ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت چین تأمین سرمایه از طریق پول مجازی را در خاک این کشور ممنوع کرد

بیت کوین اولین واحد پول مجازی رمزنگاری شده ای بود که با وعده ایجاد تحول در تراکنش های مالی پا به عرصه وجود گذاشت، و توانست در مدتی کوتاه به موفقیت بزرگی در سراسر دنیا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

بیت کوین اولین واحد پول مجازی رمزنگاری شده ای بود که با وعده ایجاد تحول در تراکنش های مالی پا به عرصه وجود گذاشت، و توانست در مدتی کوتاه به موفقیت بزرگی در سراسر دنیا دست پیدا کند.

با این وجود، همیشه قوانین سفت و سخت دولت ها برای این واحدهای پول مجازی دردسر ساز بوده اند. به عنوان مثال، دولت چین امروز اعلام کرده که تأمین سرمایه برای محصولات و استارتاپ ها از طریق عرضه‌ی اولیه پول رمزنگاری شده (initial coin offerings یا به طور مخفف ICO) از این پس در خاک این کشور ممنوع خواهد بود.

در حال حاضر دولت های آمریکا، چین و سنگاپور برای درک روند کار ICO ها با معضلات اساسی مواجه هستند.

ICO یک روش جذب سرمایه توسط پول های مجازیست که به اصطلاح IPO (فروش اولیهٔ سهام) در سرمایه گذاری های کیک استارتر شباهت دارد. اما بر خلاف یک IPO که طی آن سرمایه گذاران یا خریداران سهام یک شرکت را تصاحب می کنند، در یک ICO به جز پول مجازی هیچ چیز دیگری رد و بدل نمی شود. روش کار بدین صورت است که سرمایه گذاران این پول های مجازی یا کوین های رمزنگاری شده را خریداری کرده و سپس در مبادلات تجاری آینده خود (به امید افزایش ارزش سهام آن ها در بازار) استفاده می کنند.

در حال حاضر دولت های آمریکا، چین و سنگاپور برای درک روند کار ICO ها با معضلات اساسی مواجه هستند. اما به نظر می رسد که دولت چین تنها راه مواجهه با این روش جدید درآمدزایی را تحریم کردن این گونه مبادلات می داند.

مقامات چینی معتقدند که ICO ها ذاتا غیر قانونی هستند و شرکت در آن ها می تواند ریسک بالایی را در پی داشته باشد، به همین خاطر آن ها را عاملی بر هم زننده و اخلال گر در اقتصاد این کشور توصیف کرده و تأمین سرمایه از این روش را غیر قانونی اعلام کرده اند. شایان ذکر است که بلافاصله پس از تصویب این قانون، سهام بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی در کشور چین با افت ناگهانی مواجه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی