ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش شماره تلفن و ایمیل 6 میلیون اکانت اینستاگرام توسط هکرها

دو روز پیش بود که خبر نفوذ هکرها به حساب های کاربری اینستاگرام و لو رفتن شماره تلفن و آدرس ایمیل بسیاری از کاربران منتشر شد که در ادامه، مدیران این شبکه اجتماعی از رفع ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

دو روز پیش بود که خبر نفوذ هکرها به حساب های کاربری اینستاگرام و لو رفتن شماره تلفن و آدرس ایمیل بسیاری از کاربران منتشر شد که در ادامه، مدیران این شبکه اجتماعی از رفع حفره امنیتی و ایمنی سایر کاربران خبر دادند.

حال اما گروه هکری که حملات مورد بحث را انجام داده، با راه اندازی پایگاه داده ای تحت عنوان «Doxagram» اطلاعات کاربران (که علاوه بر حساب های تأیید شده، از حساب های معمولی نیز هستند) را به قیمت 10 دلار به ازای هر مورد، به فروش گذاشته است.

جالب است بدانید که طبق ادعای هکرها، اطلاعات 6 میلیون کاربر به سرقت رفته که با انتشار لیستی از 1000 مورد حساب هک شده، مشخص شد که 50 اکانت اول در فهرست پربازدیدترین صفحات اینستاگرام نیز در میان موارد مورد حمله قرار دارند.

شماره تلفن و ایمیل افراد مشهوری مانند دیوید بکهام در دارک وب به فروش گذاشته شده است

البته لازم به ذکر است که از صبح روز جمعه، پایگاه Doxagram از دسترس خارج شده و مشخص نیست چه زمانی دوباره فعال می شود. به گزارش شرکت امنیت سایبری «RepKnight»، اطلاعات تلفن و ایمیل چندین تن از افراد مشهور مانند «لئوناردو دی کاپریو»، «رونالدینیو» و «دیوید بکهام» در فضای دارک وب قرار داشته که احتمالاً به قیمت بالایی به فروش خواهند رسید.

گفتنی است بر اساس اظهارات «مایک کریگر» مدیر فنی ارشد اینستاگرام، هنوز مشخص نیست اکانت های تأیید نشده مورد حمله، مربوط به کدام کاربران هستند اما این شبکه اجتماعی با نهادهای قانونی وارد همکاری شده تا از فروش اطلاعات کاربران جلوگیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی