ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون سال ۲۰۱۸ احتمالا به لنز بالاتر از ۱۲ مگاپیکسل مجهز است

طبق گزارش تازه نشریه Digitimes اپل سفارش تولید ماژول های لنز دوربین «بالاتر از ۱۲ مگاپیکسل» را به کارخانه جدید متعلق به کمپانی تایوانی سازنده لنز موبایل به نام Largan Precision داده است. در این گزارش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

طبق گزارش تازه نشریه Digitimes اپل سفارش تولید ماژول های لنز دوربین «بالاتر از ۱۲ مگاپیکسل» را به کارخانه جدید متعلق به کمپانی تایوانی سازنده لنز موبایل به نام Largan Precision داده است.

در این گزارش با استناد به برخی شایعات جدید در بازار ادعا شده Largan تنها شرکتی است که می تواند از عهده تامین حداقل سفارشات اپل بر بیاید. کارخانه جدیدی هم که در بالا به آن اشاره شد قرار است به صورت ماهانه ۶۰۰ میلیون ماژول لنز دوربین تولید نماید.

این ماژول ها احتمالا برای آیفون سال ۲۰۱۸ تولید می شوند

گفته شده که Largan فرایند تولید خود را از اکتبر امسال آغاز می کند که با در نظر داشتن همین مساله احتمال می رود ماژول های یاد شده برای استفاده در آیفون ای سال ۲۰۱۸ یا بعد از آن تولید شوند و امکان استفاده از آنها در آیفون ۸ بسیار پایین است.

براساس شایعات مختلف آیفون ۸ مجهز به یک لنز دوگانه عمودی در بخش پشتی بدنه اش است که هر دو لنز تله فوتو و واید آن نیز به لرزشگیر تصویر اپتیکال مجهز هستند اما تا امروز هیچ خبری در مورد کیفیت تصویر این لنزها به دست نیامده.

ناگفته نماند که شرکت کالیفرنیایی همه ساله دوربین مورد استفاده در آیفون های جدید را از نظر تعداد مگاپیکسل ارتقاء می دهد و در نتیجه بعید نیست اگر امسال نیز با به روز رسانی از این دست روبرو شویم.

البته باید در نظر داشته باشید که تعداد مگاپیکسل به تنهایی در نتیجه کار یک دوربین موثر نیست کما اینکه یک تلویزیون یا مانیتور 4K تنها در حدود ۸.۳ مگاپیکسل دارد که این میزان برای نمایش عکس های ۱۲ مگاپیکسلی کفایت نمی کند.
در هر صورت اگر این خبر صحت داشته باشد آنگاه شاید در آینده نزدیک شاهد عرضه آیفون با دوربین ۱۶ یا ۱۸ مگاپیکسلی هم باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶

    همه ساله تعداد مگاپيكسل هاى ايفون را بالا ميبرد؟! والا ٢-٣ سال روو ٨ بود الان هم دو سالى ميشه روو ١٢ هستش با امسال ميشه ٣ سال اگه ١٢ بمونه !!!

مطالب پیشنهادی