ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا آیفون جدید، باعث رشد شگرف صنعت نیمه هادی و شرکت های تایوانی می شود؟

در حالی که انتظار برای معرفی آیفون جدید اپل به اوج خود رسیده، منابع نزدیک به زنجیره تامین کنندگان کمپانی ساکن کوپرتینو خبر از آمادگی بازیکنان تایوانی برای رشد ناگهانی تجارت خود و افزایش چشمگیر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

در حالی که انتظار برای معرفی آیفون جدید اپل به اوج خود رسیده، منابع نزدیک به زنجیره تامین کنندگان کمپانی ساکن کوپرتینو خبر از آمادگی بازیکنان تایوانی برای رشد ناگهانی تجارت خود و افزایش چشمگیر تقاضا برای قطعات نیمه هادی و دوربین آماده می شوند.

این منابع می گویند ورقه های مسطح مسی و فیلم های خشک فوتو رزیست مورد استفاده برای بردهای مدار چاپی آیفون ها، و مواد فوتو رزیست مورد نیاز برای پروسه های پیشرفته نیمه هادی، رکوردهای فروش بسیار بالایی در زنجیره تولید آیفون جدید از خود به جای خواهند گذاشت.

شرکای اپل در تولید آیفون 8، به پروسه تازه ای برای تولید قطعات روی آورده اند که نیازمند فیلم های خشک فوتو رزیست و ورقه های مسطح مسی است. از سوی دیگر، از آن جایی که اپل با TSMC وارد همکاری شده تا پردازنده های آیفون را تولید کند، تامین کنندگان فوتو رزیست مانند Wah Lee Industrial و Topco Technologies احتمالاً به خاطر جایگزین ناپذیر بودن این مواد، به فروش بسیار بالایی دست خواهند یافت.

از ابتدای سال 2017، تامین کنندگان چیپ های حافظه تایوانی، خصوصاً فلش مموری های NOR، بازگشتی قابل توجه به بازار داشته اند و شرکت هایی مانند Winbond و Macronix که از اصلی ترین بازیگران این حوزه به شمار می آیند ظرفیت تولید فلش مموری های NOR خود را تکمیل کرده اند که دلیلی جز توجه مضاعف شرکت های بین المللی به این قطعات ندارد.

در حالی که آیفون جدید قرار است به پنل های OLED مجهز شود و سایر برندهای تولیدکننده اسمارت فون نیز قطعاً بعد از اپل رویکردی مشابه را در پیش می گیرند، تخمین زده می شود تامین کنندگان تایوانی چیپ های فلش مموری NOR تجارت روشن تری نسبت به تامین کنندگان پنل های OLED در مقابل خود داشته باشند.

از طرف دیگر، دوربین دوگانه نیز یکی از مهم ترین مشخصه های آیفون بعدی به حساب می آید که نه تنها باعث افزایش فروش تامین کنندگان لنز نظیر Largen Presicion و Genius Electronics Optical در تایوان و Sunny Optical در چین می شود، بلکه فروش پلاستیک های مهندسی اپتیک شده را نیز بیشتر می کند؛ زیرا تقاضا برای لنزهای اپتیکال هم افزایش خواهد یافت.

در مجموع انتظار می رود زنجیره تامین کنندگان اپل، به لطف عرضه آیفون جدید به درآمد فوق العاده ای دست یابد و گفته می شود اگر میزان تقاضا تا سه ماهه چهارم امسال بدون تغییر باقی بماند، صنعت نیمه هادی در نیمه ابتدایی سال 2018، رکوردهای پیشین خود را جا به جا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی