ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ستاره ها به صف می شوند؛ معرفی S CLASS کوپه و نسل سوم CLS

هنوز یک هفته تا نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت آلمان باقی مانده است و در حالی که همه منتظر رسیدن روز موعود هستند عکس های CLS جدید یکی پس از دیگری منتشر می شوند و نظر همه ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

هنوز یک هفته تا نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت آلمان باقی مانده است و در حالی که همه منتظر رسیدن روز موعود هستند عکس های CLS جدید یکی پس از دیگری منتشر می شوند و نظر همه را به خود جلب می کنند.

درحالی که چشمـان همه به عکس های جاسوسی منتشر شده خیره شده بود مرسدس شروع به رونمایی از فیس لیفت سری اس کوپه و کابریولت کرد. این خودرو همانطور که اشاره شد قرار است در دو مدل کابریولت و کوپه عرضه شود که در بازار آمریکا با عنوان S65، S63 و S560 عرضه خواهند شد.

همانطور که انتظار می رفت مرسدس همانند مدل سدان از سری اس، در این مدل نیز فقط دست به  تغییرات جزئی در ظاهر که شامل طراحی جدید سپر عقب، چراغ های جدید، فرمان باز طراحی شده به همراه تاچ پد است که شباهت زیادی به سری E دارد و آپدیت شدن تجهیزات و تکنولوژی بسنده کرده است؛ نکته جالب توجه در مورد تغییرات طراحی داخلی یک دست شدن صفحه نمایش 12 اینچی با کیلومتر شمار است.

در بخش موتوری نیز مرسدس برای روح بخشیدن به S560 از موتور AMG GT استفاده کرده است که توان تولید 463 اسب بخار و 699 نیوتون متر گشتاور را دارد. شتاب 0 تا 100 سری S560 برابر 4.5 ثانیه برآورد شده است که حداکثر سرعت بر روی 210 کیلومتر محدود شده است. نکته جالب توجه دیگر در مورد S560 استفاده از سیستم 4Matic به صورت استاندارد است که شما را از داشتن دیفرانسیل عقب محروم می کند. در مورد S63 تغییر ظاهری در داخل و خارج خودرو همانند S560 است , عمده ترین اختلاف آنها در بخش موتور است. موتور جدید و بهبود یافته 4 لیتری V8 قلب تپنده جدید S63 است که جعبه دنده جدید 9 سرعته دو کلاچه وظیفه کنترل آن را دارد. موتور این مدل می تواند 603 اسب بخار قدرت و 900 نیوتون متر گشتاور را تولید کند.

همانند دیگر مدل های سری 63 این خودرو نیز از سیستم 4Matic به اضافه 4Matic پلاس بهره می برد که می تواند میزان گشتاور بین چرخ های عقب و جلو را کنترل کند.

شتاب 0 تا 100 این مدل 3.4 ثانیه برآورد شده است و حداکثر سرعت آن بر روی 300 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. بهره مندی از فنر های اسپرت و سیستم اگزوز مخصوص AMG و ترمز های بزرگتر نیز از دیگر ویژگی های این خودرو در مقایسه با S560 است.

نوبتی هم که باشد نوبت به قوی ترین مدل این سری می رسد که از موتور 6 لیتری V12 بهره مند است که توانایی تولید 621 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتون متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت نیز بر عهده گیربکس 7 سرعته اتوماتیک است.

شاید بگویید که S65 یک غول بی شاخ و دم در شتاب 0 تا 100 است اما اینطور نیست چون 4 ثانیه طول می کشد تا با S65 از مرز 100 کیلومتر در ساعت عبور کنید، درست 0.6 ثانیه کندتر از S63. موضوع تعجب برانگیز بعدی بی بهره بودن این خودرو از سیستم چهارچرخ محرک 4Matic است که برای یک مدل AMG واقعا تعجب آور است.

حداکثر سرعت نیز همانند S63 بر روی 300 کیلومتر محدود شده است. پکیج های آپشن نیز در طرح های نایت، فیبر کربن و ترمز های سرامیکی خلاصه می شود.

اما در مورد مدل کابریولت موضوع مقداری فرق می کند. در واقع کابریولت ها انگار برای این تولید شده اند که اگر شما از آپشن های کوپه خوشتان نیامد از کابریولت بهره ببرید. 

با S560 شروع می کنیم. این مدل از موتور بهبود یافته و جدید V8 با حجم 4 لیتر بهره می برد که توان 463 اسب بخار و 700 نیوتون متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت نیز بر عهده جعبه دنده 9 سرعته دو کلاچه جدید مرسدس است، دقیقا خلاف مدل S560 کوپه که از چنین جعبه دنده ای بی بهره است.

