ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تلاش برای جلوگیری از تصادفات طولی؛ اقدام تازه تویوتا برای افزایش ایمنی رانندگی

یکی از رایج ترین نوع حوادث جاده ای در ایالات متحده برخورد طولی خودروها یکدیگر است که  در واقع شامل تصادف از پشت می شود. علت اصلی این دست از تصادفات، رانندگی بدون تمرکز افراد ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

یکی از رایج ترین نوع حوادث جاده ای در ایالات متحده برخورد طولی خودروها یکدیگر است که  در واقع شامل تصادف از پشت می شود.

علت اصلی این دست از تصادفات، رانندگی بدون تمرکز افراد بوده و گاها حوادث ناگوار و مرگباری را نیز به دنبال داشته است.
تویوتا مدعی است بسته های ایمنی این شرکت که به نام سِنْس و آی سی اس (Sense and ICS) شناخته می شوند توانایی کاهش این قبیل تصادفات را تا میزان ۹۰ درصد دارد.
طبق گزارش صندوق ایمنی حمل و نقل ملی امریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی ۱.۷ میلیون تصادف از این دست در این کشور رخ داده است که در نتیجه آن ۵۰۰ هزار نفر زخمی شده و ۱۷۰۰ نفر نیز فوت کرده اند.

یکی از راه های مبارزه با این قبیل تصادفات و جلوگیری از رخ دادن آن ها استفاده و بهره مندی از تکنولوژی های جدید است. با توجه به محاسبات انجام شده توسط تویوتا تکنولوژی ایمنی سِنْس تویوتا به تنهایی می تواند احتمال وقوع این قبیل تصادفات را به میزان ۵۰ درصد کاهش دهد.

این خودروساز ژاپنی امیدوار است که تا پایان سال مالی ۲۰۱۸ بتواند میزان فروش وسایل نقلیه ای را که از بسته های ایمنی سِنْس و آی سی اس برخوردار اند تا حدود ۹۰ درصد افزایش دهد.

به نظر می رسد که تویوتا تحت تاثیر نویسنده گزارش NTSB 2015 قرار گرفته و تلاش می کند تا با افزایش تکنولوژی های ایمنی بکار رفته در خودروهای خود، میزان تصادفات و تلفات جاده ای را کاهش دهد.

نویسنده این گزارش خودروسازان را به بی مسئولیتی در قبال جان مردم متهم کرده و معتقد است که کمپانی های خودروسازی در وقوع تصادفات جاده ای مقصر بوده و باید تلاش کنند تا خودروهای خود را به تکنولوژی های ایمنی بیشتری تجهیز کنند.
در این گزارش همچنین عنوان شده است که عملکرد کند و ناکافی بخش های مختلف اداره ایمنی ترافیک بزرگراه های ملی امریکا (NHTSA) به گسترش و فراگیر شدن این حجم از تصادفات غیر منطقی و نامطلوب کمک کرده است.

گفته می شود که علت این اتهام پیگری ناکافی و غیر صحیح این اداره در رابطه با افزایش و بهبود استانداردهای مرتبط به تکنولوژی های ایمنی و عدم درخواست برای استفاده از این تکنولوژی ها در خودروهای سواری و تجاری توسط این اداره عنوان شده است.

این سازمان ملی همچنین متهم است که به عنوان مشوق خودروسازان و تولید کنندگان وسایل نقلیه وظایف خود را به درستی انجام نداده است.
بخشی از مجموعه اطلاعات تویوتا شامل تحقیق در رابطه با اتفاقاتی است که در پارکینگ خودرو ها صورت می گیرد. در همین رابطه موسسه ایمنی بزرگراه امریکا (IIHS) در طی یک اقدام مطالعاتی دریافته است که دوربین هایی که به منظور حمایت و پشتیبانی رانندگان در خوردوها نصب می شوند در جلوگیری از تصادفات طولی موثر هستند.

درصد این تاثیر به خصوص در هنگام استفاده از سنسورهای مخصوص پارک خودرو افزایش می یابد.
محققان این مطالعه همچنین عنوان کرده اند که ۵۶ درصد از شرکت کنندگان این تحقیق حتی با وجود استفاده از دوربین های پشتیبانی راننده به ماکت کودکان آسیب زده و تنها ۱۶ راننده به دلیل استفاده از سنسورهای مخصوص پارک به این ماکت ها آسیبی وارد نکرده اند.


بنابراین استفاده از دوربین های پشتیبان راننده و سنسورهای مخصوص پارک به تنهایی کافی نبوده و برای جلوگیری از وقوع چنین تصادفاتی احتیاج به تمرکز بیشتر راننده و تجهیز خودرو به تکنولوژی های به روز تر و کارآمد تر است.
در پایان لازم به ذکر است که حتی اگر تمامی وسایل نقلیه به آخرین تکنولوژی ایمنی مجهز شوند، هنوز هم تصادفات طولی رخ می دهتد.

با این حال، اگر استفاده از بسته های ایمنی تویوتا بتواند این قبیل تصادفات را بنا به ادعای همین شرکت به میزان ۹۰ درصد کاهش دهد، جان بسیاری از افراد نجات پیدا کرده و آسیب های کمتری گریبان گیر رانندگان، مسافران و عابران پیاده می شود. حرکت به سمت کاهش تلفات حداقل اقدامی است که ما می توانیم در این رابطه انجام دهیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ناصر
    ناصر | ۱۳ شهریور ۱۳۹۶

    حتی یه نفرم به فکر امنیت در راها امنیت خودروها نیست ولی ده ها هزار نفر نشستن که یه راه جدید برای جریمه کردن راننده ها پیدا کنن

  • ناصر
    ناصر | ۱۳ شهریور ۱۳۹۶

    این نویسنده محترم بیاد وضع جاده ها راها وضع خودرو های ما رو ببینه درجا سکته میکنه ایران نیست که اشغال خونست

مطالب پیشنهادی