ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اقتصادی ترین خودروهای بازار آمریکا؛ قلمرو خودروسازان ژاپنی

در این مطلب قصد داریم تا به پنج خودروی ارزان قیمت در بازار جهانی بپردازیم. ممکن است بسیاری از خریداران خودرو تنها به قیمت اولیه‌ی خودرو توجه داشته باشند اما همچنان نیز بسیاری از افراد ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

در این مطلب قصد داریم تا به پنج خودروی ارزان قیمت در بازار جهانی بپردازیم. ممکن است بسیاری از خریداران خودرو تنها به قیمت اولیه‌ی خودرو توجه داشته باشند اما همچنان نیز بسیاری از افراد هستند که به مبلغ پرداختی خود اهمیت داده و هزینه‌ های نگهداری و مالکیت خودرو در هر ماه را نیز در نظر می‌ گیرند تا بتوانند با گذشت زمان صرفه جویی مالی بیشتری را داشته باشند.

مهم ترین هزینه‌هایی که در هنگام مالکیت یک خودرو باید پرداخت شوند شامل هزینه‌ی سوخت، استهلاک و بیمه هستند که البته هر دوی این مبالغ می‌ توانند بسته به کشور یا ایالتی که خودرو در آن قرار دارد متغیر باشند.
برای اینکه کار کسانی که قصد خرید خودرو را دارند راحت تر شود یک مرکز تحقیقاتی با نام Vincentric اقدام به بررسی هزینه‌ی های نگهداری چند خودرو کرده در طی ۵ سال کرده است و لیستی را آماده کرده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. در این لیست مهمترین عاملی که بین خودروها متغیر بوده هزینه ای است که باید بابت استهلاک خودرو پرداخت کنید.

میزان صرفه جویی در مصرف سوخت نیز عامل مهم دیگری است که خریداران باید مد نظر داشته باشند چون برای مثال اگر خودرویی دارای مصرف سوخت ترکیبی ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد و خودروی دیگری دارای مصرف سوخت ترکیبی ۹.۷ لیتر در هر صد کیلومتر و فرض بگیریم که هر دو خودرو به میزان در حدود ۲۵ هزار کیلومتر در ۵ سال رانده شوند در این صورت خودروی اول که کم مصرف تر است در کشور امریکا به میزان ۲ هزار دلار در هزینه ی سوخت صرفه جویی خواهد کرد که مبلغ قابل توجهی است.

هزینه بیمه نیز می تواند در خرید یک خودرو تبدیل به یک عامل مهم در تصمیم گیری شود به طوری که خودروهایی چون اس یو وی ها و مینی ون ها عموما به دلیل ایمنی بیشتر، دارای هزینه بیمه کمتری هستند.

در ادامه به لیست ۵ خودرویی در بازار امریکا خواهیم پرداخت که از هر نظر بررسی شده اند و مالکیت آنها برای مدت ۵ سال کمترین هزینه را برای مالک خود خواهد داشت.


۱. میتسوبیشی میراژ
این خودرو در طول ۵ سال تنها ۲۷ هزار دلار خرج خواهد داشت که آن را به بهترین گزینه برای افرادی که به دنبال صرفه جویی هستند می کند.

این خودرو شاید جادارترین و یا سریع ترین خودرو در کلاس خود نباشد و از نظر لذت رانندگی نیز قطعا گزینه محبوبی نیست اما در صورتی که در آمریکا زندگی می کنید و یک میتسوبیشی میراژ داشته باشد هزینه شما در هر روز تنها ۱۵ دلار خواهد بود.


۲. تویوتا یاریس iA
این سدان کوچک که پیش از این با نام سایون iA شناخته می شد در ۵ سال هزینه ای تنها معادل ۲۹ هزار دلار را در بر خواهد داشت. این خودرو در نقاط دیگر جهان با نام مزدا ۲ به فروش می رسد.

بر خلاف ابعاد کوچک یاریس باید اذعان کرد که فضای داخلی این خودرو جادار است و طراحی داخلی آن نیز به نحوی است که بسیار بیشتر از بهای پرداختی دیده می شود.

۳. تویوتا کرولا iM
هزینه نگهداری این نسخه از تویوتا کرولا در ۵ سال تنها ۲۸ هزار و ۷۶۰ دلار است. این خودرو در حقیقت نسخه هاچ بک پر فروش ترین سدان تویوتا یعنی کرولا محسوب می شود

ضمن اینکه طراحی جذاب آن سبب می شود تا بیشتر از یک کراس اوور کوچک نظر ها را به خود جلب کند.

4. هیوندای النترا
النترا که برای سال ۲۰۱۷ مدلی کاملا جدید از آن به بازار عرضه شده است در طی ۵ سال هزینه ای معادل ۲۹ هزار دلار روی دست صاحب خود می گذارد که رقمی بسیار مناسب و منطقی برای یک خودروی سدان است.

از نظر طراحی نیز این مدل را باید یکی از بهترین خودروها در کلاس خود دانست. دینامیک رانندگی این مدل بسیار عالی و طراحی داخلی آن نیز بدون نقص است. گارانتی بسیار عالی که هیوندای در امریکا برای محصولات خود ارائه می دهد نیز عامل دیگری است که النترا را تبدیل به یک انتخاب ایده آل می کند.


5. سوبارو لگاسی
سوبارو لگاسی در لیست ۵ تایی ما بزرگترین و لوکس ترین خودرو است. این خودرو یک سدان جادار و راحت است که در ۵ سال هزینه ای معادل ۳۵ هزار دلار خواهد داشت. این مدل به سیستم چهارچرخ محرک نیز مجهز است که استفاده از این خودرو را در تمامی شرایط آب و هوایی میسر می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • گودرز رجب پور
    گودرز رجب پور | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

    این سایه مافیای خودروسازی کی از سر ایران میره خدا میدونه ای کاش ما هم یه روز بتونیم با بودجه مثلا 20 تومن انتخابی بغیر از پراید داشته باشیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی