ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا دسترسی کامل به برنامه های گوگل پلی استور در ایران ممکن می شود؟

شهروندان بسیاری از کشورهای جهان به تمام برنامه های گوگل پلی استور دسترسی دارند، اما برخی از کشورها از جمله ایران از آن بی بهره بودند. حال توسعه دهندگان پلتفرم اندروید می گویند گوگل نام ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

شهروندان بسیاری از کشورهای جهان به تمام برنامه های گوگل پلی استور دسترسی دارند، اما برخی از کشورها از جمله ایران از آن بی بهره بودند. حال توسعه دهندگان پلتفرم اندروید می گویند گوگل نام کشورهای ایران، چین، کوبا، ماکائو، میانمار و سودان را هم به «کنسول توسعه دهندگان گوگل پلی» (Google Play Developer Console) افزوده است.

در همین رابطه، فهرست کشورهایی که به گوگل پلی استور دسترسی دارند نیز به روز رسانی شده و نام ایران هم در این لیست دیده می شود، اگرچه فقط بخش دریافت اپلیکیشن های رایگان برای کاربران ایرانی باز شده است و امکان خرید اپلیکیشن یا پرداخت های درون برنامه ای وجود ندارد.

فعلاً فقط کاربران کشور ماکائو به اپلیکیشن های تجاری دسترسی دارند

در کشور چین هم وضعیت همین طور است و کاربران نمی توانند خرید اپلیکیشن را از طریق گوگل پلی استور انجام دهند. گوگل در زمان انتشار برنامه در این کشورها، به توسعه دهندگان می گوید فقط در صورت رایگان بودن می توانند برنامه خود را در اختیار کاربران ایران، چین، میانمار، سودان و کوبا قرار دهند. در حال حاضر از این شش کشور، فقط ماکائو به دانلود اپلیکیشن های تجاری و پرداخت درون برنامه ای دسترسی دارد.

همان طور که می دانید فقدان دسترسی به پلی استور، باعث شده تا بسیاری از کاربران به منابع غیر معتبر برای دریافت اپلیکیشن روی بیاورند و با انواع خطرات امنیتی روبرو شوند. شاید گوگل با هدف کاهش این خطرات، درهای پلی استور را به روی این کشورها گشوده است.

از طرفی شاید این اقدام گوگل، پیش درآمدی بر ممنوع شدن نصب اپلیکیشن از منابع نامشخص در اندروید اوریو باشد که خبر خوبی برای توسعه دهندگان و کاربران داخلی نخواهد بود.

به هر حال در زمانی که اپل به روی کسب و کارهای ایرانی شمشیر کشیده و اپلیکیشن های پر کاربرد را یکی پس از دیگری از استور حذف کرده، اقدام گوگل را می توان به فال نیک گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (75 مورد)
  • star golden
    star golden | ۱۳ شهریور ۱۳۹۶

    الکی کلش نمیشه دانلود کرد

  • mohpf1996
    mohpf1996 | ۱۳ شهریور ۱۳۹۶

    دم گوگل گرم ! واقعا اندروید نسبت به قدیما یعنی اندروید 5 به قبل فوق العاده پیشرفت کرده ! دیگه نه خبری از لگ هست و نه هنگی بعلاوه کلی آزادی در همه زمینه ها و امنیت که روز به روز داره پیشرفت میکنه. حالا باز با اون حرکت اپ استور باز برید ایفون بخرید ? اگر چه بیشتر این جماعت فقط واسه شاخ بازی میخرن و کل کارشون یه تماس و پیام و تل و اینستاس ?

  • Elyas Simai
    Elyas Simai | ۱۳ شهریور ۱۳۹۶

    بنده نه فن بوی اپل یا گوگلم (در کل از مایکروسافت خوشم میاد) ولی در رابطه با بحث قدیمی android و ios باید بگم که اندروید از 6 به بعد هم لگ و هنگش کمتر از ios بوده هم سرعتش بیشتر روی سیستم های یکسان (توجه کنید سیستم های یکسان ولی در کل ایفون از 95 درصد گوشی های اندرویدی سریعتره) ولی با توجه به محدودیت ها و تبعیض های ایفون خرید ایفون مث ریختن پول تو چاه میمونه ! قیمت ایفون همیشه از پرچمدار های سامسونگ به دلار ارزون تر بوده اما تو ایران به لطف دلال های عزیز قیمت 300 400 هزار تومن یا حتی بیشتر از یه پرچمدار سامسونگه! بطور مثال قیمت های ریالی و دلاری گوشی های Samsung S8 ,و Apple iPhone 7 رو شما مقایسه کنید متوجه میشید! در رابطه با برنامه های گوگل پلی و اپ استور هم شاید اگر استیو جابز بود این اتفاق نمی افتاد! کلا اپل بعد از استیو جابز کار خاصی نکرده! گوگل هن فعلا اپلیکیشن های رایگان رو ازاد کرده و برای اپلیکیشن های پولی هنوز خیلی کار داره ! ولی اندروید یه سیستم عامل متن بازه که همه دوستش دارن و ازادن توش هرکاری بکنن و شخصی سازیش کننن! یا هم مثل ios تر و تمیز و دست نخورده بزارنش! ولی یادمون باشه ios همیشه به فکر محدودیت و منع کردن کاربراش بوده که اینکارو نکن اونکارو نکن! ولی اندروید هر روز داره بزرگتر و بزرگتر میشه و دست کاربراشو باز تر میزاره! در کل اگر توی امریکا هم بودم یه اندروید فون رو به ایفون ترجیح میدادم چ برسه به ایران!

  • علیali
    علیali | ۱۳ شهریور ۱۳۹۶

    حالا هی بگید اپل هی بگیدios

  • emius.atius
    emius.atius | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

    به نظر یه جور کار تبلیغاتی میاد... حالا جدا از خوب بودنش این زمینه رو واسه گوگل فراهم میکنه تا کاربرای ایرانی ios رو به سمت خودش بکشونه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی