ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

بیل گیتس مشغول خواندن چه کتاب هایی است؛ با ۴ عنوان پیشنهادی وی آشنا شوید

«بیل گیتس» یکی از مشهورترین انسان های جهان بوده که مدت هاست لقب «ثروتمندترین مرد دنیای تکنولوژی» را به خود اختصاص داده و با تأسیس بزرگترین بنیاد خیریه دنیا تحت عنوان «مؤسسه بیل و ملیندا ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

«بیل گیتس» یکی از مشهورترین انسان های جهان بوده که مدت هاست لقب «ثروتمندترین مرد دنیای تکنولوژی» را به خود اختصاص داده و با تأسیس بزرگترین بنیاد خیریه دنیا تحت عنوان «مؤسسه بیل و ملیندا گیتس»، سعی کرده از ثروت خود در امور بشردوستانه استفاده کند.

اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیل گیتس، هر سال در حدود 50 جلد کتاب مطالعه می کند که نظرات خود راجع به بسیاری از آنها را نیز در وبلاگ شخصی اش به اشتراک می گذارد. در ادامه به چهار کتابی که آقای گیتس برای مطالعه در تابستان جاری برگزیده بود می پردازیم:

یک زندگی کامل

کتاب «یک زندگی کامل» نوشته جیمی کارتر سی و نهمین رئیس جمهور آمریکاست که در آن، به نظرات خود درباره دگرگونی های اخلاقی جامعه جهانی پس از جنگ جهانی دوم پرداخته و اشاره می کند دشمنی، خصومت و تبعیض در بسیاری از نقاط دنیا به امری عادی تبدیل شده است.

کارتر در این کتاب نیم نگاهی هم به زندگی 90 ساله خود داشته که به عقیده بیل گیتس، نکات آموزنده ای درباره سیر صعودی یک انسان از خانه ای در حاشیه شهر بدون امکاناتی مانند آب و برق، تا زندگی در کاخ سفید را در بر دارد.

متولد جرم

نوشته شده توسط «ترِوِر نوح» مجری برنامه کمدی پربیننده «The Daily Show»، داستان مشکلات کودکی وی در آفریقای جنوبی و در زمان حکومت رژیم نژادپرست آپارتاید را روایت می کند که نکات طنز آمیز و البته تأمل برانگیزی را به خواننده ارائه می کند.

بیل گیتس درباره کتاب «متولد جرم» می گوید: «به عنوان یکی از بینندگان برنامه شبانه او، داستان های تکان دهنده اش در بسیاری از موارد خنده دار نیز هستند.»

مرثیه روستایی

کتاب پرفروش آقای «جی دی ونس» در بهبوهه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، و درست زمانی که بسیاری درباره علت های تفرقه در جامعه ایالات متحده بحث می کردند، منتشر شد و به توصیف مسائل طبقه کارگر و سفیدپوست آمریکا پرداخت.

به گفته بیل گیتس، کتاب «مرثیه روستایی» به خوبی برخی از مشکلات پیچیده فرهنگی و خانوادگی طبقه کم درآمد را شرح داده و ویژگی قابل توجه آن، نحوه روایت و شجاعت نویسنده در بیان ماجرا است.

 

قلب

تنها رمان انتخابی بیل گیتس، داستان کشته شدن یک پسر 19 ساله در تصادف و اهدای قلب او به یک زن در حال مرگ را روایت کرده و به مسائلی مانند جوانی، مرگ، از دست دادن و بهبودیافتگی می پردازد.

بیل گیتس در نظرات خود راجع به کتاب «قلب» عنوان می کند نویسنده در این کتاب، غم از دست دادن عزیزان را بیشتر از هر چیز دیگری، به یک شعر تشبیه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • بهادر
    بهادر | ۱۵ شهریور ۱۳۹۶

    هرکسی بر اساس موقعیتی که داره کتابهایی میخونه دلیلی نمیشه که این کتابا برای همه جذاب باشه. البته برای نزدیک شدن به روحیات افراد معرفی کتاب مورد علاقه اونها میتونه جالب باشه

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶

    کلا دو ماهی یه کتاب می خونم،اونم ترجیح میدم در مورد کار آفرینی باشه و یچیزی یاد بگیرم،برا همین سلیقم با اقای گیتس زیاد یکی نیست.

  • MR.SRT
    MR.SRT | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶

    کارتر.....

مطالب پیشنهادی