در بخش انتقال قدرت باید گفت که این خودرو فقط به صورت دیفرانسیل عقب عرضه خواهد شد. شتاب 0 تا 100 نیز برابر 4.5 ثانیه اعلام شده است. آپشن اضافه ای که S560 از آن بهره می برد آخرین ورژن از سیستم کمکی راننده به اضافه سیستم خودران مرسدس و تعلیق جدید مرسدس با Magic Body Control Stability هستند.

مدل S63 از همان موتور و جعبه دنده S560 بهره می برد که کمی قوی تر از S560 است. موتور S63 توان تولید  قدرت 603 اسب بخار و گشتاور  900 نیوتون متر را دارد. 0 تا 100 این مدل هم برابر 3.4 ثانیه است و حداکثر سرعت آن روی 300 کیلومتر محدود شده است. این مدل تنها مدل کابریولت است که از سیستم چهارچرخ محرک آن هم به صورت استاندارد بهره می برد. در بخش آپشن ها فرق آنچنانی بین مدل ها وجود ندارد و در هر دو آنها از AMG Track Pace App ،اگزوز اسپرت ، سیستم تعلیق بادی، ترمز های بزرگتر و چرخ های 20 اینچی به صورت آپشن موجود هستند.

نوبتی هم که باشد نوبت S65 می رسد. موتور و قدرت بیشتر به معنی عملکرد بهتر نیست.

موتور V12  این خودرو با حجم 6 لیتر و کجهز به دو عدد توربوشارژر توانایی تولید621 اسب بخار و 1000نیوتون متر گشتاور را دارد. انتقال قدرت عظیم این موتور بر عهده گیربکس 7 سرعته ی خودکار است.

همانطور که گفتیم قدرت بیشتر به معنی عملکرد بهتر نیست و S65 شتاب 0 تا 100 کیلومتر را در عرض 4 ثانیه پر می کند که کندتر از S63 است بنابراین اگر عملکرد بهتری می خواهید S63 انتخاب بهتری است. انتقال قدرت نیز فقط به چرخ های عقب انجام می شود. آپشن ها و سایر تغییرات این مدل نیز درست همانند S63 هستند.

در آخر باید اشاره کرد که هنوز قیمتی برای هیچ کدام از این مدل ها اعلام نشده است اما انتظار می رود قیمتی بالاتر از 200 هزار دلار نداشته باشند.

البته این تنها محصول جدید مرسدس بنز نیست و

با وجود اینکه تقریبا یک هفته تا نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت باقی مانده و هنوز مرسدس هیچ حرفی از CLS جدید نزده است اما عکس های منتشر شده از نسخه اولیه شباهت بسیاری به نسخه های نهایی دارد ولی هنوز معلوم نیست که مرسدس قصد معرفی این خودرو را در این نمایشگاه دارد یا خیر؟

البته امسال مرسدس قصد دارد غوغایی در فرانکفورت به پا کند و با معرفی کلاس اس فیس لیفت کابریولت، EQ A و مهم تر از همه آنها پراجکت وان، قرار است یکی از پرکار ترین خودروسازان حاضر در این نمایشگاه باشد.

در کنار این موارد احتمال معرفی CLS جدید نیز وجود دارد، در غیر این صورت نیز احتمالا CLS در ماه دسامبر یا یک ماه دیرتر در دیترویت معرفی خواهد شد.

عکس هایی جدید منتشر شده از این خودرو را می توان به عنوان بهترین عکس های گرفته شده از CLS جدید نام برد.

این خودرو به احتمال بسیار زیاد عنوان AMG را با خود حمل می کند که می توان از وجود ورودی های هوای بزرگ، رینگ های پهن و ارتفاع کم خودرو این مسئله را حدس زد.

البته نسل جدید شباهت بسیاری به نسل کنونی داشته و بیشتر تغییرات مربوط  به بخش جلو و عقب خودرو است و تغییر چندانی در نمای جانبی مشاهده نمی شود.

طبق عکس های منتشر شده پنجره های عقب مقداری بزرگ تر شده و فاصله محوری بین چرخ ها نیز کمی افزایش پیدا کرده است که حاصل آن بزرگتر شدن فضای عقب خودرو است. طراحی داخلی نیز انتظار می رود شبیه سری E باشد.

این احتمال وجود دارد که از نظر مشخصات فنی ارتباطی بین نسل جدید CLS و مدل چهار درب از سری GT AMG وجود داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hani GT3
    Hani GT3 | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

    ای بابا چرا آون آخری چراغاش شبیه برلیانسه؟؟?

    • alie
      alie | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

      اون شبیه برلیانس نیست.برلیانس شبیه اونه

  • ali-g
    ali-g | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

    حضرت بنز . مگه داریم بهتر از این؟

مطالب پیشنهادی