ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این موبایل برای ترک اعتیاد به تلفن های هوشمند ساخته شده

بسیاری از شرکت های فعال در عرصه تکنولوژی باور دارند که محصول توسعه نمی دهند و در مقابل دست به ایجاد تجربیات تازه کاربری می زنند که البته این گفته در اغلب موارد بیشتر شبیه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

بسیاری از شرکت های فعال در عرصه تکنولوژی باور دارند که محصول توسعه نمی دهند و در مقابل دست به ایجاد تجربیات تازه کاربری می زنند که البته این گفته در اغلب موارد بیشتر شبیه به یک شعار است تا واقعیت.

اما در مورد استارتاپی که در نیویورک فعالیت دارد شاید این گفته تا حدود زیادی صحت داشته باشد. محصول مبتکرانه این شرکت لایت فون نام دارد و دومین گجتی است که به عنوان مکملی برای تلفن همراه و نه جایگزین آن طراحی شده.

ابعاد دستگاه برابر با یک کارت اعتباری است، بدنه ای از جنس پلاستیک دارد و هیچگونه سطح رویی برای آن در نظر گرفته نشده البته تا زمانی که دستگاه روشن شود. علاوه بر این، لایت فون تنها موبایلی است که این اواخر صرفا برای آن طراحی شده که استفاده نشود.

شمار فعالیت هایی که این دستگاه نمی تواند انجام دهد از قابلیت هایش به مراتب بیشتر هستند و شاید بهترین راه برای توصیف لایت فون اشاره به اموری باشد که توانایی انجامشان را ندارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم این موبایل نمایشگر معمول تلفن های هوشمند را ندارد و صرفا تعدادی لامپ ال ای دی ابتدایی برایش در نظر گرفته شده که اعداد را روی خود نمایش می دهند. این تلفن همراه همچنین توانایی ارسال یا دریافت امیل را ندارد و توییت و دیگر فعالیت های مربوط به شبکه های اجتماعی هم که دیگر جای خود را دارند.

لایت فون همچنین فاقد دوربین است و با در نظر داشتن اینکه نمایشگری هم ندارد هیچ اپلیکیشنی برایش در نظر گرفته نشد. لایت فون فقط یک موبایل است که ۹ درگاه روی بدنه اش تعبیه شده برای شماره گیری.

اما هدف شرکت سازنده این محصول نیز همانطور که حدس می زنید قطع وابستگی کاربران از تلفن های همراه شان است. طراحان این موبایل هم اعلام کرده اند که امید ندارند لایت فون به تنها موبایل مورد استفاده افراد بدل شود و صرفا قصدشان این بوده که از استفاده افراطی تلفن همراه توسط کاربران کم کنند.

در انتها بد نیست اشاره کنیم که استارتاپ لایت اولین محصول خود را دو سال پیش از طریق وبسایت جمع سپاری کیک استارتر ارائه کرد و از آن زمان تاکنون تنها ده هزار نسخه از تلفن همراه خود را در سرتاسر دنیا به فروش رسانده است. قیمت تعیین شده برای لایت فون نیز برابر با صد و پنجاه دلار است که بعید به نظر می رسد با توجه به کمبود شدید امکانات در آن مورد استقبال تعداد زیادی از افراد قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • solook
    solook | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

    اطلاع رسانی تورهای روزانه
    @daily_tour

  • rad
    rad | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

    دیگه خواستگار واجب شد مریم موسوی . ولی کپی زیاد میکنه

  • Bad Boy 666
    Bad Boy 666 | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

    واسه ترک یک ادم به ادمای دیگه پناه میبریم موبایلم همینطوری شده انگاری ??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی