ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت تازه اپل، چگونگی تعبیه اسکنر اثر انگشت در نمایشگر آیفون های بعدی را شرح می دهد

آیفون 8 قرار است هر چیزی که درباره آیفون می دانیم را تغییر دهد؛ چگونگی استفاده از آیفون، چگونگی باز کردن قفل دستگاه و حتی میزان هزینه ای که باید برای خرید آن پرداخت. موبایل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

آیفون 8 قرار است هر چیزی که درباره آیفون می دانیم را تغییر دهد؛ چگونگی استفاده از آیفون، چگونگی باز کردن قفل دستگاه و حتی میزان هزینه ای که باید برای خرید آن پرداخت. موبایل دهمین سالگرد آیفون، قرار است بازی را ار جنبه های گوناگونی به نفع اپل تغییر دهد.

اما طی چند ماه اخیر، همه چیز هم به خوبی برای اپل پیش نرفته و در حالی که ابتدا می شنیدیم آیفون همراه با اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در نمایشگر عرضه می شود، اما ناگهان موج این اخبار به پایان رسید و مشخص شد اپل هم درست مانند سامسونگ نتوانسته این تکنولوژی را به پرچمدار سال 2017 خود برساند. به تبع همین، حالا سیستم تشخیص چهره Face ID اهمیت بیشتری برای اپل یافته و Touch ID نیز به بخش پشتی بدنه منتقل می شود.

اگرچه تعبیه سنسور اثر انگشت داخل نمایشگر آیفون 8 امکان پذیر نیست، اما بنابر پتنت تازه ای که توسط وب سایت AppleInsider رویت شده، اپل کماکان به توسعه تکنولوژی مورد اشاره ادامه می دهد. در پتنت شماره 9,747,488 ایالات متحده، تحت عنوان «عنصر سنجش فعال برای سیستم های تصویربرداری آکوستیک»، اپل متودی را توصیف می کند که برای شناسایی اثر انگشت از طریق امواج فراصوت استفاده می شود.

این سیستم آکوستیک، پالسی می فرستد که می تواند از لایه دوم موبایل عبور کرده و سپس مجدداً به سمت مبدل های پیزوالکتریک بازتاب داده شود که تصویر شی برخورد کرده با لایه دوم را تشخیص می دهند. بریدگی های اثر انگشت نیز در این سیستم آکوستیک های منحصر به فردی ایجاد می کنند که می توان آن ها را از یکدیگر تمیز داد.

این تکنولوژی گرچه بسیار هوشمندانه به نظر می رسد، اما هنوز زمان زیادی تا تکمیل آن باقی مانده و همانطور که گفته شد، آیفون 8 همراه با سنسوری در پشت عرضه می گردد. با این همه، انتظار می رود که دو کمپانی سامسونگ و اپل، برای پرچمداران سال بعد خود بالاخره موفق به تحقق این مهم شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۵ شهریور ۱۳۹۶

    به نظرم اپل سنسور رو پشت نمیبره و جلو میمونه حتی اگه بی حاشیه هم نشه موبایلش

  • ali_heidari
    ali_heidari | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶

    خوب حسگر اثر انگشتو ببره پشت گوشی . این جنگولک بازیا چیه دیگه.

مطالب پیشنهادی