ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گیگابایت کوچک ترین کارت گرافیک GTX 1080 دنیا را معرفی کرد

شرکت تایوانی و خوشنام گیگابایت که سابقه ای طولانی در تولید سخت افزار کامپیوتر، به خصوص مادربورد و کارت گرافیک دارد، به تازگی از کوچک ترین کارت گرافیک GeForce GTX 1080 جهان رونمایی کرده است. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

شرکت تایوانی و خوشنام گیگابایت که سابقه ای طولانی در تولید سخت افزار کامپیوتر، به خصوص مادربورد و کارت گرافیک دارد، به تازگی از کوچک ترین کارت گرافیک GeForce GTX 1080 جهان رونمایی کرده است.

این محصول که با نام کامل GeForce GTX 1080 Mini ITX 8G شناخته می شود، تنها 169 میلیمتر طول دارد. کوچک ترین کارت گرافیک مشابه پیش از این توسط کمپانی زوتاک (Zotac) با طول 211 میلیمتر معرفی شده بود.

این کارت گرافیک تنها 169 میلیمتر طول دارد

همان طور که از نام این محصول بر می آید، کارت گرافیک جدید گیگابایت برای استفاده از ابعاد استاندارد mITX یعنی 170×170 میلیمتر طراحی شده و اگرچه حداقل 10 سانتیمتر کوچک تر از نمونه های معمول GTX 1080 بازار است، اما توان کامل این GPU را در اختیار کاربر قرار می دهد.

این محصول گیگابایت به یک فَن 90 میلیمتری مجهز شده که به زعم سازنده، می تواند گرمای بسیار زیاد تولید شده توسط این چیپ قدرتمند را به خوبی دفع نماید.

کارت گرافیک GTX 1080 گیگابایت تنها از یک ورودی برق 8 پین تغذیه می شود و سرعت کلاک آن در حالت گیمینگ بین 1607 تا 1733 مگاهرتز متغیر است. با استفاده از حالت اورکلاک می توان فرکانس کاری پردازنده را تا 1771 مگاهرتز ارتقاء داد.

محصول مورد بحث به 8 گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR5X مجهز شده که به صورت پیش فرض در فرکانس 10010 مگاهرتز کار می کند. گذرگاه حافظه این محصول 256 بیتی است و روی اسلات PCI-E 3.0 نصب می شود. یک درگاه دوال لینک DVI-D، یک درگاه HDMI و سه دیسپلی پورت برای این کارت گرافیک در نظر گرفته شده که می تواند به صورت همزمان از چهار خروجی پشتیبانی کند.

گفتنیست GeForce GTX 1080 Mini ITX گیگابایت در حال حاضر قدرتمند ترین کارت گرافیک در این ابعاد به شمار می رود. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه این محصول در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • agha
    agha | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

    شاید صبر نکنم gtx 1080 zotac انتخاب کنم

  • Ali.T
    Ali.T | ۱۵ شهریور ۱۳۹۶

    این اسم ۱۰۸۰ که روش گذاشته واقعا دلنوازه
    وقتی آدم میبینه حس خوبی بهش دست میده

  • سعید حنیفی
    سعید حنیفی | ۱۵ شهریور ۱۳۹۶

    عجب کارت گرافیک توپ و عالی هستش. واقعا حال کردم ،فیت کیس منه. تو کیس های کوچیکم جا میشه

مطالب پیشنهادی