ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارپ به زودی تلویزیون های 8K خود را روانه بازار خواهد کرد

همان طور که احتمالاً می دانید رزولوشن 4K کم کم در حال تبدیل شدن به استاندارد صنعت بوده و شرکت های مختلف، محصولات متنوعی را با توانایی پشتیبانی از کیفیت مذکور روانه بازار کرده اند؛ ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

همان طور که احتمالاً می دانید رزولوشن 4K کم کم در حال تبدیل شدن به استاندارد صنعت بوده و شرکت های مختلف، محصولات متنوعی را با توانایی پشتیبانی از کیفیت مذکور روانه بازار کرده اند؛ شارپ اما با معرفی تلویزیون های «8K AQUOS» پا را فراتر گذاشته و قصد دارد تا سال 2018 کیفیت 8K را به خانه ها بیاورد.

نخستین تلویزیون 8K شارپ 130 هزار دلار قیمت داشت

لازم به ذکر است که نخستین تلویزیون 8K واقعی کمپانی مورد بحث (که از سال 2015 محصولاتی را با رزولوشن های نزدیک به 8K معرفی کرده بود) با قیمت فوق العاده بالای 130 هزار دلار رونمایی شد که بیشتر جنبه تبلیغاتی و اثبات تکنولوژی داشته، و برای مصرف کنندگان عادی در نظر گرفته نشده بود.

اما شاید مهمترین مشکل فناوری 8K در حال حاضر به جز قیمت، (مانند اوایل عرضه تکنولوژی 4K) کمبود محتوای مناسب و با کیفیت باشد که عملاً خرید تلویزیون های مورد بحث را غیر قابل توجیه می کند.

چرا که تماشای محتوای 4K در نمایشگرهای 8K و 4K تفاوتی نداشته و صرفاً هزینه بیشتری را به خریدار تحمیل می کند. به همین دلیل شارپ با معرفی رویکرد جدیدی تحت عنوان «اکوسیستم 8K» قصد دارد فرآیند تولید و پخش محتوای 8K را تسریع کرده و بهبود دهد.

از طرفی وزارت ارتباطات ژاپن نیز با فشار بر شرکت های حاضر در بازار، بر پیشبرد توسعه فناوری های تولید و استریم 8K تأکید کرده و در نظر دارد رقابت های المپیک سال 2020 توکیو را با این کیفیت به نمایش بگذارد.

گفتنی است تلویزیون های 8K AQUOS شارپ اوایل زمستان در چین و ژاپن عرضه شده و در ماه های بعد، به بازارهای تایوان، اروپا و سایر نقاط جهان راه یافته و بر اساس اطلاعات منابع آگاه در صنعت، حدوداً 9000 دلار قیمت خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • agha
    agha | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

    هنوز محتوا ها به زور از ۴k ساپورت میکنن ۸k از کجا اومد

  • ajamali95
    ajamali95 | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

    منم 8K ميخوام

مطالب پیشنهادی