ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Unbalance؛ تعادلی که از بین رفت

با محبوبیت تلفن های هوشمند و به دنبال آن رشد صنعت بازی های موبایل، حالا این پلتفرم جایگاه مناسبی برای کسانی است که می خواهند روی پروژه های کوچک تر، نه از دیدگاه کیفیت یا ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

با محبوبیت تلفن های هوشمند و به دنبال آن رشد صنعت بازی های موبایل، حالا این پلتفرم جایگاه مناسبی برای کسانی است که می خواهند روی پروژه های کوچک تر، نه از دیدگاه کیفیت یا ارزش بلکه هزینه و حجم کار، فعالیت کنند؛ ریسک کمتر که نتیجه اش می تواند شانس بیشتر برای پیروزی باشد.

Unbalance را می توانیم از همین پروژه های کوچکی بنامیم که تنها توسط یک نفر ساخته شده است. عنوانی که با وجود بعضی مشکلات خود به واسطه گیم پلی جالبی که دارد می تواند بین هیاهوی بازی های کلیشه ای سبک پازل تجربه ای جذاب به بازیکن ها هدیه بدهد.

مکانیزم های Unbalance پیرامون «تعادل» می چرخند؛ باید توازنی که وجود دارد را به هم زده و توپ قرمز رنگ را به مربع آبی در هر مرحله برسانید. اما چگونه؟ برای این کار بازی به شما تعدادی توپ خاکستری می دهد. با کلیک روی هر قسمت از صفحه لمسی، توپ ها به آنجا افتاده و به علت سنگین شدن جسم شاهد تغییر زاویه آن هستیم.

این عکس به خوبی مکانیزم های گیم پلی Unbalance را نشان می دهد.

بنابراین چون جسم اصلی می چرخد، توپ قرمز رنگ می افتد. البته بخش سخت ماجرا اینجاست که باید به گونه ای از توپ های خاکستری استفاده کنید تا نهایت توپ قرمز رنگ مربع آبی را لمس کند؛ استفاده درست از فیزیک و ترکیب آن با تعادل ایده جالبی بود که سازنده به خوبی از آن بهره برد.

بازی هم معماهای متنوعی دارد و در صورت ادامه دادن شاهد اضافه شدن عنصر «خطای چشم» به آن ها خواهید بود. ترکیب تمام این ها با موسیقی شنیدنی و محیط های مینیمال که یادآور بازی های استودیوی Gamebra.in هستند باعث شده تا جذابیت Unbalance افزایش یابد.

ولی نکته اینجاست که با تمام این نکات مثبت، معماها از همان ابتدا بیش از اندازه سخت هستند و آن روند آسان به سختی که معمولا با بازی های پازل میبینیم را اینجا نمیبینیم. در واقع یکی از لذت بخش ترین قسمت های عناوین معمایی آنجاست که به شما حس «باهوش بودن» می دهند.

بازی بیش از 90 مرحله داشته و به زودی مرحله هایی جدیدی اضافه خواهد شد.

وقتی یک پازل را به اتمام می رسانید، به خاطر وقت و فکری که هزینه آن کرده اید از پیروزی خود طبیعتا خوشحال می شوید و چون پروسه سخت شدن معماها با سرعت مناسبی حرکت می کند بنابراین خسته نخواهید شد. متاسفانه ساخته Turan Arslangil از این ویژگی بی بهره است.

از همان ابتدا معماها پیچیدگی های خودشان را داشته و حتی بعضی وقت ها به شانس متکی می شوید؛ در مقایسه با بازی هایی همانند KAMI 2 این ویژگی می تواند بازیکن ها را نسبت به ادامه دادن Unbalance خسته کند. شاید اگر در این قسمت بالانس بهتری وجود داشت بیشتر می شد از Unbalance لذت برد.

اما همچنان Unbalance به قدری لذت بخش است تا اقدام به دانلود آن کنید. استفاده جالب از تعادل بزرگترین برگ برنده ساخته Turan Arslangil بوده و بازی با معماهای فراوان، گرافیک ساده و موسیقی جذابش می تواند سرگرم کننده باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم این عنوان را از دست ندهید.

Unbalance

Unbalance

سازنده: Turan Arslangil قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 75.8 / 20 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی