ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی با قابلیت نوشتن نظرات باورپذیر در شبکه های اجتماعی توسعه یافت

معمولاً یکی از راه های شناخت محصولات یا خدماتی که تا کنون مورد استفاده قرار نداده ایم، خواندن نظراتی است که سایر افراد در وبسایت های مختلف راجع به آنها نوشته و تجربه کاربری خود ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

معمولاً یکی از راه های شناخت محصولات یا خدماتی که تا کنون مورد استفاده قرار نداده ایم، خواندن نظراتی است که سایر افراد در وبسایت های مختلف راجع به آنها نوشته و تجربه کاربری خود را شرح داه اند.

مهم ترین علت برای اعتماد به نظرات مذکور این است که نویسنده نیز مانند ما کاربر نهایی بوده و تجربیات واقعی خود را به اشتراک گذاشته است. اما اگر مطالب مورد اشاره توسط کاربران واقعی نوشته نشده باشند چه طور؟

در اینجا منظور افرادی که توسط کمپانی ها برای تبلیغ محصول یا خدمات خاص در اینترنت استخدام می شوند نیست بلکه، هوش مصنوعی است که پژوهشگران دانشگاه شیکاگو توسعه داده اند.

محققان مورد بحث با توسعه روشی مبتنی بر شبکه های عصبی تکرار پذیر (RNN)، از حجم داده های زیادی استفاده کرده و نوعی هوش مصنوعی طراحی کرده اند که می تواند متن های کوتاه و دقیقی راجع به یک محصول یا خدمت خاص بنویسد. البته توانایی هوش مصنوعی مذکور به حدی است که توانسته کاربران وبسایت معروف «Yelp» را به اشتباه بیاندازد.

نظرات ارسالی توسط هوش مصنوعی از طرف کاربران امتیازات بالایی دریافت کرده‌اند

پژوهشگران با تغذیه شبکه عصبی خود با اطلاعات و نظرات مربوط به یک رستوران، موفق به تولید بازخوردهایی شدند که بسیار به نوشته های یک کاربر معمولی شباهت داشته و سایر کاربران نیز نتوانستند غیر واقعی بودن آنها را تشخیص دهند؛ جالب اینکه نظرات مورد بحث نه تنها توسط سیستم های امنیتی به عنوان موارد مصنوعی شناسایی نشدند، بلکه توسط بسیاری از کاربران سایت یِلپ به عنوان بازخوردهای «به درد بخور» انتخاب شده اند.

لازم به ذکر است که وبسایت ها و شبکه های اجتماعی از ابزارهای یادگیری ماشینی برای شناسایی اسپم ها و نظرات غیر واقعی استفاده می کنند که روش جدید توانسته به راحتی، از سیستم های امنیتی عبور کرده و حتی مورد توجه کاربران انسانی قرار گیرد.

گفتنی است پژوهشگران دانشگاه شیکاگو هشدار داده اند که فناوری جدید در دستان افراد ناشایست، به ابزاری برای سوء استفاده در شبکه های بزرگتری مانند توییتر تبدیل خواهد شد و متخصصان حوزه امنیت باید برای مقابله با چنین روش هایی، راهکارهای مورد نیاز را توسعه دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • New Wolf
    New Wolf | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶


    الان برداشتی یه جمله از انیشتین رو تغییر دادی اینجا نوشتی فکر کردی خیلی مخی؟من نمیدونم کیا به خودشون جرات دادن یه همچین آشغالی رو تحویل جامعه بدن وقتی نمیتونید و بلد نیستید بچه تربیت کنید خب بچه دار نشید فقط واسه خودتون فحش میخرید(یه بار دیگه این نظر داده بودم ولی نیومد دوباره نوشتم?)

  • New Wolf
    New Wolf | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

    چرا نظرای من تایید نمیشه

  • sina
    sina | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶


    سلام
    من به عنوان کاربرتون دیشب اینجا نظرگذاشتم و الان میبینم که نظر من به شکل خیلی اتفاقی حذف شده در حالیکه شامل هیچگونه محتوای غیر اخلاقی نبود فقط یک سری انتقاد ها به یکی از کاربرای تندروتون به اسم lemano بود.....من نمی خوام پیگیر حذف کامنتام و یا تایید نشدن بعضی از کامنتام بشم ولی در دنیای تکنولوژی که هر ساعتش نسبت به ساعت قبل تغیر کرده و همچنین از دیجیاتو به عنوان بستری برای نمایش دادن این تکنولوژی انتظاری نمی رود که یک کاربر (چه شوخی و یا چه جدی) ارزش های انسانی را به بازی بگیرد و حتی افکار افراط گرایانه اش را در معرض نمایش قرار دهد و کلی کاربر در اینجا بیایند و فحش بدهند و با این افکار مقابل کنند ...بحث سر آزادی در گفتار نیست بحث سر انسانیت است همانگونه می بینید الان بسیاری از اپ های معروف سعی در مقابله با کامنت های توهین آمیز و نفرت گرایانه ویا حتی نژاد پرستانه رو دارند ...از دیجیاتو به عنوان یکی از بالاترین سایت ها در حوزه تکنولوژی در ایران انتظار می رود که با کاربرانی همچون lemano که هدفشون در نظرات همه چیز است الا تکنولوژی برخورد جدی تری داشته باشند.....ممنون

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

    @Lemano
    یه جمله‌ای بود مضمونش این بود :
    نوزاد متولد میشود، مادرش به او شیر می‌دهد و قوتش را برای او از دست می‌دهد. سپس آن نوزاد بزرگ می‌شود و به مقامی میرسد و میگوید زنان ناقص الاقلند و نمیفهمند ?

  • Lemano
    Lemano | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

    هوش مصنوعی و زنان، هر دو پیشرفتشان خطرناک است. در مورد اولی کمی شک دارم.

    • CANOPUS
      CANOPUS | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

      حاج آقا خداوکیلی نظرت اینه یا محض خنده میگی ؟

      دست کم من نشنیدم تو این مملکت خانومی تونسته باشه اختلاس کنه

      الان اقتصاد آلمان و انگلیس تحت مدیریت خانومهاست و من شخصا احترام بسیاری برای خانومهای توانمند قائلم

      ولی به نظر شما از مادر متولد نشدید و امیدوارم هیچ کدوم از این موجودات خطرناک طرف شما نیان تا به امید پروردگار نسخه های از تاریخ گذشته منسوخ بشن

    • agha
      agha | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

      ??? ماذا فازا ادامه ما گوش میکنیم

مطالب پیشنهادی