ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساعت هوشمند Eta Clock، نسخه واقعی ساعت خانواده ویزلی در کتاب هری پاتر است

استارتاپی به نام DC Creative اخیراً پروژه ای به نام Eta Clock در کیک استارتر راه اندازی کرده که با همگام سازی با موبایل های هوشمند، می تواند محل دقیق دوستان، آشنایان و اعضای خانواده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

استارتاپی به نام DC Creative اخیراً پروژه ای به نام Eta Clock در کیک استارتر راه اندازی کرده که با همگام سازی با موبایل های هوشمند، می تواند محل دقیق دوستان، آشنایان و اعضای خانواده را به شکلی بسیار جذاب به شما نمایش دهد.

به عبارت دیگر، Eta Clock مدل واقعی ساعت خانواده ویزلی در سری کتاب های هری پاتر است. لازم به اشاره است که گرچه Eta Clock نخستین ساعتی است که ساعت خانواده ویزلی را یادآور می شود، اما نخستین محصولی است که قرار است به مصرف کنندگان فروخته شود.

برخلاف ساعت خانم ویزلی، Eta Clock به تکنولوژی های مدرن متکی است و برای نمایش محل دقیق اعضای خانواده به جادو متوسل نمی شود. با استفاده از یک اپلیکیشن همراه، هر کاربر می تواند محل حضور خود را با گزینه هایی مانند «محل کار»، «باشگاه» یا «مدرسه» مشخص کند. از طرف دیگر دسته بندی های کلی تری مانند «خارج از کشور»، «عبور و مرور با وسائل حمل و نقل عمومی» و یا «گمشده» (در صورتی که موبایل شخص، برای بیش از 5 روز محل حضور وی را به روزرسانی نکرده باشد) نیز در نظر گرفته شده است.

علی رغم تمام قابلیت های جالب، Eta Clock قطعاً نگرانی هایی درباره حریم شخصی کاربران به وجود می آورد؛ زیرا اطلاعات لوکیشن کاربران ابتدا به سرورهای کمپانی مخابره شده و سپس به ساعت شما منتقل می شود. DC Creative می گوید به محض ارسال اطلاعات به ساعت Eta، دیتای خود را پاک می کند و ضمناً کاربران می توانند میزان دقت تعیین لوکیشن را نیز تنظیم کنند.

ETA Clock در حال حاضر در فاز جمع آوری سرمایه به سر می برد اما امکان پیش سفارش آن با قیمت 350 دلار مهیا شده که به گفته شرکت سازنده، 150 دلار از قیمت 500 دلاری خرده فروشی ها ارزان تر است. DC Creative امیدوار است که محصول خود را تا پیش جولای 2018 روانه بازار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • souran shahkaram
    souran shahkaram | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

    اونوقت میگن ایکس باکس وان ایکس گرونه.
    این حتی ساعت رو هم نشون نمیده!

مطالب پیشنهادی