ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمایت شرکت های تکنولوژی آمریکا از مهاجرین جوان و قانون DACA

ابتدای هفته جاری خواندید که مدیران عرصه تکنولوژی آمریکا با امضای نامه ای سرگشاده از ترامپ خواستند مانع از لغو قانون DACA شود. این قانون که در دولت اوباما تصویب شد، به مهاجرین غیر قانونی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

ابتدای هفته جاری خواندید که مدیران عرصه تکنولوژی آمریکا با امضای نامه ای سرگشاده از ترامپ خواستند مانع از لغو قانون DACA شود. این قانون که در دولت اوباما تصویب شد، به مهاجرین غیر قانونی که در زمان ورودشان به خاک ایالات متحده کمتر از 16 سال سن داشتند، اجازه می داد تا در صورت احراز شرایط ویژه در این کشور باقی بمانند.

تاکنون بیش از 800 هزار نفر از این مهاجران که در آمریکا به نام «رؤیاپردازان» (Dreamers) شناخته می شوند، اجازه زندگی، تحصیل و کار در ایالات متحده را پیدا کرده اند.

هنوز مشخص نیست ترامپ با لغو این قانون مخالف است یا خیر. امروز رئیس جمهور آمریکا در توییتر خطاب به کنگره اعلام کرد که وظیفه خود را در قبال DACA انجام دهد:

تاکنون صدها تن از رهبران تکنولوژی آمریکا، نامه ای را در مخالفت با این اقدام به امضا رسانده اند که در بین آنها نام ساتیا نادلا (مایکروسافت)، جف بزوس (آمازون)، تیم کوک (اپل)، آرون لوی (باکس)، ساندار پیچای (گوگل)، مگ ویتمن (اچ پی)، جان زیمر و لوگان گرین (لیفت)، رید هستینگ (نتفلیکس) و جک دورسی (توییتر) به چشم می خورد.

در ادامه واکنش شرکت های بزرگ تکنولوژی در حمایت از قانون DACA را مشاهده می کنید:

فیسبوک

مارک زاکربرگ علاوه بر امضای نامه فوق، در صفحه شخصی خود در فیسبوک اعلام کرد که در کنار رؤیاپردازان باقی می ماند، چون آنها به کشوری که فرصت رشد و پیشرفت را در اختیارشان قرار داده، عشق می ورزند.

مدیر عامل فیسبوک می گوید دولت باید از این افراد حمایت کند، چون آینده و اقتصاد کشور در دست آنهاست.

اوبر

دارا خسروشاهی، مدیر عامل جدید اوبر که خودش طعم مهاجرت و پیشرفت در خاک آمریکا را چشیده، حمایت خود را از قانون DACA نشان داد:

او می گوید پشت کردن به رؤیاپردازان با ارزش های جامعه آمریکا مغایرت دارد، و همه انسان ها باید فرصت کار، تحصیل و نقش آفرینی را به دست آورند.

مایکروسافت

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت به دو موضوع اشاره می کند، یکی اصول و ارزش هایی که آمریکا را به جایگاه کنونی رسانده، و دیگری تجربه شخصی اش از مهاجرت به این کشور.

نادلا می گوید اگرچه اشتغال شهروندان آمریکایی اولویت دارد، اما مهاجرین با استعداد و نابغه عامل اصلی رشد اقتصادی و پیشگامی این کشور در حوزه تکنولوژی به شمار می روند.

موزیلا

این شرکت نامه اعتراضی را امضا نکرده، اما در پیامی جداگانه حمایتش از رؤیاپردازان را اعلام کرده. نماینده موزیلا می گوید این دسته از مهاجرین باید همچنان در آینده آمریکا نقش داشته باشند.

اسلک

سخنگوی این شرکت علاوه بر امضای نامه اعتراضی، اعلام کرد که اسلک شدیداً با لغو DACA مخالف است. اسلک می گوید تصمیم فوق به هزاران جوان سختکوش که نقش مهمی در اقتصاد آمریکا دارند، آسیب می رساند.

AIRBNB

برایان چسکی مؤسس و مدیر عامل این شرکت، در توییتر اعلام کرد که رؤیاپردازان به کشور، شرکت ها، و جامعه آمریکا تعلق دارند و حمایت از آنها مایه افتخار است.

ورایزن

کرگ سیلیمن معاون اجرایی ورایزن در بیانه ای طولانی از مهاجرین حمایت کرد. او اظهار داشت یکپارچگی و قدرت آمریکا در گرو تنوع بخشی و پذیرفتن همه انسان ها با هر ملیت است حفظ قانون DACA می تواند اشتیاق، انرژی و انگیزه رؤیاپردازان را بیشتر کند.

اپل

تیم کوک در ایمیلی به کارکنانش از قانون DACA و مهاجرین حمایت کرد. او در توییتر گفت 250 نفر از کارکنان اپل جزو «رؤیاپردازان» محسوب می شوند، بنابراین از آنها حمایت می کند.

به عقیده تیم کوک، این دسته از مهاجرین شایسته حقوق برابر هستند و ارزش هایی که در آمریکا ریشه دوانده، باید در مورد آنها هم رعایت شود.

IBM

حساب کاربری رسمی IBM در توییتر با انتشار پیامی، حمایت خود از رؤیاپردازان را اعلام کرد:

این شرکت می گوید مهاجرین نقش مثبتی در IBM و اقتصاد آمریکا ایفا کرده اند و باید همچنان در این کشور باقی بمانند.

گوگل

ساندار پیچای، مهاجرین جوان را همسایگان، دوستان و همکارانش می داند و می گوید آمریکا به منزله خانه آنهاست، پس کنگره آمریکا باید از آنها حمایت کند.

IBM
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • z1
    z1 | ۱۵ شهریور ۱۳۹۶

    برای کنترل بترسان و برای بخدمت گرفتن امید بده
    کاری که همه ی دولت ها دارن سر مردم میارن

مطالب پیشنهادی