.7 میلیون پوشیدنی در سه ماهه دوم 2016، کاهش 40.9 درصدی در عرضه را پشت سر گذاشته است.

گفتنی است که فیت بیت طی چند وقت اخیر، از پوشیدنی های جدیدی از جمله نخستین ساعت هوشمند خود رونمایی کرده است. این تغییر روند، احتمالاً سبب شده فیت بیت تمرکز خود را از دست داده و با شرایط کنونی مواجه شود. در نهایت ناگفته نماند که بعد از این سه کمپانی، نام گارمین (با عرضه 1.4 میلیون دستگاه و سهم 5.4 درصدی) و فسیل (با عرضه 1 میلیونی و سهم 4 درصدی) نیز به چشم می خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • yasinyasemi
    yasinyasemi | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

    من خودم می بند 2 دارم ازش راضی هستم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی